Zbudowany w 1988 roku Crown Odyssey był jednym z wielu wycieczkowców jakie zbudowano w ostatnich latach. Pod względem konstrukcji, wykończenia i historii niczym się nie wyróżniał. Po za jednym drobnym faktem. W 2007 roku po zmianie właściciela statek przebudowano, wydłużając go o 30 m.
Wycieczkowiec Balmoral (taką nazwę obecnie posiada statek) zwodowano 1 listopada 1987 roku. Chrzest odbył się 14 maja 1988 roku a do służby wszedł 7 czerwca 1988 roku. Koszt budowy wyniósł 178 mln dolarów (współcześnie około 357 mln dolarów).
Statek miał 187 m długości i nośność 5186 DWT. Napęd stanowiły dwa silniki o mocy 29 000 KM, zapewniające prędkość 22,5 węzła. Na pokładzie znaleźć się mogło 1230 pasażerów. Pod względem technicznym był to więc przeciętny statek.
Po wielu latach eksploatacji, kilku zmianach nazw i właścicieli, jednostka trafiła w ręce firmy Fred. Olsen Cruise Lines. Po przekazaniu statku, nowy właściciel postanowił przebudować wycieczkowiec. Powodem były zbyt małe rozmiary w porównaniu do innych jednostek armatora.
Przebudowę przeprowadzono w suchym doku w stoczni Blohm & Voss w Niemczech. Po wprowadzeniu wycieczkowca do doku, oczyszczono kadłub i przecięto go mniej więcej w połowie. W to miejsce wprowadzono mający 30 m długości nowy fragment kadłuba. Następnie wszystkie części połączono, a statek wrócił do służby po zaledwie 3 miesiącach od rozpoczęcia prac.
W wyniku przebudowy statek wydłużył się do 217 m, a ilość miejsc dla pasażerów zwiększyła się do 1778. Obecnie Balmoral jest największym wycieczkowcem linii Fred. Olsen Cruise Lines.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.