Bardzo często stojąc przed sklepowymi półkami, zastanawiamy się, jakie wybrać płatki na śniadanie. Mnogość propozycji obejmuje między innymi płatki owsiane, kukurydziane czy też ryżowe. Łączy je jednak jeden wspólny czynniki, a mianowicie są bogactwem błonnika, minerałów oraz niezbędnych witamin i związków bioaktywnych. Płatki zbożowe dostarczają również węglowodanów, przez co doskonale nadają się jako płatki na śniadanie. Są dużym zastrzykiem energii na każdy nowy dzień.

Płatki owsiane

Ich najcenniejsze składniki to błonnik, białko oraz węglowodany. Owies, z którego są wykonywane, jest jednym z najbardziej zdrowych zbóż. Białko znajdujące się w płatkach owsianych ma wysoką wartość biologiczną, ponieważ zawiera 7 z 10 aminokwasów egzogennych. Są to właśnie te aminokwasy, które musimy dostarczać do organizmu, ponieważ sami nie możemy ich wytworzyć. Warto również wspomnieć, że płatki owsiane są skarbnicą przeciwutleniaczy i składników mineralnych.

Płatki śniadaniowe

Płatki żytnie

Płatki żytnie wytwarzane są z żyta – zboża wyróżniającego się bardzo wysoką zawartością lignanów. Są to składniki o właściwościach antybakteryjnych i antyoksydacyjnych. Płatki żytnie dostarczają także błonnika pokarmowego usprawniającego perystaltykę jelit. A także są bogate w biologicznie czynne związki fenolowe biorące udział w metabolizmie kwasów tłuszczowych. Spożywając tę odmianę płatków śniadaniowych, dostarczamy organizmowi także potas, fosfor, magnez, żelazo, a także cynk i miedź.

Najlepsze płatki śniadaniowe: www.melvit.pl/melvit/platki/

Płatki kukurydziane na śniadanie

Jednymi z najczęściej wybieranych płatków na śniadanie są właśnie płatki kukurydziane. Są lekkostrawnym produktem docenianym zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. Doskonale smakują pod postacią zupy mlecznej lub z jogurtem bądź napojem roślinnym. Apetycznie chrupią oraz dostępne są w kilku odmianach. Płatki kukurydziane są przede wszystkim skarbnicą węglowodanów złożonych oraz błonnika.

Jakie wybierać płatki śniadaniowe będąc na diecie?

W zależności od upodobań oraz wskazań dietetyka możemy wybierać spośród mnóstwa odmian i rodzajów płatków. Zazwyczaj powinniśmy kierować się zawartością błonnika oraz składników mineralnych. Niektóre osoby powinny także zwracać uwagę na zawartość glutenu. Niemniej jednak znacząca część osób wybiera płatki śniadaniowe, w takich odmianach, które najbardziej im smakują. Wiele dzieci kieruje się smakiem płatków, więc wybierają odmiany czekoladowe, z dodatkiem cynamonu czy też miodu. Starsze osoby decydują się na zakup płatków bardziej naturalnych.

Podziel się.