W Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu rolno-spożywczego w Szreniawie znajduje się ciekawa kolekcja samolotów rolniczych wykorzystywanych w Polsce na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Ukryte na samym końcu muzeum nie są tak znane jak reszta ekspozycji.
Uruchomione w 1964 roku muzeum w Szreniawie pod Poznaniem jest jednym z bardziej znanych w Polsce. Bogata kolekcja i liczne ekspozycje przyciągają sporo odwiedzających. Bez wątpienia najbardziej rozpoznawalnymi eksponatami są ciągniki, lokomobile i inne pojazdy rolnicze. Tuż obok nich znajduje się jednak równie ciekawa (jak nie bardziej) kolekcja samolotów rolniczych.
Kolekcja składa się z 9 statków powietrznych – 8 samolotów i jednego śmigłowca. Za wyjątkiem CSS-13, wszystkie maszyny znajdują się na ekspozycji plenerowej pod gołym niebem. Mimo upływu lat i działania warunków atmosferycznych wszystkie maszyny trzymają się całkiem nieźle.
Bez wątpienia najciekawszym samolotem jest PZL M-15 Belphegor. Polski i jedyny na świecie rolniczy odrzutowiec. Kolejnym wartym zainteresowania samolotem jest PZL-106 Kruk oraz PZL M-18B Dromader (SP-ZZG). Ponadto w kolekcji znajduje się czechosłowacki dwusilnikowy samolot dyspozycyjny i komunikacyjny Let L-200 Morava, PZL-104 Wilga (SP-AGW), PZL-101 Gawron, An-2R (SP-WMF), CSS-13 i Mi-2R.
Samoloty stoją blisko siebie i nie można bezpośrednio do nich podejść – chociaż niewielkie ogrodzenie oddzielające je od ścieżki w niczym nie przeszkadza. Tuż obok samolotów stoi parowóz Px49 oraz zadaszona wystawa traktorów, lokomobili i innych pojazdów rolniczych. Jednym słowem cała techniczna część kolekcji poświęcona pojazdom rolniczym znajduje się w jednym miejscu.