SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

      20 marca 2023

      PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

      19 marca 2023

      Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

      20 marca 2023

      PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

      19 marca 2023

      Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read61 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read22 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

      12 marca 2023

      Malowniczy Hotel Belvédère

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read155 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

      11 marca 2023

      Eksplozja w Oppau (1921)

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read7 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Praying Mantis Machine Gun Carrier – szalony projekt E. J. Tappa
    Artykuły

    Praying Mantis Machine Gun Carrier – szalony projekt E. J. Tappa

    Michał BanachBy Michał Banach1 października 2022Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Praying Mantis Machine Gun Carrier - szalony projekt E. J. Tappa
    Praying Mantis Machine Gun Carrier - szalony projekt E. J. Tappa
    Brytyjski inżynier E. J. Tapp zaprojektował w 1937 roku bardzo nietypowy pojazd – Praying Mantis Machine Gun Carrier. Był to lekki pojazd opancerzony z specjalnym ramieniem na szczycie którego znajdowało się uzbrojenie. Ramię mogło być podnoszone, dzięki czemu możliwe było strzelanie ponad przeszkodami. Zbudowano 2 prototypy, ale projekt ostatecznie został skasowany.

    Ernest James Tapp opatentował swój projekt w 1937 roku i przystąpił do prac nad pierwszym prototypem. Wykorzystał w nim niewielkie podwozie gąsienicowe Carden Loyd, przez co pojazd był bardzo mały. Z tyłu kadłuba tradycyjnie umieszczony był napęd, a z przodu system hydrauliczny służący do podnoszenia ramienia, na szczycie którego miało znajdować się uzbrojenie. W ramieniu było miejsce dla jednego członka załogi – kierowcy i strzelca w jednym.

    Pierwszy prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier
    Pierwszy prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier

    Prototyp posłużył jedynie do przetestowania ogólnej idei pojazdu. Dopiero w 1943 roku Tapp stworzył właściwy pojazd wykorzystujący podwozie Universal Carriera. Drugi prototyp był już pełnowymiarowy i teoretycznie funkcjonalny. Na szczycie ramienia umieszczono wieżyczkę z dwoma karabinami maszynowymi Bren. Ramię mogło podnieść się i wysunąć maksymalnie na wysokość 3,5 m. W samym ramieniu znajdował się strzelec, a w kadłubie kierowca pojazdu.

    Pojazd otrzymał nazwę Praying Mantis Machine Gun Carrier. Poddano go testom, które wykazały, że ogólna idea Modliszki (ang. Praying Mantis) jest funkcjonalna, ale w praktyce pojazd nie nadawał się do służby operacyjnej. Podróżujący w ramieniu żołnierze cierpieli na chorobę lokomocyjną, a obsługa karabinu maszynowego była bardzo utrudniona. Trudności sprawiało znajdowanie celów i ogólnie samo celowanie tak umieszczonym uzbrojeniem.

    Drugi prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier
    Drugi prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier

    Praying Mantis Machine Gun Carrier napędzany był czterocylindrowym silnikiem Forda o mocy 40 KM (takim samym jak w Universal Carrier), który zapewniał prędkość maksymalną 40 km/h.

    W tej sytuacji projekt porzucono. Pierwszy prototyp zezłomowano, a drugi trafił do Bovington Tank Museum, gdzie znajduje się do dnia dzisiejszego. Co ciekawe, jest zachowany w pełnej sprawności.

    Drugi prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier
    Drugi prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier
    Drugi prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier (fot. Hohum/Wikimedia Commons)
    Drugi prototyp Praying Mantis Machine Gun Carrier (fot. Hohum/Wikimedia Commons)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleKredyty frankowe wciąż stanowią problem
    Next Article Jak znaleźć pracę bez doświadczenia i CV
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    5 marca 202311 Mins Read1K Views

    Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

    By Michał Banach0
    11 lutego 20233 Mins Read477 Views

    Nie taki bezpieczny Gwinn Aircar

    By Michał Banach0
    18 stycznia 20234 Mins Read248 Views

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    By Paweł Dąbrowski0
    15 stycznia 20233 Mins Read137 Views

    Zapomniany Vultee XP-54 Swoose Goose

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    23 lutego 20239 Mins Read12K Views

    PZL I-22 Iryda – szansa, nadzieje i kontrowersje

    Historia samolotu szkolno-bojowego PZL I-22 Iryda chyba zawsze będzie budzić emocje i burzliwe dyskusje. Samolot…

    Artykuły
    25 lutego 20233 Mins Read6K Views

    Strzała i Reduta – radzieckie mobilne bunkry

    Jednym z problemów na współczesny polu walki jest ochrona punktów dowodzenia, które zawsze są priorytetowymi…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    23 marca 2023

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    22 marca 2023

    Bracia Lumiere i kinematograf

    21 marca 2023

    Jak dbać o tulipany?

    20 marca 2023

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    19 marca 2023

    Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    19 października 20212 Mins Read8 Views

    Yacht Express – statek do transportu jachtów

    Na świecie powstaje coraz więcej prywatnych jachtów. Wiele z nich powstaje w Europie na zamówienia…

    Gadgety
    3 grudnia 20223 Mins Read76 Views

    Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    Licznik Geigera, a w zasadzie Geigera Mullera to urządzenie, które pozwala zmierzyć wielkość promieniowania jonizującego.…

    Artykuły
    6 kwietnia 20193 Mins Read

    Porównuj albo przepłacaj – masz wybór

    Drogie OC spędza sen z powiek niejednemu kierowcy. Wysokie ceny obowiązkowego ubezpieczenia stały się szczególnie…

    Artykuły
    1 lipca 20192 Mins Read8 Views

    Aeroklub Poznański i lotnisko w Kobylnicy – galeria

    Lotnisko w Kobylnicy pod Poznaniem jest obecnie domem Aeroklubu Poznańskiego im. Wandy Modlibowskiej. Niedługo jednak…

    Artykuły
    10 sierpnia 20155 Mins Read3 Views

    Bailey Bridge – cud brytyjskiej inżynierii

    Pokonywanie przeszkód wodnych zawsze było dużym wyzwaniem dla wojska. Przed II wojną światową jedynym sposobem…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.