SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?
    • TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk
    • Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51
    • Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship
    • Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę
    • HMS Vanguard – ostatni pancernik
    • France – ostatni francuski luksusowy transatlantyk
    • USS Gerald R. Ford vs. USS Langley – czyli jak zmieniły się amerykańskie lotniskowce
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

      13 maja 2022

      Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

      13 maja 2022

      Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      6 maja 2022

      Dlaczego VPN-y są dziś tak popularne?

      5 maja 2022

      Najlepsze powerbanki do smartfonów

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      16 maja 2022

      Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

      13 maja 2022

      Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

      6 maja 2022

      Jak rozpoznać naturalny żel pod prysznic? Co powinien mieć w składzie?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

      12 kwietnia 2022

      Pierwszy satelita Spark -1TM już w kosmosie

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

      17 listopada 2020

      CEWE FOTOKSIĄŻKA – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Autódromo de Sitges-Terramar – zapomniany tor wyścigowy w Hiszpanii
    Autódromo de Sitges-Terramar - zapomniany tor wyścigowy w Hiszpanii
    Autódromo de Sitges-Terramar - zapomniany tor wyścigowy w Hiszpanii
    Artykuły

    Autódromo de Sitges-Terramar – zapomniany tor wyścigowy w Hiszpanii

    Michał BanachBy Michał Banach2 lutego 2018Brak komentarzy2 Mins Read
    W Hiszpanii, niedaleko Barcelony znajduje się ukryty wśród drzew i krzaków tor wyścigowy Autódromo de Sitges-Terramar. Zbudowano go w latach 1922-1923, jednak po zaledwie jednym wyścigu, zamknięto go i pozostawiono własnemu losowi.

    Tor Autódromo de Sitges-Terramar powstał z inicjatywy Autodromo National S.A. Zaprojektował go Jaume Mestres (odpowiedzialny za tor) oraz Josep Maria Martino (odpowiedzialny za pozostałą infrastrukturę). Prace budowlane zajęły 300 dni i kosztowały 4 mln pesetas, czyli współcześnie około 450 tys. dolarów.

    Autódromo de Sitges-Terramar
    Autódromo de Sitges-Terramar

    Od początku owalny tor mający 2 km długości i dwa duże zakręty wzbudzał spore emocje. Do jego budowy wykorzystano najnowocześniejsze materiały, dzięki którym betonowa nawierzchnia była bardzo wytrzymała. Za wysoką jakością szedł nietypowy układ toru z nachylonymi pod dużym kątem zakrętami. Dla niektórych kierowców układ nawierzchni był wręcz przerażający.

    Oficjalne otwarcie toru miało miejsce 28 października 1923 roku. Tego samego dnia zorganizowano wyścig Gran Premio de España, w którym zwyciężył Albert Divo z Francji. Kierowca musiał się jednak zadowolić tylko satysfakcją z zwycięstwa, ponieważ z powodu długów, pieniądze zabrane na nagrody zostały przejęte przez firmy odpowiedzialne za budowę toru.

    Autódromo de Sitges-Terramar (fot. es.motor1.com)
    Autódromo de Sitges-Terramar (fot. es.motor1.com)
    Autódromo de Sitges-Terramar (fot. es.motor1.com)
    Autódromo de Sitges-Terramar (fot. es.motor1.com)

    W związku z tym organizacje odpowiedzialne za wyścigi w Hiszpanii odmówiły właścicielowi toru prawa do organizowania oficjalnych imprez i wyścigów. Tor zamknięto, a do 1925 roku zorganizowano na nim jedynie kilka małych wyścigów. W kolejnych latach kilkukrotnie próbowano reaktywować tor, jednak z racji jego konstrukcji, wielu kierowców nie chciało ryzykować. Ostatnie wyścigi na Autódromo de Sitges-Terramar zorganizowano w latach 50. Później kilkukrotnie miały miejsce na nim imprezy pokazowe, jednak sam tor od kilkudziesięciu lat jest pozostawiony własnemu losowi.

    Obecnie większość terenu na którym znajduje się tor jest wykorzystywana jako ferma drobiu. Aby dostać się na tor, trzeba poprosić właściciela o zgodę. Obecnie tor jest mocno zarośnięty, ale mimo wszystko trzyma się w całkiem niezłym stanie, zwłaszcza, że nigdy nie był odpowiednio konserwowany. Warto dodać, że jest to również jeden z najstarszych torów wyścigowych w Europie.

    Autódromo de Sitges-Terramar (fot. es.motor1.com)
    Autódromo de Sitges-Terramar (fot. es.motor1.com)

    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułDwunastu Apostołów – niesamowite skały na wybrzeżu Australii
    Następny artykuł Śmigłowiec wielozadaniowy WSK SM-2
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    Krótka historia koktajlu Mołotowa

    17 marca 20225 Mins Read

    Opuszczony Hotel Polesie w Prypeci

    15 lutego 20222 Mins Read

    Torre de David – niesamowity opuszczony wieżowiec w Caracas

    6 lutego 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 kwietnia 20220

    PL-01 Concept – czołg-makieta, który zawojował mediami

    Zaprezentowany w 2013 roku na targach MSPO w Kielcach projekt czołgu PL-01 Concept dosłownie zawojował…

    Artykuły
    4 kwietnia 20175

    Jagdtiger – najpotężniejszy niemiecki niszczyciel czołgów

    Wprowadzony pod koniec II wojny światowej niemiecki niszczyciel czołgów Sd.Kfz. 186 Jagdtiger, był największym, najcięższym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 201710

    Boeing B-52 Stratofortress – symbol zimnej wojny

    Jakie jest pierwsze skojarzenie z zimną wojną? Wyścig w kosmos, Gagarin i Apollo? Kryzys kubański?…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    16 maja 2022

    Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

    15 maja 2022

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    14 maja 2022

    Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

    13 maja 2022

    Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    13 maja 2022

    Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    27 sierpnia 20150

    Księga rekordów Guinnessa

    27 sierpnia 1955 roku wydano pierwszą edycję Księgi Rekordów Guinnessa. Licząca 198 stron i wydrukowana…

    Artykuły
    21 maja 20190

    Toyota 2000GT – pierwszy japoński supersamochód

    Z perspektywy czasu stare supersamochody produkowane np. w latach 60. nie robią już wrażenia pod…

    Artykuły
    25 maja 20210

    Antonow An-124-100M – Poznań Ławica 24.05.2021 – galeria

    Chociaż Antonowy An-124 pojawiają się w Polsce dosyć często, ich wizyty zawsze przyciągają uwagę i…

    Artykuły
    29 czerwca 20172

    Chiński czołg podstawowy Typ 96

    Obok Federacji Rosyjskiej i Stanów Zjednoczonych, Chińska Republika Ludowa (ChRL) posiada jedne z największych wojsk…

    Artykuły
    19 grudnia 20210

    Schron przeciwlotniczy na Winogradach w Poznaniu

    Zagłębiając się w zabudowania tworzące Osiedle Kosmonautów w Poznaniu można natrafić na około 21-metrowy betonowy…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.