Prowadzisz biuro nieruchomości lub firmę deweloperską? Kontakt z klientem można usprawnić, korzystając z oprogramowania CRM. Sprawdź, co warto wiedzieć o tym systemie przed jego zakupem.

Jak działa oprogramowanie CRM?

Najprościej mówiąc, system CRM (customer relationship management – zarządzanie relacjami z klientem) to narzędzie, którego celem jest usprawnienie kontaktu z klientami. Wykorzystując oprogramowanie CRM, możesz:

  • kontaktować się z klientem – wymieniać korespondencję elektroniczną,
  • zapisywać informacje i zapytania otrzymane od klienta – ułatwia to przygotowanie spersonalizowanych ofert,
  • prowadzić kalendarz – dzięki temu wiesz kiedy, gdzie i z kim masz się spotkać.

To jednak nie wszystkie moduły, w jakie może być wyposażony system CRM – wskazać można choćby: zarządzanie regularnością kontaktów z klientami, automatyczne przypomnienia o kontaktach z klientami czy integrację z zewnętrznymi aplikacjami, np. kalendarzem Google. W rezultacie oprogramowanie CRM wspiera obsługę klienta – od momentu zgłoszenia się go do firmy aż po obsługę posprzedażową.

Oprogramowanie CRM – kompendium wiedzy

Jakie oprogramowanie CRM wybrać?

Na rynku działa wielu dostawców oprogramowania CRM, a oferowane przez nich produkty różnią się dostępnymi funkcjami. Z tego względu pytanie o to, jaki system wybrać, jest zasadne. Czym się kierować przy wyborze systemu CRM? Kluczowe jest to, aby dane rozwiązanie było dopasowane do specyfiki działalności gospodarczej.

Prowadząc biuro nieruchomości lub działając jako firma deweloperska, nie możesz liczyć na stałych klientów. Od doświadczeń osób, którym pomożesz w znalezieniu mieszkania, zależy jednak to, czy polecą oni Twoją firmę swoim bliskim lub znajomym. Porównując oprogramowanie CRM, zwróć uwagę na:

  • możliwość tworzenia spersonalizowanych ofert,
  • dostęp do kalendarza,
  • dostępność notesu, w którym możliwe będzie zapisywanie informacji od klienta,
  • możliwość kojarzenia ofert i poszukujących,
  • obecność rozwiązań pozwalających na zarządzanie regularnością kontaktów z klientem.

Mimo że to nie cena powinna pełnić kluczową rolę w wyborze oprogramowania CRM, zwróć uwagę na model rozliczenia za korzystanie z wybranego systemu. Przykładowo oprogramowanie ESTI CRM dostępne jest w różnych wariantach, dzięki czemu cena za użytkownika może być niższa niż 30 zł miesięcznie.

Oprogramowanie CRM – kompendium wiedzy

CRM jako wsparcie wewnętrzne – jak to działa?

Mimo że oprogramowanie CRM zostało stworzone z myślą o zarządzaniu relacjami z klientem, to może ono również usprawnić działanie firmy. W jaki sposób? Dzięki dodatkowym modułom. W przypadku systemów dedykowanych biurom nieruchomości i deweloperom można wymienić:

  • tworzenie raportów, które pomogą w podejmowaniu decyzji o kierunku dalszego rozwoju firmy,
  • bazę dokumentów – gromadzenie dokumentów w jednym miejscu znacznie ułatwia ich przeglądanie,
  • ewidencję transakcji, która przydaje się m.in. podczas rozliczania agentów i sprzedawców z wyników.

Oprogramowanie CRM może być wyposażone w moduł faktur czy nawet zapewniać dostęp do firmowej strony www. Większość programów pozwala też na personalizację poprzez wgranie logo i danych firmy.

Ponieważ praca agenta nieruchomości częściowo ma miejsce w terenie, oprogramowanie CRM wdrożone w firmie powinno być dostosowane do urządzeń mobilnych. To uniezależni agenta czy sprzedawcę od dostępu do firmowego komputera.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.