Alfred T. Palmer jest autorem jednych z najlepszych kolorowych zdjęć wykonanych podczas II wojny światowej. Wykonane przez niego zdjęcia, przedstawiające amerykańskich żołnierzy oraz przemysł i pracujących w nim kobiet i mężczyzn mimo swojego propagandowego charakteru, świetnie pokazują realia II wojny światowej.
Alfred T. Palmer urodził się w 1906 roku. Podczas II wojny światowej pracował w Office of War Information, gdzie był odpowiedzialny za przygotowywanie zdjęć na potrzeby amerykańskich sił zbrojnych. Jego zdjęcia miały być wykorzystywane do promowania sił zbrojnych, wysiłku zbrojeniowego oraz wspierania całego przemysłu wojskowego.
Chociaż formalnie zdjęcia miały mieć czysto propagandowy charakter, ich jakość oraz niepowtarzalny klimat sprawiają, że uważa się je za jedne z najlepszych kolorowych zdjęć wykonanych podczas II wojny światowej. Zwłaszcza dotyczy to słynnych zdjęć amerykańskich czołgów w trakcie manewrów, oraz pracowników zakładów przemysłowych, zwłaszcza kobiet. Praktycznie wszystkie najsłynniejsze zdjęcia powstały w 1942 roku w różnych zakładach przemysłowych i bazach wojskowych na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
Po wojnie Palmer związał się z National Geographic oraz przemysłem filmowym. Zmarł w 1993 roku. Mimo długiej kariery, jego zdjęcia z czasów II wojny światowej są jego największym i najbardziej rozpoznawalnym dziełem.
Pracownica zakładów North American Aviation podczas sprawdzania numerów części (fot. Alfred Palmer)
Prace wyposażeniowe Boeinga B-17F Flying Fortress w zakładach Douglas Aircraft Company w 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
Spawacz podczas prac przy kotle okrętowym w Combustion Engineering Co. – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
Bombowiec Douglas A-20C-BO Havoc w Langley Field w 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
Robotnik przy piecu hutniczym (fot. Alfred Palmer)
Prototyp YB-17 w Langley Field (fot. Alfred Palmer)
Prototyp YB-17 w Langley Field (fot. Alfred Palmer)
M3 Lee podczas manewrów w Fort Knox w 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
Pracownica zakładów North American Aviation podczas prac nad silnikiem (fot. Alfred Palmer)
Spawacze podczas prac przy kotle okrętowym w Combustion Engineering Co. – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
M3 Lee podczas manewrów w Fort Knox w 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
M3 Lee podczas manewrów w Fort Knox w 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
Amerykański żołnierz z karabinem M1 Garand obok transportera półgąsienicowego M3 Half-Track podczas manewrów w Fort Knox – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
Wschód słońca nad Langley Field – na pierwszy planie prototyp YB-17 (fot. Alfred Palmer)
Strzelec bocznego karabinu maszynowego w YB-17 – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
Zakłady North American Aviation (fot. Alfred Palmer)
Technik sprawdza silnik A-20 Havoc (fot. Alfred Palmer)
Montaż elementów silnika w B-25 Mitchell (fot. Alfred Palmer)
Przygotowywane do oblotu myśliwce North American NA-91 Mustang – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
North American P-51 Mustang Mk. IA w 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
Pracownica zakładów North American Aviation obsługująca wiertarkę (fot. Alfred Palmer)
North American P-51 Mustang podczas prac wykończeniowych (fot. Alfred Palmer)
Dwupłatowy samolot szkoleniowy i holowniczy N3N-3 należący do US Marine Corps w Perris Island w 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
Samochody ciężarowe US Marine Corps w New River – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
Czołgiści obok M4 Sherman podczas manewrów w Fort Knox – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
Amerykański żołnierz z karabinem M1 Garand obok transportera półgąsienicowego M3 Half-Track podczas manewrów w Fort Knox – 1942 rok (fot. Alfred Palmer)
North American B-25 Mitchell podczas prac wykończeniowych (fot. Alfred Palmer)
M2A4 w Fort Knox w czerwcu 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
Amerykańskie M3 Lee, M3 Stuart i M4 Sherman w Fort Knox w czerwcu 1942 roku (fot. Alfred Palmer)
B-25 Mitchell w hali produkcyjnej zakładów North American w Kansas City w 1942 roku (fot. Alfred T. Palmer)
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.