Rosnąca popularność bloggerów oraz influencerów w mediach społecznościowych sprawia, że marki coraz częściej współpracują z nimi przy kampaniach marketingowych równolegle lub nawet kosztem współpracy z dużymi mediami. Aby ułatwić taką współpracę, powstają platformy, które umożliwiają wyszukiwanie influencerów oraz koordynują współpracę z nimi. Jedną z nich jest Reach a Blogger.

Influencer marketing

Pojęcie “influencer” oraz “influencer marketing” przeszło w ostatnich latach sporą transformację. O ile kiedyś dotyczyły one w szczególności współpracy z znanymi bloggerami, którzy budują wokół siebie duże grono odbiorców zainteresowanych treściami i opiniami danego autora, tak współcześnie lista influencerów jest zdecydowanie dłuższa.

Mnogość portali społecznościowych skierowanych do różnych grup odbiorców sprawia, że do grona influencerów zaczęli dołączać również mniejsi twórcy, którzy niekoniecznie mogą pochwalić się dużymi zasięgami. Z drugiej strony mają oni stałych odbiorców, z którymi utrzymują bardzo bliskie relacje, znacznie lepsze, niż w przypadku dużych portali z redakcjami, czy też znanych bloggerów. Określa się ich czasami jako mikroinfluencerów.

Influencer marketing

Odpowiednie połączenie działań marketingowych oraz współpracy z dobrze dobranymi influencerami może dać o wiele lepsze rezultaty niż drogie kampanie marketingowe w dużych i kosztownych kanałach komunikacji. Co istotne, taka współpraca pozwala na dotarcie do odbiorców, którzy powinni być zainteresowani danymi produktami, a nie do szerokiego grona odbiorców, z których tylko część może zainteresuje się reklamą, o ile zauważy ją w natłoku wszechobecnych reklam.

Nie oznacza to jednak, że współpraca z influencerami jest pozbawiona wad. Jej największą wadą, a zarazem cechą jest liczba dostępnych twórców, z których trzeba wybrać tych najbardziej pasujących do oczekiwań marki. Samodzielne ich wyszukiwanie, przeglądanie zgłoszeń, wysyłanie zapytań itp. jest czasochłonne i nie daje pewności, że trafi się na odpowiednich bloggerów. Dodatkowo pojawiają się często problemy z tak ważną kwestią jak rozliczenie się z kampanii. Nie wszyscy influencerzy prowadzą bowiem firmy i mogą wystawiać faktury – zwłaszcza dotyczy to mikroinfluencerów.

W tym miejscu z pomocą przychodzą platformy pośredniczące w współpracy z influencerami. Pozwalają one na skupienie w jednym miejscu ofert różnych bloggerów, ich sklasyfikowanie i podzielenie na odpowiednie kategorie, oraz co najważniejsze, ułatwiają komunikację oraz przeprowadzenie całej współpracy. Skraca to czas planowania kampanii i pozwala na jej optymalizację.

Reach a Blogger

Reach a Blogger

Również influencerzy mogą na tym znacząco skorzystać, ponieważ mogą sami zgłaszać się do interesujących ich kampanii. Trzeba bowiem powiedzieć wprost, że wysyłanie przez bloggera ofert współpracy do firm najczęściej kończy się pustką, ponieważ w natłoku korespondencji takie wiadomości po prostu giną. Wysyłanie zgłoszeń na dedykowanej ku temu platformie jest o wiele skuteczniejsze. Dodatkowo, w razie problemów przy współpracy – z jakiejkolwiek strony, platforma pośrednicząca pomaga rozwiązać spory i zapewnia płynność finansów po zakończeniu współpracy.

Reach a Blogger

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce stroną dla influencerów i reklamodawców jest Reach a Blogger. Działa ona już od 2014 roku, przez co ma wyrobioną renomę i oferuje sprawdzone rozwiązania, czego dowodem jest bogata oferta 7000 influencerów, od blogów, po fanpage na portalach społecznościowych takich jak Instagram, YouTube, TikTok, Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Twitch i wiele innych. Według danych z maja 2021 roku, z platformy korzysta natomiast aż 13 000 reklamodawców.

W dotychczasowej historii, Reach a Blogger pomogło zrealizować ponad 17 000 współprac między influencerami a reklamodawcami. Realizowane są kampanie o różnym zakresie i w różnych cenach – od 50 zł do nawet 45 000 zł. Również i my, jako SmartAge.pl działamy na Reach a Blogger od dobrych kilku lat, realizując kampanie reklamowe. Chociaż współpracujemy jako blog, po tylu latach możemy śmiało powiedzieć, że poznaliśmy tę platformę bardzo dobrze.

Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger

Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger

Jak wygląda współpraca przez Reach a Blogger?

Współpraca w ramach Reach a Blogger zaczyna się od bloggerów i influencerów, którzy zakładają w platformie swoje konta i przygotowują oferty. Każda z ofert musi zawierać informacje o tym jakich mediów dotyczy, jakiej tematyki, oraz jakie są jej szczegóły. Następnie określana jest stawka jakiej oczekuje blogger, przy czym należy pamiętać, że platforma pobiera od każdej współpracy prowizję w wysokości 15%. Kalkulator przy formularzu oferty pozwala na wyliczenie stawki z uwzględnieniem tej prowizji, co znacząco zwiększa transparentność.

Gotowa oferta jest weryfikowana przez platformę i jeśli wszystko jest ok od strony technicznej, trafia ona do katalogu, który mogą przeglądać reklamodawcy. Wszystkie oferty są podzielone na różne kategorie, co umożliwia filtrowanie listy influencerów według kategorii tematycznych oraz zasięgu oraz cen. Można wyszukać influencerów kulinarnych, parentingowych, technologicznych, podróżników, graczy, twórców filmów, instagramerki itp.

Reklamodawcy mogą zarówno samemu przeszukiwać bazę influencerów, jak i mogą opublikować ogłoszenie, że poszukują influencerów do danej kampanii – koszt takiego ogłoszenia to 30 zł netto / 30 dni. Dodatkowo, aby szybko pozyskać dużą liczbę ofert, ogłoszenie można wesprzeć mailingiem – koszt to 100 zł netto.

Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger

Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger

Bloggerzy mogą również przeglądać listę ogłoszeń i zgłaszać się do wybranych kampanii, przedstawiając swoją ofertę w oparciu o zawarte w ogłoszeniu informacje. Następnie reklamodawca wybiera z tych zgłoszeń te, które go interesują, rozpoczynając współpracę. Po przekazaniu informacji o tym jak ma wyglądać współpraca (służy do tego wbudowany system wiadomości na platformie) influencer potwierdza wykonanie zlecenia i jeśli wszystko się zgadza, otrzymuje wynagrodzenie, które trafia na skarbonkę w platformie.

W zależności od tego, czy blogger prowadzi własną działalność gospodarczą czy nie, może on wypłacić zgromadzone środki albo przez wystawienie faktury, albo rachunku, przy czym Reach a Blogger zapewnia narzędzia potrzebne do tego, aby zrobić to zgodnie z przepisami i co istotne szybko – korzystamy z różnych podobnych platform i mogę śmiało powiedzieć, że płatności za współpracę w ramach Reach a Blogger są realizowane bardzo sprawnie.

Panel dodawania ofert dla bloggerów i influencerów

Panel dodawania ofert dla bloggerów i influencerów

Podsumowanie

Reach a Blogger to sprawdzona platforma, która działa od bardzo dawna. Co najważniejsze, nawet najmniejsi bloggerzy i influencerzy znajdą tu swoje miejsce i nawiążą współpracę z reklamodawcami w bardzo różnych dziedzinach i formach współpracy. Warto dodać, że wynagrodzenie w ramach współpracy może mieć formę finansową lub barteru – co szczególnie przydaje się przy współpracy w ramach branży beauty, oraz technologicznej.

Platforma cały czas się rozwija i powiększa, wprowadzane są nowe funkcje, oraz rośnie grono zarówno reklamodawców jak i influencerów. Jeśli prowadzicie blog, albo tworzycie fanpage w mediach społecznościowych, zdecydowanie warto zainteresować się Reach a Blogger.

Podziel się.

O autorze

Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.