WAZ 2103/2106
W 1972 roku zaprezentowano nieco ulepszoną i lepiej wyposażoną wersję seryjnej Żiguli, nazwaną WAZ/Łada 2103. Samochód otrzymał nową chłodnicę, więcej chromowanych elementów oraz lepsze silniki i wyposażenie, takie jak elektryczne spryskiwacze szyb. Przygotowano 3 silniki o pojemności 1,2, 1,3 i 1,5 litra i mocy odpowiednio 64, 69 i 77 KM.

WAZ 2103 był bardziej podobny do Fiata 125p (początkowo nawet Włosi proponowali Rosjanom zakup licencji na Fiata 125, ale z powodu różnic konstrukcyjnych nie skorzystali z propozycji). Samochód ze względu na lepsze wyposażenie był również droższy – kosztował 7500 rubli.
Łącznie w latach 1973-1984 zbudowano 1 304 866 samochodów w wersji 2103. W 1975 roku zaprezentowano zmodernizowaną wersję tego modelu, nazwaną WAZ 2106. Samochód ten miał jeszcze lepsze wyposażenie i znacznie mocniejszy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy aż 80 KM. Dzięki temu rozpędzał się do 154 km/h i przyśpieszał od 0 do 100 km/h w 16 sekund. W porównaniu do wersji 2103 był bardziej dynamiczny.

Podobnie jak poprzednik, również model 2106 był eksportowany na zachód. Co ciekawe, model ten produkowano do… 2006 roku. Zakłady Togliatti zakończyły produkcję 28 grudnia 2001 roku, wytwarzając łącznie 4 175 000 samochodów. Od połowy 2001 do 2006 roku produkcję prowadziły również fabryki IżAwto w Iżewsku i RosŁada w Syzraniu, a także Anto-Rus na Ukrainie.
WAZ 2105/2107/2104
W 1980 roku do produkcji wszedł kolejny model Żiguli – WAZ 2105. Samochód ten był uznawany za bezpośredniego następcę wersji 2101. Od poprzednika WAZ 2105 różnił się nową atrapą chłodnicy i prostokątnymi światłami, a także znacznie nowocześniejszym wnętrzem. Projekt wnętrza przygotował Władimir Stiepanow. Idąc z duchem czasu, zmieniono również silnik na 1,3-litrowy o mocy 69 KM.

Co ciekawe, prace nad tym modelem ruszyły już w grudniu 1977 roku. Prototyp ukończono w sierpniu 1979 roku, a produkcja seryjna rozpoczęła się w styczniu 1980 roku (mimo to kontynuowano produkcję modelu 2101). Pod koniec 1981 roku rozpoczęto jego eksport.
Samochód cieszył się sporą popularnością ze względu na stosunkowo niską cenę i dobre wyposażenie. Mimo to, w porównaniu z nowszymi samochodami zachodnimi był wyraźnie gorszy. Nie przeszkadzało to jednak w eksporcie. Ostatecznie produkcję tego modelu zakończono 30 grudnia 2010 roku. Ostatnie egzemplarze kosztowały 178 000 rubli, co było najniższą ceną za nowy samochód w Rosji. Łącznie z taśm montażowych zjechały ponad 2 mln WAZ-ów 2105.

W 1984 roku rozpoczęto produkcję modelu 2104 – była to wersja kombi modelu 2105 i następca WAZ-a 2102. Zakłady WAZ produkowały ten model do lipca 2003 roku. Wcześniej, w 2002 roku produkcję podjęły również zakłady IżAwto i Anto-Rus, KrASZ oraz ŁuAZ na Ukrainie.
W 1982 roku rozpoczęto produkcję WAZ-a 2107. Był to ostatni model słynnej Żiguli i jedna z najnowocześniejszych odmian tego samochodu. Od swoich poprzedników różnił się nową atrapą chłodnicy, porównywaną (na wyrost) z Mercedesem. Model ten miał lepsze wyposażenie kabiny i wygodniejsze fotele. Zachowano jednak układ jezdny z modelu 2105. Pod koniec produkcji nowy WAZ 2107 kosztował około 192 000 rubli.

Produkowano go do 17 kwietnia 2012 roku praktycznie w niezmienionej formie, przez co uważa się go za jeden z najdłużej produkowanych samochodów w historii (zarówno jako sam model 2107 jak i cała seria od wersji 2101 do 2107).