Pod koniec kwietnia 2008 roku u wybrzeży Maroka wpadł na skały niewielki prom pasażerski MV Assalama, pływający pod banderą Panamy i obsługujący trasę między portem Tarfaja a Wyspami Kanaryjskimi. Mimo upływu lat, wrak cały czas jest widoczny.

Prom został zbudowany w stoczni Oy Wärtsilä A/B w Turku, w Finlandii w 1967 roku. Jednostka miała 101,6 m długości i tonaż 3514 BRT. Napęd stanowiły dwa silniki diesla zasilające dwie śruby i zapewniające prędkość 19 węzłów.

Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)
Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)

Pierwszym właścicielem promu były linie Silja Line – 1967-1970. W tym czasie jednostka nosiła nazwę MV Botnia. W latach 1970-1975 jednostkę wykorzystywały linie Angfartygs Aktiebolaget Bore – H. Wilen. W 1975 roku prom został przejęty przez hiszpańskie linie Compañía Trasmediterranea, które wykorzystywały go do 1999 roku pod nazwą MV Ciudad de la Laguna.

Następnie niewielki prom trafił w ręce Naviera Armas i ponownie zmienił nazwę, tym razem na MV Volcan de Tenagua. W 2008 roku jednostka została przemianowana na MV Assalama i kursowała na trasie między portem Tarfaja w Maroku, a Fuerteventurą Wyspach Kanaryjskich. W trakcie jednego z rejsów, 30 kwietnia 2008 roku statek uderzył o dok, uszkadzając kadłub.

Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)
Wrak MV Assalama (fot. orientalizing/flickr.com)

Przecieki były na tyle duże, że załoga podjęła decyzję o osadzeniu statku na mieliźnie w pobliżu brzegu. W trakcie przeprowadzonej następnie akcji ratunkowej uratowano wszystkich, 113 pasażerów znajdujących się na pokładzie oraz 30 członków załogi. Ze względu na stan statku, uszkodzenia i wiek jednostki, prom pozostawiono na skałach. Wrak mimo upływu lat jest cały czas widoczny.

 

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.