SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Różnice między futbolem amerykańskim a rugby
    • Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku
    • HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda
    • Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19
    • Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową
    • Junkers F.13 – pierwszy całkowicie metalowy samolot pasażerski
    • Pływający, kołowo-gąsienicowy bojowy wóz piechoty Obiekt 911
    • Pittsburgh toilet – czyli sedes na środku piwnicy
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

      26 czerwca 2022

      Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

      26 czerwca 2022

      Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      19 czerwca 2022

      Przeglądarka Internet Explorer – krótka historia

      18 czerwca 2022

      Pamięć RAM – krótka historia

      9 czerwca 2022

      Wideorejestratory w samochodzie – przydatny (nie)gadżet

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      29 czerwca 2022

      Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

      29 czerwca 2022

      Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

      23 czerwca 2022

      Pittsburgh toilet – czyli sedes na środku piwnicy

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      1 czerwca 2022

      Ciężki żuraw pływający Herman the German – z Niemiec, przez USA do Panamy

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Eksperymentalny samolot wysokościowy Junkers Ju 49
    Eksperymentalny samolot wysokościowy Junkers Ju 49
    Eksperymentalny samolot wysokościowy Junkers Ju 49
    Artykuły

    Eksperymentalny samolot wysokościowy Junkers Ju 49

    Michał BanachBy Michał Banach5 sierpnia 2017Brak komentarzy3 Mins Read
    Na początku lat 30. w Niemczech opracowano i zbudowano jeden z pierwszych samolotów wyposażonych w kabinę ciśnieniową – Junkers Ju 49. Maszyna ta była wykorzystywana do badań podczas lotów na dużych wysokościach – ponad 12 000 m.

    Eksperymenty z lotami na dużych wysokościach prowadzono już w latach 20. Konstruktorzy samolotów napotkali jednak sporo problemów, nie tylko technicznych, które utrudniały tego typu loty. Początkowo problemem było zbudowanie odpowiednich silników, które były w stanie pracować w rozrzedzonym na dużych wysokościach powietrzu.

    Junkers Ju 49
    Junkers Ju 49

    O ile tę kwestię rozwiązano stosunkowo szybko, kolejnym problemem był człowiek. Niewystarczająca ilość tlenu na wysokościach powyżej 6000 m sprawiała, że piloci latający w tym czasie jeszcze maszynami z otwartymi kokpitami musieli używać aparatów tlenowych. O ile wystarczały one do szybkiego wejścia na dużą wysokość i równie szybkiego powrotu, tak niskie temperatury sprawiały, że dłuższy pobyt na takim pułapie skończyłby się śmiercią.

    Odpowiedzią były kombinezony ciśnieniowe, jednak te znacząco ograniczały swobodę ruchu, a tym samym utrudniały pilotowanie samolotu. W związku z tym konstruktorzy lotniczy zaczęli rozważać budowę samolotów z kabinami ciśnieniowymi, w których utrzymywane byłoby odpowiednie ciśnienie powietrza do swobodnego funkcjonowania bez potrzeby korzystania z aparatu tlenowego, oraz na tyle wysoka temperatura, żeby umożliwić dłuższy lot na dużej wysokości.

    Junkers Ju 49
    Junkers Ju 49

    Pierwszy dedykowanym samolotem wyposażonym w taką kabinę był Junkers Ju 49. Zanim niemiecka maszyna wzbiła się w powietrze we Francji i w USA zbudowano podobne samoloty, ale były one zmodyfikowanymi samolotami z otwartymi kokpitami. Niemiecka maszyna była pierwszym zaprojektowanym od podstaw samolotem z taką kabiną.

    Prace nad Ju 49 ukończono w drugiej połowie 1931 roku. Samolot był dolnopłatem i miał całkowicie metalową konstrukcję, 17,2 m długości, 28,2 m rozpiętości skrzydeł i ważył 4250 kg. Napęd stanowił silnik Junkers L88a o mocy 800 KM, będący w praktyce połączonymi dwoma sześciocylindrowymi silnikami L8. Zapewniał on prędkość maksymalną od 146 do 220 km/h, w zależności od pułapu.

    Kabina ciśnieniowa Junkersa Ju 49
    Kabina ciśnieniowa Junkersa Ju 49
    Kabina ciśnieniowa Junkersa Ju 49
    Kabina ciśnieniowa Junkersa Ju 49

    Docelowo silnik miał być wyposażony w sprężarkę, ale zamontowano ją dopiero po kilku lotach (silnik bez sprężarki charakteryzowało kilka wystających nad silnik rur wydechowych, natomiast wersja z sprężarką miała tylko jedną rurę). Oblot Ju 49 miał miejsce 2 października 1931 roku. Do lata 1932 roku prowadzono próby na niskich wysokościach z powodu braku sprężarki. Dopiero po jej zamontowaniu rozpoczęto próby z lotami na wysokościach 6000 m, później 10 000 m i ostatecznie w 1935 roku 12 500 m.

    Chociaż Ju 49 nie ustanowił żadnych rekordów, pozwolił na zdobycie doświadczenia, które pozwoliło konstruktorom Junkersa na zbudowanie w późniejszych latach samolotów wyposażonych w kabiny ciśnieniowe. Jedyny zbudowany prototyp wykorzystywano do 1937 roku w ośrodku badawczym Deutsche Versuchsanstalt fur Luftfahrt, ale w październiku tego roku maszyna uległa wypadkowi i została całkowicie zniszczona.

    Junkers Ju 49
    Junkers Ju 49
    Junkers Ju 49
    Junkers Ju 49
    Wnętrze kabiny ciśnieniowej Junkersa Ju 49
    Wnętrze kabiny ciśnieniowej Junkersa Ju 49
    Junkers Ju 49
    Junkers Ju 49
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułNajsłynniejsze okręty podwodne – zapowiedź
    Następny artykuł Uralskie bombowce – Dornier Do 19 i Junkers Ju 89
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

    27 czerwca 20224 Mins Read

    Junkers F.13 – pierwszy całkowicie metalowy samolot pasażerski

    25 czerwca 20224 Mins Read

    Jedyny w swoim rodzaju Fokker F.XXXVI Arend

    22 czerwca 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    4 czerwca 20220

    Ostatnie działo nadbrzeżne 16 inch M1919

    Obecnie obronę wybrzeża oprócz okrętów wojennych zapewniają wyrzutnie rakiet oraz samoloty. Zanim jednak te dwa…

    Artykuły
    13 maja 20212

    Stracona szansa – EM-10 Bielik

    Historia polskich konstrukcji lotniczych to kilka ciekawych konstrukcji, które weszły do eksploatacji oraz bardzo dużo…

    Artykuły
    27 lipca 20190

    Edmund Fitzgerald – największy wrak Wielkich Jezior

    W momencie zbudowania w 1958 roku, SS Edmund Fitzgerald był największym statkiem pływającym po Wielkich…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    29 czerwca 2022

    Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

    29 czerwca 2022

    Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

    28 czerwca 2022

    HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

    27 czerwca 2022

    Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

    26 czerwca 2022

    Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    4 maja 20200

    Pompy Varisco. Profesjonalne rozwiązania dla przemysłu!

    Automatyzacja procesów przemysłowych i stosowanie nowoczesnych rozwiązań do transportu cieczy wymaga użycia komponentów, które odznaczają…

    Artykuły
    22 czerwca 20220

    Jedyny w swoim rodzaju Fokker F.XXXVI Arend

    Zbudowany w 1934 roku Fokker F.XXXVI Arend miał stać się wiodącym samolotem pasażerskim w ofercie…

    Artykuły
    20 stycznia 20210

    HMS Delhi – od krążownika po krążownik przeciwlotniczy

    Zbudowany w 1919 roku HMS Delhi był jednym z okrętów typu Danae (należały do niego…

    Artykuły
    25 czerwca 20150

    Boeing B-50 Superfortress – cichy następca B-29

    Podczas II wojny światowej amerykańskie lotnictwo wprowadziło do eksploatacji bardzo udany i nowoczesny bombowiec strategiczny…

    Artykuły
    16 października 20200

    SS Californian – świadek katastrofy i tragedii Titanica

    Istnieje wiele teorii sugerujących, że gdyby w pobliżu Titanica znajdował się jakiś statek, możliwe byłoby…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.