SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    • Miasiszczew M-4 – nieudany bombowiec strategiczny
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      27 stycznia 2023

      Wschodnia Brama Belgradu

      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Ribblehead Viaduct – XIX-wieczny wiadukt kolejowy w Wielkiej Brytanii
    Ribblehead Viaduct - XIX-wieczny wiadukt kolejowy w Wielkiej Brytanii
    Ribblehead Viaduct - XIX-wieczny wiadukt kolejowy w Wielkiej Brytanii
    Artykuły

    Ribblehead Viaduct – XIX-wieczny wiadukt kolejowy w Wielkiej Brytanii

    Michał BanachBy Michał Banach8 lutego 2018Updated:2 sierpnia 20202 komentarze2 Mins Read
    Wiadukt kolejowy Ribblehead znajdujący się na trasie Settle-Carlisle i przebiegający w dolinie rzeki Ribble w Północnym Yorkshire w Anglii to jedna z bardziej charakterystycznych budowli tego typu w Wielkiej Brytanii. Zbudowany w 1875 roku wiadukt jest cały czas wykorzystywany.

    Budowę wiaduktu zlecono w 1869 roku. Jego projekt przygotował inżynier John Sydney Crossley, a koszt prac oceniono na około 343 300 funtów (w koszty wliczono również budowę tunelu kolejowego Blea Moor). Pierwsze prace budowlane przeprowadzono 12 października 1870 roku. Budowę zakończono w 1874 roku, ale oficjalnie wiadukt uruchomiono dopiero 3 sierpnia 1875 roku dla ruchu towarowego i 1 maja 1876 roku dla ruchu pasażerskiego. W prace budowlane zaangażowanych było około 2300 osób, z których około 100 poniosło śmierć w trakcie prac (głównie w wyniku wypadków)

    Wiadukt Ribblehead (fot. Edward Badley)
    Wiadukt Ribblehead (fot. Edward Badley)

    Wiadukt przebiega nad niewielkim strumieniem i ma długość 404 m, oraz wysokość 32 m w najwyższym punkcie. Zaprojektowano go tak, aby mogły po nim przebiegać dwa tory. Cała kamienna konstrukcja składa się z 24 łuków, a fundamenty mają głębokość 7,6 m. Szacuje się, że do budowy zużyto 1,5 mln cegieł i bloków skalnych, z których najcięższe ważą około 8 ton.

    Przez sto lat na wiadukcie nie prowadzono większych prac konserwacyjnych (nie licząc modernizacji torowisk) Dopiero w latach 80. XX wieku podjęto decyzję o wyremontowaniu wiekowego wiaduktu. Ze względu na koszt prac, British Rail rozważała likwidację trasy, ale ostatecznie uznano, że wiadukt ma tak istotne znaczenie historyczne, że należy utrzymać go w dobrym stanie technicznym. Prace remontowe przeprowadzono w latach 1990-1992, a kolejnych latach przeprowadzono remont całej trasy Settle-Carlisle.

    Wiadukt Ribblehead (fot. Michael Bryan)
    Wiadukt Ribblehead (fot. Michael Bryan)

    Obecnie wiadukt Ribblehead jest cały czas eksploatowany. Dziennie pokonuje go siedem pociągów pasażerskich kursujących między Leeds a Carlisle. Czasami wiadukt wykorzystywany jest również przez ciężkie pociągi towarowe, głównie w celu odciążenia innych lokalnych tras. Ze względu na swoje malownicze położenie, wiadukt przyciąga również wielu fotografów.

    Wiadukt Ribblehead (fot. David Robson)
    Wiadukt Ribblehead (fot. David Robson)
    Wiadukt Ribblehead (fot. Jason Hawkes)
    Wiadukt Ribblehead (fot. Jason Hawkes)
    Wiadukt Ribblehead (fot. George Hodan)
    Wiadukt Ribblehead (fot. George Hodan)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleJak się dobrze spakować? 5 sprytnych sztuczek i pomysłów
    Next Article Rakiety SpaceX Falcon
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    24 stycznia 20235 Mins Read

    Amerykański monitor USS Monterey

    13 stycznia 20233 Mins Read

    HMS Hood – duma Royal Navy zatopiona jednym pociskiem

    10 stycznia 202311 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    23 stycznia 2023

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    8 sierpnia 20152

    Największy bombowiec świata – B-36 Peacemaker

    Bombowiec strategiczny B-36 Peacemaker był największym i pierwszym w historii międzykontynentalnym bombowcem świata. Był to…

    Artykuły
    9 września 20200

    Tangalooma Wrecks – cmentarzysko statków na wyspie Moreton

    Wyspa Moreton znajduje się 58 kilometrów od północno-wschodniego wybrzeża Australii i ma powierzchnię 186 km².…

    Artykuły
    9 czerwca 20170

    Airsoft – co, gdzie i jak?

    Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. Ale nie każda wojna jest toczona na poważnie. Jako…

    Artykuły
    4 maja 20220

    Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    Świat online przez zaledwie nieco ponad 20 lat istnienia zdążył wytworzyć coś w rodzaju alternatywnej…

    Artykuły
    6 września 20160

    Operation Sandy – wystrzelenie rakiety V2 z pokładu lotniskowca

    Po zakończeniu II wojny światowej naukowcy z państw zwycięskich szturmem rzucili się do badania zdobytych…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.