Zbudowany w 1988 roku Crown Odyssey był jednym z wielu wycieczkowców jakie zbudowano w ostatnich latach. Pod względem konstrukcji, wykończenia i historii niczym się nie wyróżniał. Po za jednym drobnym faktem. W 2007 roku po zmianie właściciela statek przebudowano, wydłużając go o 30 m.

Wycieczkowiec Balmoral (taką nazwę obecnie posiada statek) zwodowano 1 listopada 1987 roku. Chrzest odbył się 14 maja 1988 roku a do służby wszedł 7 czerwca 1988 roku. Koszt budowy wyniósł 178 mln dolarów (współcześnie około 357 mln dolarów).

Balmoral
Balmoral

Statek miał 187 m długości i nośność 5186 DWT. Napęd stanowiły dwa silniki o mocy 29 000 KM, zapewniające prędkość 22,5 węzła. Na pokładzie znaleźć się mogło 1230 pasażerów. Pod względem technicznym był to więc przeciętny statek.

Po wielu latach eksploatacji, kilku zmianach nazw i właścicieli, jednostka trafiła w ręce firmy Fred. Olsen Cruise Lines. Po przekazaniu statku, nowy właściciel postanowił przebudować wycieczkowiec. Powodem były zbyt małe rozmiary w porównaniu do innych jednostek armatora.

Balmoral (fot. Berthgmn/Wikimedia Commons)
Balmoral (fot. Berthgmn/Wikimedia Commons)

Przebudowę przeprowadzono w suchym doku w stoczni Blohm & Voss w Niemczech. Po wprowadzeniu wycieczkowca do doku, oczyszczono kadłub i przecięto go mniej więcej w połowie. W to miejsce wprowadzono mający 30 m długości nowy fragment kadłuba. Następnie wszystkie części połączono, a statek wrócił do służby po zaledwie 3 miesiącach od rozpoczęcia prac.

W wyniku przebudowy statek wydłużył się do 217 m, a ilość miejsc dla pasażerów zwiększyła się do 1778. Obecnie Balmoral jest największym wycieczkowcem linii Fred. Olsen Cruise Lines.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.