W latach 60. władze Republiki Chińskiej (Tajwanu) zaczęły szukać sposobu na wzmocnienie swojej armii w obawie przed inwazją wojsk ChRL. Podjęto wówczas decyzję o zaprojektowaniu dwóch czołgów, oznaczonych jako Type 64, będących w praktyce lokalnymi składakami i kopiami amerykańskich pojazdów.
Na początku lat 70. władze Tajwanu wpadły na oryginalny pomysł zbudowania dwóch typów czołgów, wykorzystujących podzespoły amerykańskich pojazdów opancerzonych, zarówno produkowanych ówcześnie, jak i pochodzących z demobilu. Stworzono projekty dwóch pojazdów, które mimo różnic w wyglądzie i konstrukcji, otrzymały takie samo oznaczenie – Type 64.

Pierwszy z nich, określany potocznie jako Type 64 Hybrid, był połączeniem kadłuba samobieżnego działa przeciwlotniczego M42 Duster, z przerobioną wieżą niszczyciela czołgów M18 Hellcat, w której zainstalowano lokalnie produkowaną armatę kalibru 76 mm. Miała on teoretycznie lepsze parametry niż jej amerykański pierwowzór – nie wiadomo jedynie czy porównywano ją do działa M32A1 z M41 Walker Bulldog, czy też M1A2 z M18 Hellcat. Pojazd wykorzystywał podwozie M42, ale został dodatkowo opancerzony. Napęd stanowił sześciocylindrowy silnik benzynowy Continental AOS 895-3 o mocy 500 KM, zapewniający prędkość maksymalną 72 km/h.
Drugi pojazd, określany jako Type 64 Prototype był natomiast lokalną wersję czołgu M41 Walker Bulldog, w której przerobiono wieżę i kadłub, dodatkowo wzmacniając opancerzenie. Wyposażono go w silnik Napco 8V-71T o mocy 530 KM, zapewniający prędkość maksymalną 62 km/h, a masa całego czołgu wynosiła 25 ton. Pojazd ten w praktyce niewiele różnił się od M41, w związku z czym prawdopodobnie zbudowano tylko jeden prototyp, który posłużył do stworzenia koncepcji modernizacji używanych M41.

Dane na temat produkcji są dosyć sprzeczne. Różne źródła podają, że powstało 14 pojazdów serii przedprodukcyjnej i następnie 25 seryjnych czołgów, zapewne w obu przypadkach w wersji Hybrid. Pojazdy były przez pewien czas wykorzystywane przez armię Republiki Chińskiej, ale ostatecznie zostały wycofane i zastąpione w jednostkach normalnymi M41. Głównym powodem braku większej produkcji były słabe osiągi pojazdów w porównaniu do już eksploatowanych wozów, oraz ich nikła skuteczność w walce z ówczesnymi chińskimi czołgami, będącymi kopiami T-55.
Wiadomo, że do naszych czasów zachowały się dwa pojazdy – po jednym z każdej wersji, które znajdują się obecnie w muzeum na Tajwanie. Co ciekawe, Type 64 Hybrid zyskał „nowe życie” dzięki grze World of Tanks, gdzie jest czołgiem premium.