SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      27 stycznia 2023

      Wschodnia Brama Belgradu

      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Wóz pancerny Tortuga
    Wóz pancerny Tortuga
    Wóz pancerny Tortuga
    Artykuły

    Wóz pancerny Tortuga

    Michał BanachBy Michał Banach26 sierpnia 2015Updated:23 grudnia 2017Brak komentarzy2 Mins Read
    Potrzeba matką wynalazku. To wyjątkowo trafne stwierdzenie idealnie pasuje to wenezuelskich wozów pancernych Tortuga. Pojazdy te powstały w 1934 roku w odpowiedzi na rosnące napięcie w regionie między Wenezuelą, a Kolumbią.

    Powstało od 5 do 12 pojazdów tego typu (cześć źródeł sugeruje, że zbudowano 7 albo 12 wozów, ale na dostępnych zdjęciach widać nie więcej jak 5). Tortugi budowano na podwoziu ciężarówek Ford o napędzie 6×4, które odpowiednio wzmacniano, aby wytrzymały ciężar dodatkowego opancerzenia.

    Nie ma informacji o dokładnym modelu ciężarówki, ale wiadomo, że wyposażono je w silniki Ford V6 o mocy 80 KM. Przy wadze około 4 ton i długości 5,5 metra pozwalało to na osiąganie prędkości około 40 km/h i zasięgu około 200 km. Na zdjęciach widać, że tylne koła połączone były gąsienicą. Pancerna karoseria miała podobno aż 15 mm grubości.

    Wóz pancerny Tortuga
    Wóz pancerny Tortuga

    Uzbrojenie składało się z jednego karabinu maszynowego Vickers kalibru 7,7 mm zamontowanego w małej obrotowej wieżyczce. Zapas amunicji wynosił około 456 naboi. Załogę pojazdu stanowiło 3 żołnierzy.

    Głównym projektantem pojazdów był inżynier Tomás Pacanins, a montaż przeprowadzono w stoczni w Puerto Cabello. Po raz pierwszy zaprezentowano je 23 grudnia 1934 roku na defiladzie na lotnisku Maracay. W pracach nad pojazdami nie brali udziału wojskowi, w związku z czym Tortugi okazały się bardzo kiepskimi pojazdami.

    Wóz pancerny Tortuga
    Wóz pancerny Tortuga

    Brakowało wentylacji oraz szczelin obserwacyjnych. Kierowca dysponował jedynie dwoma otworami z przodu – nie było w nich szyb, a jedyną osłoną były stalowe płyty, którymi zasłaniano otwory. Pojazdy te nie brały udziału w żadnych działaniach bojowych. Wykorzystywano je do końca lat 40., po czym wszystkie zezłomowano. Z jednego z pojazdów zdjęto wcześniej karoserię, którą ustawiono w Fuerta Mara jako pomnik. Dzisiaj pozostała z niej zardzewiała sterta blach.

    W 2008 roku w Wenezueli zbudowano replikę Tortugi. Pojazd różni się jednak od pierwowzoru, ponieważ osadzono go na dwuosiowym podwoziu.

    Replika wozu pancernego Tortuga z 2008 roku
    Replika wozu pancernego Tortuga z 2008 roku
    Replika wozu pancernego Tortuga z 2008 roku
    Replika wozu pancernego Tortuga z 2008 roku
    Replika wozu pancernego Tortuga z 2008 roku
    Replika wozu pancernego Tortuga z 2008 roku

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePrzekraczanie granicy Niemiec – 1945 rok – zdjęcie
    Next Article Księga rekordów Guinnessa
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Słusznie zapomniany Northrop XFT

    10 sierpnia 20223 Mins Read

    Jedyny w swoim rodzaju Fokker F.XXXVI Arend

    22 czerwca 20223 Mins Read

    Jeep Forward Control – zapomniana ciężarówka Jeepa

    3 czerwca 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 kwietnia 20180

    Hasselblad 500EL (EDC) – księżycowe aparaty

    Przygotowując się do lądowania na księżycu, NASA musiało wybrać odpowiednie aparaty fotograficzne dla astronautów, dzięki…

    Lifestyle
    29 kwietnia 20180

    Na co zwracać uwagę kupując olejki CBD?

    Olejki CBD to produkt, który wciąż zyskuje na popularności. Polacy kupują ten suplement diety z…

    Lifestyle
    1 września 20170

    Beskidy Zachodnie – tu warto przyjechać przez cały rok

    Szukasz idealnego miejsca na urlop? Znajdziesz je nie tylko tysiące kilometrów od Polski. Atrakcje dla…

    Kobieta
    1 lipca 20220

    Niezastąpiona bielizna bezszwowa – dlaczego warto mieć ją w swojej szafie?

    Doskonale dobrana stylizacja, nieskazitelny makijaż i fryzura – dobry wygląd może zepsuć nie tylko niesprzyjająca…

    Artykuły
    8 stycznia 20230

    Scala Contarini del Bovolo – ukryta wenecka atrakcja

    Krążąc weneckimi uliczkami można czasami natrafić na wyjątkowe miejsca, ukryte przed tłumami turystów. Jednym z…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.