SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Gdynia Aerobaltic 2021 – relacja
    Gdynia Aerobaltic 2021 - relacja
    Gdynia Aerobaltic 2021 - relacja
    Artykuły

    Gdynia Aerobaltic 2021 – relacja

    Michał BanachBy Michał Banach28 sierpnia 2021Updated:28 sierpnia 2021Brak komentarzy4 Mins Read
    Pokazy lotnicze Gdynia Aerobaltic to jedna z najważniejszych imprez lotniczych w Polsce a i może nawet w naszej części Europy. Tegoroczna, czwarta edycja tej imprezy przyciągnęła tłumy widzów i fotografów, ponieważ organizatorzy zadbali o to aby po zeszłorocznej przerwie na niebie działo się jak najwięcej. Pokazy odbyły się w dniach 21-22 sierpnia 2021 roku.

    Tegoroczna edycja pokazów Gdynia Aerobaltic różniła się od dwóch poprzednich tym, że zamiast 3 dni pokazów, mieliśmy tylko 2 dni, bez części nocnej, a całe pokazy odbywały się na lotnisku w Kosakowie. Zmiana podyktowana była sytuacją pandemiczną i brakiem możliwości kontrolowania liczby osób na plaży w Gdyni.

    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)

    Mimo tej zmiany, pokazy w części dziennej był równie intensywne jak w poprzednich edycjach, a na niebie działo się dużo. Pokazy zaplanowano od godziny 10:00 do 18:00. W tym czasie praktycznie cały czas w powietrzy znajdowały się jakieś statki powietrzne (chociaż po pokazach w Lesznie można było odnieść wrażenie, że przerwy były nieco dłuższe między kolejnymi występami). Wśród tegorocznych atrakcji bez wątpienia największą gwiazdą był brytyjski zespół akrobacyjny Red Arrows, turecki Solo Türk oraz fiński Midnight Hawks. Brytyjczycy trafili do Polski po stosunkowo długiej przerwie, podobnie jak Turcy.

    Sporą reprezentację wysłały również Czechy – śmigłowce Mi-24, Mi-171 oraz W-3 Sokół. Wśród zespołów akrobacyjnych znalazły się polskie zespoły Orlik i Żelazny, a także formacja SB Lim-2. Swoje umiejętności zaprezentowali także Łukasz Czepiela i Artur Kielak. Pod względem maszyn wojskowych należących do Polskich Sił Powietrznych w powietrzu pojawiły się załogi śmigłowców Anakonda oraz SH-2G z Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Dużą niespodzianką był przelot w niedzielę pary dyżurnej na samolotach MiG-29.

    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)

    W powietrzu pojawiły się również Iskry należące do zespołu Biało-Czerwone Iskry. Początkowo lecieć miały 3 maszyny, ale jedna uległa awarii w trakcie treningów, przez co pokaz wykonały 2 samoloty. Była to jedna z ostatnich okazji do zobaczenia tych maszyn w tych właśnie barwach, ponieważ z racji ich wieku, w przyszłym roku zespół zostanie zlikwidowany a samoloty wycofane z służby. Nie zabrakło również mniejszych maszyn, jednak nie cieszyły się one tak dużą popularnością jak samoloty odrzutowe i zespoły akrobacyjne.

    Pod względem organizacyjnym, wszystko wyglądało bardzo podobnie jak w minionych latach. Fotografowie otrzymali swoją własną, wydzieloną strefę z trybuną spotterską oraz możliwością wypożyczenia sprzętu fotograficznego od Cyfrowe.pl. W pierwszy dzień pokazy odbywały się przed publicznością, ale w niedzielę wyraźnie było widać, że piloci zaczęli latać nieco bliżej strefy spotterskiej, co umożliwiło zrobienie wielu ciekawych zdjęć.

    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)

    Dodatkowo zorganizowano strefy VIP, oraz olbrzymią strefę dla widzów, w której znalazły się atrakcje zarówno dla fanów lotnictwa jak i dzieci, a także sklepy z pamiątkami i gadżetami. Nie zabrakło również strefy z jedzeniem, chociaż przynajmniej w sobotę, nie wyrabiała ona z liczbą zamówień. Wystawa statyczna, zarówno samolotów jak i pojazdów wojskowych była w tym roku dosyć duża, ale nie robiła wielkiego wrażenia. Samoloty były cały czas oblegane, przez co ciężko było nawet podejść do barierek aby je obejrzeć. Z drugiej strony nie było innej opcji aby zaprezentować te maszyny z bliska.

    Pewnym problemem była organizacja ruchu na głównym parkingu. Jako dziennikarz nie musiałem korzystać z tego parkingu, ponieważ przygotowano oddzielne miejsca dla mediów, ale wiem, że wyjazd z parkingu zajmował nawet kilka godzin i był bardzo męczący. Zdecydowanie organizatorzy powinni pomyśleć o zapewnieniu lepszego wyjazdu, ponieważ w obecnej sytuacji nie wszyscy chcą korzystać z komunikacji zbiorowej.

    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)

    Ogólnie trzeba jednak śmiało powiedzieć, że pokazy Gdynia Aerobaltic 2021 był bardzo udane. Mimo udanych pokazów w Lesznie, potrzebna była kolejna, zdecydowanie bardziej „odrzutowa” impreza. Gdynia zapewniła odpowiednie emocje!

    A dla miłośników filmów, poniżej znajdziecie videorelację z pokazów od Reg Huntera. Warto obejrzeć całą playlistę z pokazów 😉

    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik - Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130 Orlik – Zespół Akrobacyjny Orlik (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    Solo Türk (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Biało-Czerwone Iskry (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-24 & Mil Mi-171 (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    MiG-29 Fulcrum (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    Jakowlew Jak-3 (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 - Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    XtremeAir Sbach 300 – Artur Kielak (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540T Łukasz Czepiela (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540T Łukasz Czepiela (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Extra 330 Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 Seasprite (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim 2 (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W3 WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    Saab JAS 39 Gripen (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Midnight Hawks (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk - Red Arrows (fot. Michał Banach)
    BAE Hawk – Red Arrows (fot. Michał Banach)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleEksperymentalny samolot odrzutowy Caproni Campini N.1
    Next Article Bezpieczeństwo Fotografów podczas sesji zdjęciowych Air2Air
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Muzeum Techniki Lotniczej i Naziemnej Vyškov

    30 grudnia 20223 Mins Read

    Saab J35 Draken – pierwszy europejski myśliwiec naddźwiękowy

    25 października 20225 Mins Read

    Ostrawa NATO DAY’s 2022 – relacja

    16 października 20224 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 września 20150

    5 najlepszych czołgów II wojny światowej

    Podczas II wojny światowej czołgi przeszły olbrzymią transformację. W trakcie tego najkrwawszego konfliktu w historii…

    Artykuły
    7 września 20150

    Twórca jako podmiot praw autorskich

    Nasz umysł pozwala tworzyć coraz to nowe rzeczy, które niekiedy są rewolucyjne i na zawsze…

    Artykuły
    8 lipca 20190

    HMS Victoria (1859) – pierwszy i ostatni

    Zbudowany w 1859 roku okręt liniowy HMS Victoria to wyjątkowa jednostka. Chociaż nie zasłynęła w…

    Artykuły
    26 grudnia 20160

    Okręty obrony wybrzeża typu Siegfried i Odyn

    W latach 1888-1896 w Niemczech powstały dwa typy pancerników obrony wybrzeża typu Siegfried (6 okrętów)…

    Artykuły
    21 czerwca 20170

    1948 Tarf Gilera – zapomniany projekt Piero Taruffi

    Włoski kierowca wyścigowy Piero Taruffi zasłynął ustanowieniem w 1937 roku rekordu prędkości dla motocykli, wynoszącego…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.