SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Torre de la Escollera – szkieletor z Kartageny
    Torre de la Escollera - szkieletor z Kartageny
    Torre de la Escollera - szkieletor z Kartageny
    Artykuły

    Torre de la Escollera – szkieletor z Kartageny

    Michał BanachBy Michał Banach3 grudnia 2017Brak komentarzy2 Mins Read
    W 2005 roku w Kartagenie w Kolumbii rozpoczęto budowę 58-piętrowego wieżowca Torre de la Escollera. Budynek miał mieć 206 m wysokości, stając się najwyższym budynkiem w Kolumbii. Niestety w 2007 roku konstrukcja została uszkodzona przez wiatr, a następnie rozebrana.

    Wieżowiec Torre de la Escollera (nazwa pochodzi od klubu, który znajdował się wcześniej w tym samym miejscu) miał być najwyższym budynkiem w Kolumbii oraz jednym z najnowocześniejszych wieżowców w Ameryce Południowej. Ekskluzywny apartamentowiec miał mieć 206 m wysokości i 58 pięter, na których znalazłoby się 88 luksusowo urządzonych apartamentów, w tym jeden trzypiętrowy penthouse. Na dachu planowano również lądowisko dla helikopterów.

    Torre de la Escollera (fot. Aguilacansada)
    Torre de la Escollera (fot. Aguilacansada)

    W wieżowcu miały znaleźć się dwie szybkobieżne windy, a na pierwszych 8 piętrach znajdowałyby się biura. Cechą charakterystyczną budynku była nie tylko wysokość, ale przede wszystkim smukłość konstrukcji, która od samego początku wzbudzała wątpliwości mieszkańców, którzy obawiali się, że budynek nie wytrzyma silnych powiewów wiatru. Dzięki lokalizacji wieżowca, mieszkańcy mieliby znakomity widok na całą okolicę oraz morze karaibskie.

    Prace nad wieżowcem przebiegały powoli, ponieważ pierwszy inwestor wycofał się z projektu. 13 maja 2007 roku Kartagenę nawiedził huragan, który doprowadził do uszkodzenia konstrukcji wieżowca między piętrami 28 i 40. Cały stalowy szkielet wieżowca odchylił się od pionu o metr. Głównym powodem uszkodzeń był brak wzmocnień stalowej konstrukcji, typowych dla tak wysokich obiektów.

    Torre de la Escollera (fot. Jorever)
    Torre de la Escollera (fot. Jorever)
    Torre de la Escollera (fot. Jorever)
    Torre de la Escollera (fot. Jorever)
    Torre de la Escollera (fot. Aguilacansada)
    Torre de la Escollera (fot. Aguilacansada)

    Przeprowadzone przez władze i inwestora badania wykazały, że uszkodzenia były zbyt duże, aby kontynuować prace. Podjęto wówczas decyzję o rozebraniu części wieżowca i pozostawieniu tylko 25-piętrowej konstrukcji. Ostatecznie jednak rozebrano cały budynek. Prace trwały do listopada 2007 roku.

    Ze względu na swój charakterystyczny stalowy szkielet, niedokończona Torre de la Escollera wyróżniała się na tle innych zabudowań Kartageny. W miejscu, w którym miał powstać wieżowiec zbudowano niższe apartamentowce.

    Torre de la Escollera
    Torre de la Escollera

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleHawker Sea Fury – ostatni myśliwiec Royal Navy z silnikiem tłokowym
    Next Article Port lotniczy Kai Tak w Hongkongu
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    28 stycznia 20232 Mins Read

    Wschodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 20232 Mins Read

    Pont Gustave-Flaubert – najwyższy podnoszony most na świecie

    14 czerwca 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.