SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Reach a Blogger – platforma współpracy z influencerami
    Reach a Blogger - platforma współpracy z influencerami
    Reach a Blogger - platforma współpracy z influencerami
    Artykuły

    Reach a Blogger – platforma współpracy z influencerami

    Michał BanachBy Michał Banach14 maja 2021Brak komentarzy6 Mins Read
    Rosnąca popularność bloggerów oraz influencerów w mediach społecznościowych sprawia, że marki coraz częściej współpracują z nimi przy kampaniach marketingowych równolegle lub nawet kosztem współpracy z dużymi mediami. Aby ułatwić taką współpracę, powstają platformy, które umożliwiają wyszukiwanie influencerów oraz koordynują współpracę z nimi. Jedną z nich jest Reach a Blogger.

    Influencer marketing

    Pojęcie „influencer” oraz „influencer marketing” przeszło w ostatnich latach sporą transformację. O ile kiedyś dotyczyły one w szczególności współpracy z znanymi bloggerami, którzy budują wokół siebie duże grono odbiorców zainteresowanych treściami i opiniami danego autora, tak współcześnie lista influencerów jest zdecydowanie dłuższa.

    Mnogość portali społecznościowych skierowanych do różnych grup odbiorców sprawia, że do grona influencerów zaczęli dołączać również mniejsi twórcy, którzy niekoniecznie mogą pochwalić się dużymi zasięgami. Z drugiej strony mają oni stałych odbiorców, z którymi utrzymują bardzo bliskie relacje, znacznie lepsze, niż w przypadku dużych portali z redakcjami, czy też znanych bloggerów. Określa się ich czasami jako mikroinfluencerów.

    Influencer marketing

    Odpowiednie połączenie działań marketingowych oraz współpracy z dobrze dobranymi influencerami może dać o wiele lepsze rezultaty niż drogie kampanie marketingowe w dużych i kosztownych kanałach komunikacji. Co istotne, taka współpraca pozwala na dotarcie do odbiorców, którzy powinni być zainteresowani danymi produktami, a nie do szerokiego grona odbiorców, z których tylko część może zainteresuje się reklamą, o ile zauważy ją w natłoku wszechobecnych reklam.

    Nie oznacza to jednak, że współpraca z influencerami jest pozbawiona wad. Jej największą wadą, a zarazem cechą jest liczba dostępnych twórców, z których trzeba wybrać tych najbardziej pasujących do oczekiwań marki. Samodzielne ich wyszukiwanie, przeglądanie zgłoszeń, wysyłanie zapytań itp. jest czasochłonne i nie daje pewności, że trafi się na odpowiednich bloggerów. Dodatkowo pojawiają się często problemy z tak ważną kwestią jak rozliczenie się z kampanii. Nie wszyscy influencerzy prowadzą bowiem firmy i mogą wystawiać faktury – zwłaszcza dotyczy to mikroinfluencerów.

    W tym miejscu z pomocą przychodzą platformy pośredniczące w współpracy z influencerami. Pozwalają one na skupienie w jednym miejscu ofert różnych bloggerów, ich sklasyfikowanie i podzielenie na odpowiednie kategorie, oraz co najważniejsze, ułatwiają komunikację oraz przeprowadzenie całej współpracy. Skraca to czas planowania kampanii i pozwala na jej optymalizację.

    Reach a Blogger
    Reach a Blogger

    Również influencerzy mogą na tym znacząco skorzystać, ponieważ mogą sami zgłaszać się do interesujących ich kampanii. Trzeba bowiem powiedzieć wprost, że wysyłanie przez bloggera ofert współpracy do firm najczęściej kończy się pustką, ponieważ w natłoku korespondencji takie wiadomości po prostu giną. Wysyłanie zgłoszeń na dedykowanej ku temu platformie jest o wiele skuteczniejsze. Dodatkowo, w razie problemów przy współpracy – z jakiejkolwiek strony, platforma pośrednicząca pomaga rozwiązać spory i zapewnia płynność finansów po zakończeniu współpracy.

    Reach a Blogger

    Jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce stroną dla influencerów i reklamodawców jest Reach a Blogger. Działa ona już od 2014 roku, przez co ma wyrobioną renomę i oferuje sprawdzone rozwiązania, czego dowodem jest bogata oferta 7000 influencerów, od blogów, po fanpage na portalach społecznościowych takich jak Instagram, YouTube, TikTok, Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Twitch i wiele innych. Według danych z maja 2021 roku, z platformy korzysta natomiast aż 13 000 reklamodawców.

    W dotychczasowej historii, Reach a Blogger pomogło zrealizować ponad 17 000 współprac między influencerami a reklamodawcami. Realizowane są kampanie o różnym zakresie i w różnych cenach – od 50 zł do nawet 45 000 zł. Również i my, jako SmartAge.pl działamy na Reach a Blogger od dobrych kilku lat, realizując kampanie reklamowe. Chociaż współpracujemy jako blog, po tylu latach możemy śmiało powiedzieć, że poznaliśmy tę platformę bardzo dobrze.

    Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger
    Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger

    Jak wygląda współpraca przez Reach a Blogger?

    Współpraca w ramach Reach a Blogger zaczyna się od bloggerów i influencerów, którzy zakładają w platformie swoje konta i przygotowują oferty. Każda z ofert musi zawierać informacje o tym jakich mediów dotyczy, jakiej tematyki, oraz jakie są jej szczegóły. Następnie określana jest stawka jakiej oczekuje blogger, przy czym należy pamiętać, że platforma pobiera od każdej współpracy prowizję w wysokości 15%. Kalkulator przy formularzu oferty pozwala na wyliczenie stawki z uwzględnieniem tej prowizji, co znacząco zwiększa transparentność.

    Gotowa oferta jest weryfikowana przez platformę i jeśli wszystko jest ok od strony technicznej, trafia ona do katalogu, który mogą przeglądać reklamodawcy. Wszystkie oferty są podzielone na różne kategorie, co umożliwia filtrowanie listy influencerów według kategorii tematycznych oraz zasięgu oraz cen. Można wyszukać influencerów kulinarnych, parentingowych, technologicznych, podróżników, graczy, twórców filmów, instagramerki itp.

    Reklamodawcy mogą zarówno samemu przeszukiwać bazę influencerów, jak i mogą opublikować ogłoszenie, że poszukują influencerów do danej kampanii – koszt takiego ogłoszenia to 30 zł netto / 30 dni. Dodatkowo, aby szybko pozyskać dużą liczbę ofert, ogłoszenie można wesprzeć mailingiem – koszt to 100 zł netto.

    Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger
    Katalog ogłoszeń reklamodawców na Reach a Blogger

    Bloggerzy mogą również przeglądać listę ogłoszeń i zgłaszać się do wybranych kampanii, przedstawiając swoją ofertę w oparciu o zawarte w ogłoszeniu informacje. Następnie reklamodawca wybiera z tych zgłoszeń te, które go interesują, rozpoczynając współpracę. Po przekazaniu informacji o tym jak ma wyglądać współpraca (służy do tego wbudowany system wiadomości na platformie) influencer potwierdza wykonanie zlecenia i jeśli wszystko się zgadza, otrzymuje wynagrodzenie, które trafia na skarbonkę w platformie.

    W zależności od tego, czy blogger prowadzi własną działalność gospodarczą czy nie, może on wypłacić zgromadzone środki albo przez wystawienie faktury, albo rachunku, przy czym Reach a Blogger zapewnia narzędzia potrzebne do tego, aby zrobić to zgodnie z przepisami i co istotne szybko – korzystamy z różnych podobnych platform i mogę śmiało powiedzieć, że płatności za współpracę w ramach Reach a Blogger są realizowane bardzo sprawnie.

    Panel dodawania ofert dla bloggerów i influencerów
    Panel dodawania ofert dla bloggerów i influencerów

    Podsumowanie

    Reach a Blogger to sprawdzona platforma, która działa od bardzo dawna. Co najważniejsze, nawet najmniejsi bloggerzy i influencerzy znajdą tu swoje miejsce i nawiążą współpracę z reklamodawcami w bardzo różnych dziedzinach i formach współpracy. Warto dodać, że wynagrodzenie w ramach współpracy może mieć formę finansową lub barteru – co szczególnie przydaje się przy współpracy w ramach branży beauty, oraz technologicznej.

    Platforma cały czas się rozwija i powiększa, wprowadzane są nowe funkcje, oraz rośnie grono zarówno reklamodawców jak i influencerów. Jeśli prowadzicie blog, albo tworzycie fanpage w mediach społecznościowych, zdecydowanie warto zainteresować się Reach a Blogger.

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleStracona szansa – EM-10 Bielik
    Next Article Macchi M.39 – zdobywca Pucharu Schneidera 1926
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    3 lutego 20232 Mins Read

    Szukasz telefonu w dobrej cenie? Odwiedź sklep Orange Flex

    23 grudnia 20212 Mins Read

    Program partnerski ECOMpartners – okiem naszej redakcji

    4 września 20214 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 września 20150

    5 najlepszych czołgów II wojny światowej

    Podczas II wojny światowej czołgi przeszły olbrzymią transformację. W trakcie tego najkrwawszego konfliktu w historii…

    Artykuły
    7 września 20150

    Twórca jako podmiot praw autorskich

    Nasz umysł pozwala tworzyć coraz to nowe rzeczy, które niekiedy są rewolucyjne i na zawsze…

    Artykuły
    8 lipca 20190

    HMS Victoria (1859) – pierwszy i ostatni

    Zbudowany w 1859 roku okręt liniowy HMS Victoria to wyjątkowa jednostka. Chociaż nie zasłynęła w…

    Artykuły
    26 grudnia 20160

    Okręty obrony wybrzeża typu Siegfried i Odyn

    W latach 1888-1896 w Niemczech powstały dwa typy pancerników obrony wybrzeża typu Siegfried (6 okrętów)…

    Artykuły
    21 czerwca 20170

    1948 Tarf Gilera – zapomniany projekt Piero Taruffi

    Włoski kierowca wyścigowy Piero Taruffi zasłynął ustanowieniem w 1937 roku rekordu prędkości dla motocykli, wynoszącego…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.