SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      29 listopada 2023

      BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      27 listopada 2023

      RMS Baltic – pechowy ratownik z The Big Four

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      23 listopada 2023

      Różnice między zestawami do monitoringu IP a analogowymi – który wybrać?

      22 listopada 2023

      W Orange możesz liczyć na pomoc serwisanta sprzętu

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 grudnia 2023

      Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

      23 listopada 2023

      Paznokcie na Święta i Sylwestra 2024 – najmodniejsze kolory lakierów

      22 listopada 2023

      Czy Erik Ten Hag zostanie zwolniony z Manchesteru United?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 listopada 2023

      Dlaczego ewidencja czasu pracy jest ważna?

      13 listopada 2023

      Facebookowe oświadczenie, czyli wiecznie żywy łańcuszek

      12 listopada 2023

      Zasady odpowiedzialnego korzystania z kredytów: poradnik dla początkujących

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      31 października 2023

      Carcassonne – recenzja

      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Athens Flying Week 2023 – relacja
    Artykuły

    Athens Flying Week 2023 – relacja

    Michał BanachBy Michał Banach25 września 2023Updated:25 września 2023Brak komentarzy7 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Athens Flying Week 2023 - relacja
    Athens Flying Week 2023 - relacja
    Początek września to kulminacyjny moment roku pod względem kalendarza pokazów lotniczych. W pierwszy weekend miesiąca odbywa się zwykle kilka bardzo ciekawych imprez w całej Europie, które równocześnie zwiastują końcówkę sezonu pokazów. W tym roku w weekend 2-3 września w bazie lotniczej Tanagra niedaleko Aten miały miejsce pokazy lotnicze Athens Flying Week 2023, które nasza redakcja odwiedziła.

    Pokazy Athens Flying Week to cykliczna impreza odbywająca się od kilku lat co roku w Grecji. Obecnie pokazy odbywają się w bazie lotniczej Tanagra niedaleko Aten. Chociaż była to moja pierwsza wizyta na tych pokazach, porównując program z lat ubiegłych, widać wyraźnie, że z roku na rok jest to coraz większa impreza, mimo dużej konkurencji – w tym roku w tym samym terminie odbyły się pokazy SIAF na Słowacji oraz pokazy we Włoszech i Norwegii, a także kilka mniejszych imprez w Niemczech.

    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)
    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)

    Dojazd i parkingi

    Pokazy z racji tego, że odbywają się w bazie wojskowej – jednej z największych w Grecji, mają swoją specyficzną organizację. Teren dla publiczności zlokalizowany jest w centrum bazy, blisko pasa startowego, a sam parking znajduje się tuż obok – na tyle blisko, że praktycznie parkuje się pod namiotami i ma się cały czas dostęp do samochodu w trakcie całej imprezy. Sam dojazd na lotnisko zajmuje trochę czasu – z centrum Aten jedzie się około godziny autostradą i lokalnymi drogami naokoło bazy. Wszystko jest jednak znakomicie oznaczone i nie da się zgubić. Na każdym skrzyżowaniu znajdują się tablice informacyjne, a przy większych skrzyżowaniach kierujący ruchem, którzy dbają o to, aby każdy dojechał na swój parking.

    Parkingi to oddzielny temat – z racji wielkości imprezy, aby ułatwić dojazd, parkingi podzielono według biletów – media, spotterzy, Vipowie i specjalni goście mają swój parking, a pozostali widzowie swój. Dojazd do poszczególnych parkingów jest rozdzielony, a organizatorzy wręczają kierowcom specjalne karty, które wskazują na który parking mamy być kierowani. Co istotne, parkingi są darmowe i jakby wliczone w cenę biletów.

    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)
    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)

    Przyjeżdżając na lotnisko na około 2 godziny przed rozpoczęciem lotów (ale już po otwarciu bram), nie napotka się korków. Po rozpoczęciu lotów pojawiły się pewne zatory, ale były szybko rozładowywane z racji tego, że samochody kierowały się na parking jedną drogą, ale potem były rozdzielane na różne strefy parkowania. Również wyjazd z lotniska odbywał się sprawnie i w ciągu godziny od ostatniego lotu nie było śladu po tłumach widzów.

    Bilety i strefa pokazów

    Kolejna istotna kwestia to bilety. Organizatorzy bardzo dokładnie podzielili strefę publiczności, zapewniając widzom możliwość wybrania idealnej dla siebie formy oglądania pokazów. Do wyboru mamy miejsca siedzące, standardowe pole „do samodzielnego zagospodarowania”, miejsca z zapewnionym cieniem, trybuny VIP oraz oczywiście trybunę spotterską. Ta ostatnia robi olbrzymie wrażenie. Wysoka na kilka metrów zapewnia bardzo dobry widok, ale pewnym kosztem. Za wyjątkiem ostatniego rzędu, wszyscy musieli siedzieć, albo zejść na ziemię.

    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)

    Ostatni rząd zapewniał jednak bardzo komfortowe warunki, ponieważ oprócz miejsca siedzącego dostępna była przestrzeń do rozstawienia się i robienia zdjęć na stojąco. Niektórzy próbowali się dostać do tej części rampy bez stosownych biletów, ale organizatorzy bardzo sprawnie się ich pozbywali. Niestety koszt takiego biletu też był spory.Z drugiej strony możliwość ucieczki od wiszącego nad ziemią gorącego powietrza była warta tej ceny – baza Tanagra znajduje się w dolinie, przez co na lotnisku jest nie tylko bardzo gorąco, ale też występuje potężna termika, która utrudnia robienie zdjęć.

    Pozostała część strefy dla publiczności zorganizowana była typowo. Liczne stragany z gadżetami rozciągały się wzdłuż parkingów, a strefa gastronomiczna składała się z dwóch dużych namiotów. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że nie będą one w stanie obsłużyć wszystkich widzów, ale w praktyce kolejki były małe i poruszały się bardzo szybko. Co istotne, w przeciwieństwie do imprez w Polsce, w obu namiotach oferowano to samo, a wybór jedzenia był całkiem spory. Również ceny nie były duże – można nawet powiedzieć, że był niskie jak na zamkniętą imprezę.

    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)

    Tym co na pewno mogło zdziwić, był brak jakichkolwiek ograniczeń pod względem wnoszenia picia albo różnych przedmiotów na teren pokazów – nigdzie nie było kontroli bezpieczeństwa, chociaż organizatorzy byli na nie przygotowani – zapewne uruchomiono by je w razie potrzeby. Jedynym sposobem kontroli widzów były oczywiście opaski na rękach, które wskazywały gdzie możemy przebywać.

    Jedynym minusem w tym wszystkim była wystawa statyczna, zlokalizowana na obu końcach strefy publiczności. Wystawione maszyny znajdowały się blisko siebie i otoczone były płotkami, przez co zrobienie im zdjęć nie było łatwe. Również liczba maszyn pozostawiała wiele do życzenia. Na szczęście pokazy dynamiczne nie miały nic wspólnego z wystawą statyczną.

    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)

    Pokazy lotnicze

    Kwintesencją Athens Flying Week był oczywiście pokazy lotnicze. Te początkowo prezentowały się ciekawie, ale bez szału. Jak na plan zakładający 7 godzin pokazów – od 12 do 20, wydawało się początkowo, że będą chwile nudy. Na kilka dni przed pokazami ogłoszono jednak szczegółowy program pokazów, który po prostu wbijał w ziemię. Zaplanowano każdą minutę pokazów. Kolejne loty ustawiono bez przerw jeden za drugim i… tak też pokazy zorganizowano.

    Ilość lotów była tak intensywna, że nie było chwili na odpoczynek. Gdy jeden samolot lub zespół wykonywali pokaz, kolejny kołował przed publicznością i przygotowywał się do startu. Aby skorzystać z oferty gastronomicznej albo chociaż udać się do TOI TOIa (których nie było dużo, ale nie było do nich kolejek), trzeba było zrezygnować z jakiejś części pokazów. Na szczęście program ustawiono tak, że pomiędzy większością ciekawych maszyn przewijały się mniej spektakularne pokazy, które można było odpuścić.

    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)

    W pierwszy dzień pokazów zrealizowano prawie cały pokaz – wypadł jedynie Supermarine Spitfire i pokaz gaszenia pożarów (w tym samym czasie w północnej Grecji szalały pożary), ale nie odczuło się tego w dynamice pokazów. Niestety nie mogę ocenić drugiego dnia pokazów, ponieważ niestety nie mogłem w nim uczestniczyć.

    Lista uczestników Athens Flying Week była ostatecznie bardzo długa. Zaprezentowały się zarówno samoloty Greckich i Włoskich Sił Powietrznych jak oraz z Arabii Saudyjskiej. Wśród uczestników znaleźli się m.in. zespół Patrulla Aguila z Hiszpanii, Saudi Hawks z Arabii Saudyjskiej, Fursan Al Emarat z Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz liczne Demo Teamy – F-16 z Danii, Belgii i oczywiście Grecji, Dessault Rafale z Francji i Grecji, F-35 z USA, a także kilka maszyn Greckich Sił Powietrznych, z których szczególnie wyróżniły się F-4 Phantom II i Mirage 2000. Nie zabrakło również śmigłowców, m.in. Apache i Chinnooka.

    Boeing CH-47 Chinook (fot. Michał Banach)
    Boeing CH-47 Chinook (fot. Michał Banach)

    Najsłabszą częścią pokazów były loty włoskiego pilota szybowców Luca Bertossio. Dzienny lot był po prostu ładny, ale kończący dzień lot o zachodzie słońca, pozbawiony pirotechniki był po prostu nudny i wręcz trudny do obserwacji.

    Podsumowanie

    Nie będzie przesadą stwierdzenie, że Athens Flying Week 2023 były najlepszymi pokazami lotniczymi jakie miałem okazję w ostatnim czasie oglądać. Pod względem dynamiki pokazów i organizacji była to impreza perfekcyjna. Ciekawy dobór maszyn i intensywność pokazów rekompensowały kwestie, na które organizatorzy nie mieli po prostu wpływu – silną termikę, która przez pierwszą połowę dnia utrudniała robienie zdjęć, a także wysokie temperatury, które były po prostu męczące – ale czego spodziewać się po Grecji na początku września?

    Athens Flying Week 2023 (fot. Michał Banach)
    Athens Flying Week 2023 (fot. Michał Banach)

    Fakt, że z roku na rok pokazy w Tanagrze są coraz większe sprawia, że warto dodać tę imprezę do swojego kalendarza – zwłaszcza, ze organizatorzy już zapowiedzieli, że edycja w 2024 roku ma być jeszcze większa i lepsza.

    Dodatkową zaletą pokazów w Grecji jest również ich pewnego rodzaju egzotyka. Grecki Siły Powietrzne wykorzystują wiele nietypowych maszyn, które ciężko złapać za jednym razem na innych imprezach. Dodatkowo bliskość państw arabskich sprawia, że przedstawiciele ich sił powietrznych mogą z łatwością dotrzeć na pokazy i zaprezentować swoje maszyny i zespoły – które do Polski przylatują rzadziej. W związku z tym pokazy w Grecji pozwalają na zobaczenie rzadkich maszyn, a równocześnie nie wymagają wielkiej ekspedycji jak np. wyjazd na pokazy w USA.

    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Rafale Solo Display (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force F-16 Demo Team Zeus (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (fot. Michał Banach)
    AgustaWestland HH139 (fot. Michał Banach)
    AgustaWestland HH139 (fot. Michał Banach)
    AgustaWestland HH139 (fot. Michał Banach)
    AgustaWestland HH139 (fot. Michał Banach)
    AgustaWestland HH139 (fot. Michał Banach)
    AgustaWestland HH139 (fot. Michał Banach)
    Hellenic Skydivers (fot. Michał Banach)
    Hellenic Skydivers (fot. Michał Banach)
    Luca Bertossio (fot. Michał Banach)
    Luca Bertossio (fot. Michał Banach)
    Cessna T-41 & Tecnam P2002-JF (fot. Michał Banach)
    Cessna T-41 & Tecnam P2002-JF (fot. Michał Banach)
    NHI NH90 (fot. Michał Banach)
    NHI NH90 (fot. Michał Banach)
    NHI NH90 (fot. Michał Banach)
    NHI NH90 (fot. Michał Banach)
    Eurocopter Super Puma (fot. Michał Banach)
    Eurocopter Super Puma (fot. Michał Banach)
    Eurocopter Super Puma (fot. Michał Banach)
    Eurocopter Super Puma (fot. Michał Banach)
    Boeing AH-64 Apache (fot. Michał Banach)
    Boeing AH-64 Apache (fot. Michał Banach)
    Boeing AH-64 Apache (fot. Michał Banach)
    Boeing AH-64 Apache (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Royal Danish Airforce F16 Solo Display (fot. Michał Banach)
    Eurofighter EF-2000 Typhoon (fot. Michał Banach)
    Eurofighter EF-2000 Typhoon (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Eurofighter EF-2000 Typhoon (fot. Michał Banach)
    Eurofighter EF-2000 Typhoon (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Patrulla Águila (fot. Michał Banach)
    Eurofighter EF-2000 Typhoon (fot. Michał Banach)
    Eurofighter EF-2000 Typhoon (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Michał Banach)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Banach)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (United States Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (United States Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Red Bull Paramotor (fot. Marta Liberska)
    Red Bull Paramotor (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (United States Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (United States Air Force) (fot. Marta Liberska)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Marta Liberska)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Marta Liberska)
    Boeing CH-47 Chinook (fot. Marta Liberska)
    Boeing CH-47 Chinook (fot. Marta Liberska)
    Hellenic Skydivers (fot. Marta Liberska)
    Hellenic Skydivers (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    WeFly! (fot. Marta Liberska)
    RC Kavala (fot. Marta Liberska)
    RC Kavala (fot. Marta Liberska)
    RC Kavala (fot. Marta Liberska)
    RC Kavala (fot. Marta Liberska)
    Hellenic Skydivers (fot. Marta Liberska)
    Hellenic Skydivers (fot. Marta Liberska)
    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)
    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Royal Danish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Royal Danish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Royal Danish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Royal Danish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Patrulla Aguila (Spanish Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Eurofighter EF2000 Typhoon (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Eurofighter EF2000 Typhoon (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    RC Kavala (fot. Marta Liberska)
    RC Kavala (fot. Marta Liberska)
    Eurofighter EF2000 Typhoon (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Eurofighter EF2000 Typhoon (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Marta Liberska)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Marta Liberska)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Dassault Rafale (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force (fot. Michał Banach)
    Hellenic Air Force (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Belgian Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Belgian Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Belgian Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Belgian Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Belgian Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Belgian Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Saudi Hawks (Royal Saudi Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)
    Athens Flying Week 2023 (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Fursan Al Emarat (United Arab Emirates AFAD) (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale & Zeus F-16 (fot. Marta Liberska)
    Dassaule Rafale & Zeus F-16 (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Zeus F-16) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-16 Falcon (Zeus F-16) (fot. Marta Liberska)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Dassault Mirage 2000 (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Belgian F-16 Solo Display Team (fot. Michał Banach)
    Fursan Al Emarat (fot. Michał Banach)
    Fursan Al Emarat (fot. Michał Banach)
    Aegean Airlines Airbus A320neo (fot. Michał Banach)
    Aegean Airlines Airbus A320neo (fot. Michał Banach)
    Aegean Airlines Airbus A320neo (fot. Michał Banach)
    Aegean Airlines Airbus A320neo (fot. Michał Banach)
    Aegean Airlines Airbus A320neo (fot. Michał Banach)
    Aegean Airlines Airbus A320neo (fot. Michał Banach)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    McDonnell Douglas F-4 Phantom II (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (United States Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Lockheed Martin F-35 Lightning II (United States Air Force) (fot. Marta Liberska)
    Wesprzyj nas: buycoffe.to SmartAge.pl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleBomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię
    Next Article Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    16 sierpnia 20237 Mins Read9 Views

    Oshkosh AirVenture 2023 – relacja

    By Michał Banach0
    25 lipca 20234 Mins Read112 Views

    Kanał Koryncki – antyczny projekt zrealizowany w XIX wieku

    By Michał Banach0
    23 czerwca 20235 Mins Read410 Views

    Antidotum Airshow Leszno 2023 – relacja

    By Michał Banach0
    15 czerwca 20233 Mins Read714 Views

    Olympias – współczesna grecka triera

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    29 listopada 20238 Mins Read

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    Bojowe wozy piechoty są podstawowym środkiem transportu dla żołnierzy na współczesnym polu walki. Pojazdy te…

    Artykuły
    10 listopada 20233 Mins Read

    Wraki japońskich okrętów podwodnych I-201 i I-401

    Wraz z zakończeniem II wojny światowej, Amerykanie przejęli japońskie okręty wojenne, które przetrwały wojnę. Część…

    Artykuły
    11 listopada 202312 Mins Read

    Amerykańskie atomowe okręty podwodne typu Ohio

    Jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym elementem strategicznych sił nuklearnych USA są atomowe okręty podwodne…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    2 grudnia 2023

    Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

    1 grudnia 2023

    Portugalski pancernik Vasco da Gama

    30 listopada 2023

    Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

    29 listopada 2023

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    28 listopada 2023

    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    24 lipca 20234 Mins Read

    Jeanne d’Arc – pierwszy francuski sześciokominowy krążownik

    W latach 90. XIX wieku we Francji podjęto decyzję o budowie kilku eksperymentalnych krążowników pancernych…

    Artykuły
    26 marca 20234 Mins Read

    Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    Niemieckie samobieżne działa przeciwlotnicze Flugabwehrkanonenpanzer Gepard (bardziej znane jako Flakpanzer Gepard) zaprojektowano w latach 60.…

    Artykuły
    2 maja 20214 Mins Read

    Clifton Suspension Bridge – symbol Bristolu

    Jednym z symboli Bristolu jest liczący 414 m długości most wiszący nad rzeką Avon -…

    Biznes
    3 lipca 20212 Mins Read

    Sprzedaż auta skupowi coraz lepszą ofertą

    Skup aut nie zawsze kojarzył się nam z czymś dobrym. Bywały czasy, w którym skupy aut bardzo zaniżały ceny aut, co często odpychało nas od chęci współpracy. Na szczęście te czasy minęły i dziś możemy cieszyć się na nowo współpracą, na wysokim poziomie. Podyktowane jest to chęcią zrozumienia rynku przez firmy, które muszą oferować nam dobre warunki na zakup auta, jeśli chcą skupować dobre auta. Skutkiem tego, warto przed wystawieniem swojego ogłoszenia za auto, pierw skontaktować się ze skupem, aby wycenić swoje aktualne auto.

    Artykuły
    23 listopada 20152 Mins Read

    Studebaker Supply Tank – zapomniany amerykański czołg

    Pierwsze czołgi, które zadebiutowały na frontach I wojny światowej stały się szybko inspiracją dla wielu…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, relacje, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.