SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Wrocławski Trzonolinowiec
    • Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1
    • Jak zachować świeżość żywności na dłużej?
    • Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?
    • TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk
    • Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51
    • Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship
    • Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      17 maja 2022

      Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1

      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      18 maja 2022

      Wrocławski Trzonolinowiec

      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      6 maja 2022

      Dlaczego VPN-y są dziś tak popularne?

      5 maja 2022

      Najlepsze powerbanki do smartfonów

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      17 maja 2022

      Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1

      17 maja 2022

      Jak zachować świeżość żywności na dłużej?

      16 maja 2022

      Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

      12 kwietnia 2022

      Pierwszy satelita Spark -1TM już w kosmosie

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

      17 listopada 2020

      CEWE FOTOKSIĄŻKA – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Gdynia Aerobaltic 2021 – relacja
    Gdynia Aerobaltic 2021 - relacja
    Gdynia Aerobaltic 2021 - relacja
    Artykuły

    Gdynia Aerobaltic 2021 – relacja

    Michał BanachBy Michał Banach28 sierpnia 2021Updated:28 sierpnia 2021Brak komentarzy4 Mins Read
    Pokazy lotnicze Gdynia Aerobaltic to jedna z najważniejszych imprez lotniczych w Polsce a i może nawet w naszej części Europy. Tegoroczna, czwarta edycja tej imprezy przyciągnęła tłumy widzów i fotografów, ponieważ organizatorzy zadbali o to aby po zeszłorocznej przerwie na niebie działo się jak najwięcej. Pokazy odbyły się w dniach 21-22 sierpnia 2021 roku.

    Tegoroczna edycja pokazów Gdynia Aerobaltic różniła się od dwóch poprzednich tym, że zamiast 3 dni pokazów, mieliśmy tylko 2 dni, bez części nocnej, a całe pokazy odbywały się na lotnisku w Kosakowie. Zmiana podyktowana była sytuacją pandemiczną i brakiem możliwości kontrolowania liczby osób na plaży w Gdyni.

    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)

    Mimo tej zmiany, pokazy w części dziennej był równie intensywne jak w poprzednich edycjach, a na niebie działo się dużo. Pokazy zaplanowano od godziny 10:00 do 18:00. W tym czasie praktycznie cały czas w powietrzy znajdowały się jakieś statki powietrzne (chociaż po pokazach w Lesznie można było odnieść wrażenie, że przerwy były nieco dłuższe między kolejnymi występami). Wśród tegorocznych atrakcji bez wątpienia największą gwiazdą był brytyjski zespół akrobacyjny Red Arrows, turecki Solo Türk oraz fiński Midnight Hawks. Brytyjczycy trafili do Polski po stosunkowo długiej przerwie, podobnie jak Turcy.

    Sporą reprezentację wysłały również Czechy – śmigłowce Mi-24, Mi-171 oraz W-3 Sokół. Wśród zespołów akrobacyjnych znalazły się polskie zespoły Orlik i Żelazny, a także formacja SB Lim-2. Swoje umiejętności zaprezentowali także Łukasz Czepiela i Artur Kielak. Pod względem maszyn wojskowych należących do Polskich Sił Powietrznych w powietrzu pojawiły się załogi śmigłowców Anakonda oraz SH-2G z Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Dużą niespodzianką był przelot w niedzielę pary dyżurnej na samolotach MiG-29.

    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)

    W powietrzu pojawiły się również Iskry należące do zespołu Biało-Czerwone Iskry. Początkowo lecieć miały 3 maszyny, ale jedna uległa awarii w trakcie treningów, przez co pokaz wykonały 2 samoloty. Była to jedna z ostatnich okazji do zobaczenia tych maszyn w tych właśnie barwach, ponieważ z racji ich wieku, w przyszłym roku zespół zostanie zlikwidowany a samoloty wycofane z służby. Nie zabrakło również mniejszych maszyn, jednak nie cieszyły się one tak dużą popularnością jak samoloty odrzutowe i zespoły akrobacyjne.

    Pod względem organizacyjnym, wszystko wyglądało bardzo podobnie jak w minionych latach. Fotografowie otrzymali swoją własną, wydzieloną strefę z trybuną spotterską oraz możliwością wypożyczenia sprzętu fotograficznego od Cyfrowe.pl. W pierwszy dzień pokazy odbywały się przed publicznością, ale w niedzielę wyraźnie było widać, że piloci zaczęli latać nieco bliżej strefy spotterskiej, co umożliwiło zrobienie wielu ciekawych zdjęć.

    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)

    Dodatkowo zorganizowano strefy VIP, oraz olbrzymią strefę dla widzów, w której znalazły się atrakcje zarówno dla fanów lotnictwa jak i dzieci, a także sklepy z pamiątkami i gadżetami. Nie zabrakło również strefy z jedzeniem, chociaż przynajmniej w sobotę, nie wyrabiała ona z liczbą zamówień. Wystawa statyczna, zarówno samolotów jak i pojazdów wojskowych była w tym roku dosyć duża, ale nie robiła wielkiego wrażenia. Samoloty były cały czas oblegane, przez co ciężko było nawet podejść do barierek aby je obejrzeć. Z drugiej strony nie było innej opcji aby zaprezentować te maszyny z bliska.

    Pewnym problemem była organizacja ruchu na głównym parkingu. Jako dziennikarz nie musiałem korzystać z tego parkingu, ponieważ przygotowano oddzielne miejsca dla mediów, ale wiem, że wyjazd z parkingu zajmował nawet kilka godzin i był bardzo męczący. Zdecydowanie organizatorzy powinni pomyśleć o zapewnieniu lepszego wyjazdu, ponieważ w obecnej sytuacji nie wszyscy chcą korzystać z komunikacji zbiorowej.

    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)

    Ogólnie trzeba jednak śmiało powiedzieć, że pokazy Gdynia Aerobaltic 2021 był bardzo udane. Mimo udanych pokazów w Lesznie, potrzebna była kolejna, zdecydowanie bardziej „odrzutowa” impreza. Gdynia zapewniła odpowiednie emocje!

    A dla miłośników filmów, poniżej znajdziecie videorelację z pokazów od Reg Huntera. Warto obejrzeć całą playlistę z pokazów 😉

    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540T Łukasz Czepiela (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540T Łukasz Czepiela (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułEksperymentalny samolot odrzutowy Caproni Campini N.1
    Następny artykuł Bezpieczeństwo Fotografów podczas sesji zdjęciowych Air2Air
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    15 maja 20228 Mins Read

    Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

    13 maja 20222 Mins Read

    Przełomowe momenty w historii lotnictwa

    12 października 20214 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 kwietnia 20220

    PL-01 Concept – czołg-makieta, który zawojował mediami

    Zaprezentowany w 2013 roku na targach MSPO w Kielcach projekt czołgu PL-01 Concept dosłownie zawojował…

    Artykuły
    4 kwietnia 20175

    Jagdtiger – najpotężniejszy niemiecki niszczyciel czołgów

    Wprowadzony pod koniec II wojny światowej niemiecki niszczyciel czołgów Sd.Kfz. 186 Jagdtiger, był największym, najcięższym,…

    Artykuły
    15 maja 20160

    Bojowa stacja kosmiczna Polus

    W latach 80. Amerykanie i Rosjanie prowadzili prace nad budową bojowych satelitów i stacji kosmicznych.…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    18 maja 2022

    Wrocławski Trzonolinowiec

    17 maja 2022

    Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1

    17 maja 2022

    Jak zachować świeżość żywności na dłużej?

    16 maja 2022

    Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

    15 maja 2022

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    2 marca 20200

    Zapora Grande Dixence w Szwajcarii

    Zbudowana w 1961 roku zapora Grande Dixence w Szwajcarii jest najwyższą zaporą grawitacyjną w Europie.…

    Lifestyle
    22 stycznia 20200

    Cera problematyczna a codzienna pielęgnacja

    Codzienna pielęgnacja cery problematycznej to podstawa, gdy zależy nam na utrzymaniu jej w dobrej kondycji.…

    Artykuły
    15 kwietnia 20180

    Citycar – słusznie zapomniany samochód elektryczny

    Samochody elektryczne wcale nie są tak nowym wynalazkiem. Już w XIX wieku pojawiały się one…

    Artykuły
    31 października 20162

    Luxtorpeda – legendarny polski pociąg

    W okresie międzywojennym w Polsce kolej rozwijała się bardzo szybko. Wśród wielu inwestycji i projektów…

    Artykuły
    19 grudnia 20180

    Zapomniana Cape Spear Battery

    Półwysep Avalon, znajdujący się w Nowej Fundlandii nie jest zbyt duży, ale znajdujący się na…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.