SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read394 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read394 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read77 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read27 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      29 marca 2023

      Kominek z płaszczem wodnym – jak działa praktyczne źródło ciepła?

      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read170 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read10 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Nie taki bezpieczny Gwinn Aircar
    Artykuły

    Nie taki bezpieczny Gwinn Aircar

    Michał BanachBy Michał Banach11 lutego 2023Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Nie taki bezpieczny Gwinn Aircar
    Nie taki bezpieczny Gwinn Aircar
    Zaprojektowany w 1937 roku Gwinn Aircar miał być małym, lekkim i łatwym w obsłudze samolotem przeznaczonym na rynek cywilny. Dzięki odpowiedniej konstrukcji miał również być bardzo bezpieczny w pilotażu. Ostatecznie powstały dwa prototypy, z których jeden uległ katastrofie.

    Twórcą samolotu Gwinn Aircar był Joseph M. Gwinn Jr. Początkowo pracował on w zakładach Consolidated Aircraft, ale w połowie lat 30. postanowił założyć własną firmę Gwinn Aircar Company Inc., której głównym produktem miał być tani, lekki samolot pasażerski. Jego konstrukcja miała być na tyle uproszczona, aby pilotaż nie był wymagający, a do tego samolot miał wybaczać błędy pilota.

    Gwinn Aircar
    Gwinn Aircar

    Samolot nazwany Gwinn Aircar został oblatany na początku 1937 roku. Maszyna miała 4,95 m długości i 7,32 m rozpiętości skrzydeł, a maksymalna masa startowa wynosiła 1532 kg. Napęd początkowo stanowił siedmiocylindrowy silnik Pobjoy Niagara II o mocy 95 KM (zamieniony w drugim prototypie na mocniejszy Pobjoy Niagara V o mocy 130 KM). Prędkość maksymalna wynosiła 190 km/h, a przelotowa 165 km/h, natomiast zasięg wynosił 797 km. Załoga liczyła 2 osoby.

    Samolot wyróżniał się bardzo oryginalnym kształtem kadłuba i konfiguracją. Był to dwupłatowiec z stałym podwoziem z kółkiem przednim. Statecznik był całkowicie połączony z kadłubem. Zastosowany układ konstrukcyjny miał minimalizować ryzyko wpadnięcia w korkociąg lub przeciągnięcia. Układ sterowania był maksymalnie uproszczony i upodobniony do samochodowego.

    Gwinn Aircar
    Gwinn Aircar

    Po serii prób, w wyniku których pierwszy prototyp poddano licznym poprawkom, a drugi zmodyfikowano na etapie budowy, Gwinn Aircar wyruszył w 1938 roku w trasę po USA, która miała zaowocować pozyskaniem zamówień. Pilotem był Frank Hawks, a towarzyszyła mu Nancy Love. Mimo olbrzymiego doświadczenia pilota, 23 sierpnia 1938 roku tuż po starcie Aircar uderzył w przewody wysokiego napięcia. Pilot i pasażer (którym nie była akurat Nancy Love) zginęli na miejscu.

    Katastrofa sprawiła, że projekt skasowano, a drugi prototyp przekazano zakładom Convair. Przetrwał on II wojnę światową i stał się bazą  do zbudowania w 1945 roku samolotu Convair 111. Po serii prób podjęto decyzję o zezłomowaniu obu maszyn, kiedy uznano, że koszty ich trzymania są za wysokie – głównie chodziło o koszty części zamiennych.

    Gwinn Aircar
    Gwinn Aircar

    Gwinn Aircar okazał się ślepą uliczką i nieudanym projektem. Mimo starań konstruktora, samolot przez swoją niecodzienną konstrukcję był po prostu brzydki. Nie było również dla niego zastosowania, głównie dlatego, że piloci musieli posiadać jakieś umiejętności, aby w ogóle odbywać loty, a gdy już je nabierali, woleli korzystać z bardziej użytecznych samolotów.

    Gwinn Aircar
    Gwinn Aircar

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleMV Derbyshire – największy brytyjski statek utracony na morzu
    Next Article Latające lotniskowce – USS Akron i USS Macon
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    23 marca 20232 Mins Read369 Views

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    By Michał Banach0
    20 marca 20237 Mins Read5K Views

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    By Michał Banach0
    23 lutego 20239 Mins Read12K Views

    PZL I-22 Iryda – szansa, nadzieje i kontrowersje

    By Michał Banach0
    22 lutego 20236 Mins Read3K Views

    PZL.50 Jastrząb – niespełniona nadzieja polskiego lotnictwa

    By Michał Banach6
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read20K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    18 marca 20233 Mins Read6K Views

    Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

    Budowane w latach 1923-1934 parowozu Ty23 były najliczniej produkowanymi polskimi parowozami. Zbudowano łącznie 612 lokomotyw…

    Artykuły
    20 marca 20237 Mins Read5K Views

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    W latach 30. transport lotniczy, zwłaszcza pasażerski przeszedł rewolucyjną przemianę. Małe samoloty krótkodystansowe zaczęły być…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    29 marca 2023

    Kominek z płaszczem wodnym – jak działa praktyczne źródło ciepła?

    28 marca 2023

    Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

    27 marca 2023

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    26 marca 2023

    Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    25 marca 2023

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    24 marca 20202 Mins Read29 Views

    Zapomniany Boeing 720 N720JR na Malcie

    W Porcie Lotniczym Malta, znajdującym się 5 km od stolicy wyspy, Valetty można było znaleźć…

    Lifestyle
    13 stycznia 20193 Mins Read2 Views

    Strzelectwo – sport nie tylko dla mężczyzn

    Znalezienie odpowiedzi na pytanie o źródła popularności strzelectwa rekreacyjnego wcale nie jest proste. Niektórzy odnajdują…

    Artykuły
    21 kwietnia 20182 Mins Read20 Views

    Fiat 7002 – latająca Multipla

    Fiat na swoim koncie ma bez wątpienia jeden z najbrzydszych samochodów (tak brzydkich, że ma…

    Artykuły
    27 sierpnia 20153 Mins Read12 Views

    Księga rekordów Guinnessa

    27 sierpnia 1955 roku wydano pierwszą edycję Księgi Rekordów Guinnessa. Licząca 198 stron i wydrukowana…

    Artykuły
    25 czerwca 20174 Mins Read4 Views

    Irlandzki samochód pancerny Leyland Armoured Car

    Wraz z rozpoczęciem w latach 30. procesu uniezależniania się od Wielkiej Brytanii, Irlandzka armia zaczęła…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.