SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Tajniacy – recenzja
    • Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.3
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Mail Rail – Londyńska kolej pocztowa
    Mail Rail - Londyńska kolej pocztowa
    Mail Rail - Londyńska kolej pocztowa
    Artykuły

    Mail Rail – Londyńska kolej pocztowa

    Michał BanachBy Michał Banach12 października 2016Brak komentarzy3 Mins Read
    Około 20 metrów pod londyńskimi ulicami przebiegają zapomniane tunele londyńskiej kolei pocztowej (ang. London Post Office Railway) nazywanej po prostu Mail Rail. Tunele o długości 10,5 km zbudowano w 1927 roku aby połączyć największe sortownie poczty w stolicy Wielkiej Brytanii.

    Pomysł budowy podziemnej sieci tuneli łączących największe sortownie poczty w Londynie zrodził się w 1911 roku. Rosnący ruch na ulicach sprawiał, że transport poczty między poszczególnymi sortowniami, zwłaszcza między Paddington a Whitechapel zajmował coraz więcej czasu i utrudniał pracę poczcie.

    London Post Office Railway
    London Post Office Railway

    General Post Office podjęła więc decyzję o budowie sieci podziemnych tuneli łączących największe sortownie. Miały one biec 21 m pod ziemią, niezależnie od tuneli metra. Prace zlecono firmie John Mowlen and Co. a budowa tuneli rozpoczęła się w lutym 1915 roku. W 1917 roku prace jednak przerwano z powodu trwającej wojny i braku ludzi oraz materiałów.

    Po zakończeniu I wojny światowej wznowiono budowę tuneli, W czerwcu 1924 roku zakończono kopanie tuneli i przystąpiono do układania torów. W lutym 1927 roku gotowy był pierwszy odcinek między Paddington a West Central District Office. Wykorzystywano go do treningów aż do oficjalnego otwarcia tuneli 3 grudnia 1927 roku. Pełne zdolności transportowe sieć uzyskała w lutym 1928 roku.

    London Post Office Railway
    London Post Office Railway

    Sieć miała 10,5 km długości i biegła w linii wschód-zachód od głównej sortowni w Paddington (Paddington Head District Sorting Office) w zachodnim Londynie do sortowni w Whitechapel (Eastern Head District Sorting Office) we wschodniej części miasta. Po drodze rozmieszczono dodatkowe 6 stacji przy mniejszych sortowniach.

    Sieć składała się z pojedynczego tunelu o średnicy 2,75 m przez który biegły dwa tory (o prześwicie 610 mm) kolejki wąskotorowej. Przed stacjami tunele rozdzielały się na dwa jednotorowe o średnicy 2,15 m. Tunele wykopano 21 m pod ziemią, ale stacje znajdowały się bliżej powierzchni, aby skrócić odległość między stacją a punktem sortowania poczty. Większość kolejek poruszających się po tunelach przewoziła tylko pocztę, ale zaprojektowano również kilka pociągów do przewozu ludzi.

    London Post Office Railway
    London Post Office Railway

    Stacje przy sortowniach Paddington i Whitechapel były bardzo rozbudowane. W późniejszych latach wraz z wprowadzanymi modyfikacjami, dobudowano tunele dla samochodów, dzięki czemu możliwy był bezpośredni przeładunek poczty z i do samochodów. W 1958 roku zbudowano nową sortownię w Rathbone Place, w związku z czym przebudowano tunele i dodano jeszcze jedną stację, którą uruchomiono w 1968 roku.

    W kolejnych latach w związku z budową nowych sortowni, systematycznie zamykano kolejne stacje. O statecznie w 2003 roku podjęto decyzję o zamknięciu Mail Rail. Powodem zamknięcia kolei były koszty eksploatacji, znacznie wyższe niż w przypadku transportu samochodowego oraz brak połączenia z nowymi sortowniami. Nieużywane tunele zamknięto i zakonserwowano 31 maja 2003 roku.

    London Post Office Railway
    London Post Office Railway

    W 2013 roku grupa eksploratorów przeprowadziła dokładne oględziny tuneli aby sprawdzić ich stan. Okazało się, że ogólnie są w całkiem niezłym stanie. W związku z tym w październiku przedstawiciele British Postal Museum & Archive ogłosili, że część tuneli zostanie przekształcona w muzeum. Prace nad muzeum rozpoczęto w 2014 roku, a ich zakończenie zaplanowano na 2020 roku.Obecnie prowadzone są prace konserwacyjne w tunelach, dzięki którym mają one utrzymać sprawność.

    Poniżej krótki film poświęcony Mail Rail (po angielsku). Więcej współczesnych zdjęć tuneli znaleźć można na tej stronie (na samym końcu): alondoninheritance.com

    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    London Post Office Railway współcześnie (fot. alondoninheritance.com)
    Kolejki wykorzystywane przez Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Kolejki wykorzystywane przez Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Kolejki wykorzystywane przez Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Kolejki wykorzystywane przez Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Kolejki wykorzystywane przez Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Kolejki wykorzystywane przez Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Wnętrze tuneli Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Wnętrze tuneli Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Wnętrze tuneli Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Wnętrze tuneli Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Wnętrze tuneli Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)
    Wnętrze tuneli Mail Rail (fot. alondoninheritance.com)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMAZ-7907 – dwudziestoczterokołowy potwór
    Next Article Czołgi – Richard Ogorkiewicz – recenzja
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Isambard Kingdom Brunel – niewysoki tytan inżynierii

    3 stycznia 20235 Mins Read

    „Czołg” Mark IX – (prawie) pierwszy opancerzony transporter piechoty

    3 listopada 20224 Mins Read

    Włoski monitor Faà di Bruno – pierwszowojenny składak

    23 września 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    6.3
    8 lutego 2023

    Tajniacy – recenzja

    7 lutego 2023

    Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 maja 20190

    „Zatopiona dzwonnica” w Kalazinie

    Obok miasta Kalazin, w obwodzie twerskim w Rosji znajduje się utworzone w 1939 roku jezioro…

    Biznes
    10 czerwca 20210

    Jak inwestować w Bitcoin w 2021 roku?

    Specjaliści twierdzą, że Bitcoin wciąż ma przed sobą obiecujące perspektywy. Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi,…

    Militaria
    12 września 20140

    Wojsko Polskie – zdjęcia cz.1

    W ostatnim czasie wiele się mówi o Wojsku Polskim i jego możliwościach w kontekście wydarzeń…

    Artykuły
    9 kwietnia 20221

    Obiekt 279 – UFO-tank

    Radziecki czołg ciężki Obiekt 279 jest jednym z najbardziej niecodziennych pojazdów pancernych jakie kiedykolwiek zbudowano.…

    Fotografia
    10 listopada 20165

    Leica Rifle Camera na sprzedaż

    Na aukcji sprzętu fotograficznego 30th WestLicht, która odbędzie się 19 listopada wystawione zostaną dwa bardzo…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.