Wszyscy doceniamy możliwości, jakie przed sprzedawcami oraz konsumentami otwiera postępująca cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Z drugiej strony, realnych kształtów nabiera zagrożenie cyberatakami. Coraz częściej ich celem są nie tylko strony i serwery rządu lub instytucji, ale także sklepy internetowe. Jak sprzedawcy mogą się przygotować na cyberataki?

Podstawy bezpieczeństwa w sieci

Przedsiębiorstwa działające w branży e-commerce potrzebują wydajnych i niedrogich rozwiązań, które pomogą im przetrwać cyberataki. Jest to ważne nie tylko dla zapewnienia ciągłości pracy sklepu internetowego, ale również ze względu na liczne bazy danych o klientach. Na szczęście dostęp do profesjonalnych rozwiązań jest prosty, a specjaliści zajmujący się ochroną sprzedawców mają wysokie kwalifikacje. Przyjrzyjmy się podstawowym strategiom, które pomagają przetrwać cyberataki.

Wykorzystanie oprogramowania antywirusowego

Aplikacje monitorujące podejrzany ruch na stronie internetowej, szukające wirusów oraz blokujące podejrzane skrypty są powszechnie wykorzystywane w komputerach domowych. Postępująca cyfryzacja sprawia, że sprzedawcy również potrzebują tego typu rozwiązań. Jeżeli chcesz zadbać o podstawy bezpieczeństwa, zainstaluj oprogramowanie antywirusowe, aby chronić swoje dane i spełnić wymogi RODO. Mocna, stabilna i aktualizowana na bieżąco aplikacja antywirusowa to pierwsza linia obrony, aby przetrwać cyberataki. To kluczowa, a jednocześnie niedroga strategia ochrony, dostępna dla każdego przedsiębiorcy.

Kluczowe strategie sprzedawców, aby przetrwać cyberataki

Ograniczony dostęp do danych

Dane przechowywane na serwerach sprzedawcy powinny być należycie chronione. Oczywistym wydaje się udzielanie jedynie ograniczonego dostępu do nich osobom trzecim, w tym pracownikom. Wiele firm korzysta z oprogramowania, które pozwala na przydzielanie wybranym osobom różnego typu uprawnień. Zabezpieczenie newralgicznych danych przed dostępem osób nieupoważnionych to świetna strategia obrony przed cyberatakami.

Przestrzeganie higieny cyfrowej

Podobnie jak w przypadku tradycyjnych chorób, w internecie o wiele łatwiej jest zapobiegać niż leczyć. Z tego względu jako sprzedawca i przedsiębiorca powinieneś zadbać o higienę cyfrową. Obejmuje to między innymi regularne przeprowadzanie szkoleń dla pracowników, którzy obsługują firmowe oprogramowanie. Dzięki należytej edukacji Ty i Twoi podwładni będą wiedzieć, jak rozpoznawać potencjalne ataki (na przykład podejrzane mejle z aktywnymi linkami), komu je zgłaszać i dlaczego jest to tak ważne.

Aktywne wykrywanie zagrożeń

Kolejnym krokiem do zapewnienia bezpiecznego funkcjonowania systemu e-commerce jest wykrywanie wszelkich zagrożeń i luk w wykorzystywanym oprogramowaniu. Przedsiębiorcy coraz częściej zwracają uwagę na cyberbezpieczeństwo i podejmują współpracę z fachowcami, którzy mają odpowiednie kwalifikację, wiedzę i narzędzia diagnostyczne. Bierne czekanie na cyberatak to zdecydowanie zła strategia. Lepiej jest aktywnie wykrywać zagrożenia, śledząc nietypowe zachowania i neutralizując ataki hakerów w zarodku.

Kluczowe strategie sprzedawców, aby przetrwać cyberataki

Konsultacje z ekspertem

Małe i duże firmy aktywnie działające w branży e-commerce mogą regularnie korzystać z pomocy ekspertów. Umawiając się na takie konsultacje, otrzymasz odpowiedzi na najważniejsze pytania i dowiedzieć się, jak samodzielnie przygotować się na cyberataki. Niektóre eventy są organizowane bezpłatnie i mają za cel zaproponować Tobie stałą współpracę, która podniesie jakość zabezpieczeń używanych serwerów.

Fachowe doradztwo pozwoli Ci nie tylko przygotować skuteczną strategię ochrony przed cyberatakami. Dowiesz się także, jak reagować w sytuacji, gdy dane Twoich klientów zostały skasowane lub wykradzione oraz komu zgłosić taką sytuację. Szybkie reagowanie to skuteczny sposób ochrony przed jeszcze poważniejszymi skutkami ataków hakerskich.

Zadbaj o odpowiednią strategię!

Jako sprzedawca, zadbaj o bezpieczeństwo danych na swojej platformie e-commerce. Bez względu na to, czy chodzi o dane osobowe, szczegóły płatności i kart kredytowych czy pomniejsze informacje, nie lekceważ zagrożenia. Już dziś przygotuj odpowiednią strategię – korzystaj z oprogramowania antywirusowego, dbaj o higienę cyfrową i konsultuj się ze specjalistami. Mamy nadzieję, że dzięki tym wskazówkom będziesz bezpieczny w sieci.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.