Będąc twórcą internetowym prowadzącym blog, kanał filmowy lub fanpage, dużym wyzwaniem jest utrzymanie finansowe takiego projektu. Istnieje wiele form zarabiania w sieci, a jedną z nich są programy partnerskie i szeroko rozumiany marketing afiliacyjny. Wśród platform pomagającym w prowadzeniu takich działań, ciekawie prezentuje się LeadStar.

Czym są programy partnerskie i marketing afiliacyjny?

Istnieje wiele definicji takich działań marketingowych, ale w skrócie można je podsumować stwierdzeniem, że jest to prowadzenie działań reklamowych i promocyjnych przez partnerów danej firmy, którzy otrzymują wynagrodzenie za skuteczność swoich działań. Działania w ramach programów partnerskich cechują się tym, że firma – reklamodawca, daje narzędzia do promowania swoich usług i produktów, a jej partnerzy wykorzystują te narzędzia według własnego uznania (oczywiście w oparciu o wytyczne od reklamodawcy), tak aby zachęcić swoich odbiorców np. do zakupów, rejestracji itp.

Czym jest LeadStar
Czym jest LeadStar

Korzyści z programów partnerskich

Różnica między tradycyjnym marketingiem, a marketingiem afiliacyjnym jest taka, że w programach partnerskich reklamodawca płaci jedynie za faktyczne efekty działań promocyjnych – np. sprzedane produkty, bądź inne aktywności, które są promowane w ramach danego programu. Oznacza to oszczędności dla reklamodawcy, który płaci jedynie za dotarcie do tych odbiorców, którzy faktycznie zainteresowali się jego produktem.

Ciężar pracy spada na twórcę – blogera, redakcję portalu itp. którzy muszą tak przedstawić kreacje reklamowe, aby zachęcić odbiorców do aktywności. Aby działania te przyniosły korzyści, odbiorcy muszą mieć zaufanie do twórcy, oraz warto, żeby liczyli się z jego opinią. Dzięki temu kampania przynosi korzyści – zarówno reklamodawcy jak i twórcy/wydawcy.

Bez wątpienia bardzo dużo korzyści z takich działań mają reklamodawcy, którzy obniżają koszty nietrafionych działań promocyjnych, prowadzonych na mniejszej jakości stronach. Twórcy mają jednak również bardzo dużą korzyść. Jeśli przyłożą się do działań, mogą uzyskać o wiele większe przychody, niż z tradycyjnych reklam bannerowych itp.

Im lepiej rozwinięte medium i im więcej odbiorców, tym programy partnerskie przynoszą więcej korzyści. Jeśli natomiast twórcy dobrze przekażą swoim odbiorcom, że korzystając z zawartych na stronie linków afiliacyjnych wspierają swojego twórcę, również na tym zyskają.

Co oferuje LeadStar
Co oferuje LeadStar

W czasach, gdy wiele portali i stron jest wręcz zalewana reklamami, a internauci ochoczo korzystają z narzędzi do blokowania bannerów reklamowych, linki afiliacyjne są o wiele lepszą formą reklamy. Dobrze zaprezentowane, nie są tak nachalne jak bannery, a więc nie męczą odbiorców, a korzyści jakie przynoszą są o wiele większe.

O LeadStar

Programów partnerskich i afiliacyjnych jest wiele, podobnie jak platform służących do organizowania tego typu działań. LeadStar jest jedną z takich platform, która wyróżnia się na tle konkurencji (prowadząc SmartAge.pl korzystaliśmy już z kilku takich platform) doborem reklamodawców, wśród których znaleźć można wiele ciekawych firm z rożnych branż – zarówno duże, znane marki, jak i banki, firmy z branży technologicznej a nawet motoryzacyjnej.

Dodatkowo twórcy systemu LeadStar przykładają bardzo dużą wagę do czytelności swoich działań oraz wspierają twórców w efektywnym wykorzystaniu dostępnych narzędzi i uczestnictwa w programach partnerskich. Na blogu platformy regularnie publikowane są ciekawe poradniki i artykuły, dzięki którym można dopracować swoje działania reklamowe. Sam system oferuje natomiast możliwość generowania szczegółowych raportów, dzięki którym można analizować skuteczność prowadzonych działań.

Jak działa LeadStar?

W ramach systemu LeadStar, jako wydawca po zarejestrowaniu możemy zgłaszać się do dostępnych programów partnerskich. Po pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia, otrzymujemy dostęp do kreacji reklamowych, które możemy wykorzystać u siebie. Są to indywidualne linki, bannery itp. Reklamodawcy często dodają również wytyczne jak i gdzie chcieliby, aby wykorzystywać te materiały.

Panel wewnętrzny systemu z wybranymi programami, które stanowią zaledwie ułamek dostępnych w systemie
Panel wewnętrzny systemu z wybranymi programami, które stanowią zaledwie ułamek dostępnych w systemie

Dostępne narzędzia (w tym wiele autorskich rozwiązań pozwalających np. na tworzenie reklam z banerami rotacyjnymi) pozwalają na bardzo duże dopasowanie działań promocyjnych do prowadzonej przez siebie strony. Możemy bowiem ograniczyć się do linków tekstowych w treści wpisów, jak i korzystać z bannerów reklamowych, dostępnych w różnych rozmiarach.

Jako wydawca, otrzymujemy wynagrodzenie za wszelkie zakupy i promowane działania, wykonane przez naszych odbiorców, którzy skorzystają z linków partnerskich . Wynagrodzenie ma różne formy – od stałych kwot, po procentowe od wartości transakcji. Tym samym, im skuteczniej promujemy dane programy, tym większe korzyści jako wydawca otrzymujemy. Część działań promocyjnych wiąże się też z korzyściami dla samych odbiorców, którzy korzystając z linków partnerskich otrzymują bonusy – np. rabaty.

Uzbierane wynagrodzenie możemy natomiast wypłacić w każdej chwili, ponieważ w LeadStar minimalna kwota wypłaty wynosi 1 zł. Co istotne, cały program skierowany jest zarówno do firm jak i osób fizycznych, więc nie trzeba zakładać działalności, aby móc zacząć korzystać z platformy.

Podsumowanie

Programy partnerskie i marketing afiliacyjny stają się coraz popularniejsze, zwłaszcza wraz z rosnącą liczbą twórców internetowych prowadzących małe blogi oraz influencerów. Dzięki systemowi rozliczania za efekty, firmy nie ponoszą takiego ryzyka zmarnowania środków na reklamę, a twórcy mogą zarobić na prowadzonych stronach w uczciwy i często kreatywny sposób.

Na pewno LeadStar będzie również obecny na naszym portalu i możecie się spodziewać, że gdzieniegdzie znajdziecie linki afiliacyjne na SmartAge 😉

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.