Powoli trzeba przyzwyczaić się do faktu, że każdy nowy supersamochód będzie hybrydą lub samochodem elektrycznym. W trakcie tegorocznej edycji Salonu Samochodowego w Szanghaju, Volvo zaprezentowało Polestar 1, luksusową hybrydę produkowaną przez należącą do Volvo firmę Polestar.

Firma Polestar to w częściowo niezależna firma, która do tej pory sygnowała swoim logo specjalne, sportowe wersje seryjnych Volvo. Prezentacja nowego samochodu wiąże się jednak z zmianą w sposobie funkcjonowania firmy. Od teraz Polestar ma zajmować się produkcją luksusowych samochodów elektrycznych, będących konkurencją m.in. dla Tesli. Zarówno Volvo jak i Polestar należą obecnie do chińskiego koncernu Geely Automobile.

Polestar 1 (fot. Polestar)
Polestar 1 (fot. Polestar)

Polestar 1 to luksusowe, hybrydowe coupe, zbudowane na bazie platformy Volvo SPA, wykorzystywanej m.in w modelu S90. Samo podwozie zostało jednak mocno przerobione i skrócone, przez co Polestar 1 jest o pół metra krótszy od S90. Pod maską umieszczono dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 600 KM.

Silniki elektryczne przenoszą moc na tylną oś, a silnik spalinowy zasila przednią. Zainstalowana bateria ma pozwolić na przejechanie 150 km. Nadwozie wykonano w znacznej części z włókna węglowego, dzięki czemu obniżono jego masę. Wnętrze zaprojektowano minimalistycznie i bardzo elegancko.

Samochód trafi do sprzedaży w połowie 2019 roku i będzie produkowany w Chinach (głównie z powodu niższych kosztów). Co ciekawe, produkcja wyniesie tylko około 500 egzemplarzy rocznie, które będą oferowane klientom w modelu subskrypcyjnym na dwa lub trzy lata. Volvo ogłosiło również, że w najbliższych latach do oferty wejdą dwa kolejne modele – w pełni elektryczny Polestar 2 będący konkurencją dla Tesli Model 3 i Polestar 3 będący SUV-em.

Wygląda na to, że Szwedzi planują ostrą rywalizację z Teslą i już teraz chcą powalczyć o coraz szybciej rosnący rynek aut elektrycznych. Bez wątpienia Polestar 1 może tu nieźle namieszać, zwłaszcza, że wygląda świetnie.

Zarówno model Polestar 1, jak i Polestar 2 można w Polsce serwisować w Serwisie Domu Volvo w Warszawie.


Discover more from SmartAge.pl

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.