Pod koniec kwietnia 2008 roku u wybrzeży Maroka wpadł na skały niewielki prom pasażerski MV Assalama, pływający pod banderą Panamy i obsługujący trasę między portem Tarfaja a Wyspami Kanaryjskimi. Mimo upływu lat, wrak cały czas jest widoczny.

Prom został zbudowany w stoczni Oy Wärtsilä A/B w Turku, w Finlandii w 1967 roku. Jednostka miała 101,6 m długości i tonaż 3514 BRT. Napęd stanowiły dwa silniki diesla zasilające dwie śruby i zapewniające prędkość 19 węzłów.

Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)
Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)

Pierwszym właścicielem promu były linie Silja Line – 1967-1970. W tym czasie jednostka nosiła nazwę MV Botnia. W latach 1970-1975 jednostkę wykorzystywały linie Angfartygs Aktiebolaget Bore – H. Wilen. W 1975 roku prom został przejęty przez hiszpańskie linie Compañía Trasmediterranea, które wykorzystywały go do 1999 roku pod nazwą MV Ciudad de la Laguna.

Następnie niewielki prom trafił w ręce Naviera Armas i ponownie zmienił nazwę, tym razem na MV Volcan de Tenagua. W 2008 roku jednostka została przemianowana na MV Assalama i kursowała na trasie między portem Tarfaja w Maroku, a Fuerteventurą Wyspach Kanaryjskich. W trakcie jednego z rejsów, 30 kwietnia 2008 roku statek uderzył o dok, uszkadzając kadłub.

Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)
Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)

Przecieki były na tyle duże, że załoga podjęła decyzję o osadzeniu statku na mieliźnie w pobliżu brzegu. W trakcie przeprowadzonej następnie akcji ratunkowej uratowano wszystkich, 113 pasażerów znajdujących się na pokładzie oraz 30 członków załogi. Ze względu na stan statku, uszkodzenia i wiek jednostki, prom pozostawiono na skałach. Wrak mimo upływu lat jest cały czas widoczny.

 


Discover more from SmartAge.pl

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.