SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Baychimo – statek widmo dryfujący przez 38 lat
    Baychimo - statek widmo dryfujący przez 38 lat
    Baychimo - statek widmo dryfujący przez 38 lat
    Artykuły

    Baychimo – statek widmo dryfujący przez 38 lat

    Michał BanachBy Michał Banach24 sierpnia 2016Updated:1 października 20192 komentarze3 Mins Read
    Zbudowany w 1914 roku statek towarowy Ångermanelfven (później przemianowany na Baychimo) jest jednym z najdłużej pływających statków widmo. Od jego opuszczenia w 1931 roku widywano go aż do 1969 roku, ale nigdy nie potwierdzono jego zatonięcia.

    Na początku 1914 roku w szwedzkiej stoczni Lindholmens Mekaniska Verkstad A/B zwodowano statek towarowy Ångermanelfven. Jego odbiorcą był niemiecki armator Baltische Reederei GmbH z Hamburga. Jednostka miała 70 m długości i tonaż około 1322 ton. Napęd stanowił silnik parowy zapewniający prędkość 10 węzłów.

    Baychimo
    Baychimo

    Ångermanelfven wykorzystywano do wybuchu I wojny światowej głównie do transportu różnych towarów między Szwecją a Niemcami. Losy statku w trakcie wojny nie są znane. Na kartach historii jednostka pojawia się dopiero w 1921 roku, kiedy to w ramach reparacji wojennych statek przekazano brytyjskiemu armatorowi Hudson’s Bay Company. Po przejęciu, jednostka otrzymała nową nazwę – Baychimo i została wysłana do Kanady, gdzie wykorzystywano ją do transportu zaopatrzenia między rozsianymi na dalekiej północy miastami.

    1 października 1931 roku w trakcie rejsu u wybrzeży Alaski, statek utknął w grubym lodzie. Obawiając się zatonięcia jednostki, załoga opuściła pokład i udała się w kierunku miejscowości Barrow oddalonej o około kilometr od miejsca w którym jednostka utknęła.

    Baychimo
    Baychimo

    W ciągu kolejnych dwóch dni lód, który blokował statek ustąpił i pozbawiony załogi Baychimo zaczął dryfować. Zauważono go ponownie 8 października, a później, na kilka dni ślad po nim zaginął. W połowie października załoga statku odnalazła go, ale uznała, że nie jest w stanie dopłynąć nim w panujących wówczas warunkach pogodowych do żadnego portu. W związku z tym zabrali z pokładu najważniejsze rzeczy i część cennego ładunku, jakim były futra i porzuciła statek.

    W sierpniu 1932 roku na pokład dryfującej jednostki dostała się 20-osobowa grupa ludzi, którzy chcieli odholować statek, ale nie udało im się. W marcu 1933 roku kolejna grupa ludzi próbowała dostać się na statek z zamiarem jego przejęcia, ale po 10-dniowym pobycie na pokładzie musieli opuścić jednostkę. Kolejny raz na pokład Baychimo weszła grupa marynarzy w lipcu 1934 roku, ale i tym razem nie udało się odholować statku. W listopadzie 1939 roku po raz ostatni udało się wejść na pokład statku grupie, która chciała przejąć jednostkę. Również bezskutecznie.

    Baychimo uwięziony w lodzie
    Baychimo uwięziony w lodzie

    W 1968 roku zanotowano ostatni przypadek zauważenia Baychimo. Tym razem jednostka uwięziona była w grubym lodzie. Nigdy później nie udało się odnaleźć statku. Prawdopodobnie jednostka zatonęła, chociaż nie ma na to żadnego potwierdzenia. W 2006 roku władze Kanady rozpoczęły niezbyt intensywne badania, mające na celu odnalezienie wraku lub statku. Nie przyniosły one jednak żadnego rezultatu.

    Baychimo uwięziony w lodzie
    Baychimo uwięziony w lodzie
    Baychimo uwięziony w lodzie
    Baychimo uwięziony w lodzie

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePierwsza strona WWW w historii
    Next Article Zashchitniki – rosyjski Avengers – zwiastun
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    30 stycznia 20233 Mins Read

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    26 stycznia 20237 Mins Read

    SS Southern Cross – niepozorny zwiastun przyszłości

    11 stycznia 20235 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.