SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Różnice między futbolem amerykańskim a rugby
    • Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku
    • HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda
    • Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19
    • Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową
    • Junkers F.13 – pierwszy całkowicie metalowy samolot pasażerski
    • Pływający, kołowo-gąsienicowy bojowy wóz piechoty Obiekt 911
    • Pittsburgh toilet – czyli sedes na środku piwnicy
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

      26 czerwca 2022

      Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

      26 czerwca 2022

      Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      19 czerwca 2022

      Przeglądarka Internet Explorer – krótka historia

      18 czerwca 2022

      Pamięć RAM – krótka historia

      9 czerwca 2022

      Wideorejestratory w samochodzie – przydatny (nie)gadżet

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      29 czerwca 2022

      Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

      29 czerwca 2022

      Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

      23 czerwca 2022

      Pittsburgh toilet – czyli sedes na środku piwnicy

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      1 czerwca 2022

      Ciężki żuraw pływający Herman the German – z Niemiec, przez USA do Panamy

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Aerofestival 2016 – relacja
    Aerofestival 2016 - relacja
    Aerofestival 2016 - relacja
    Artykuły

    Aerofestival 2016 – relacja

    Michał BanachBy Michał Banach29 maja 2016Updated:29 maja 20163 komentarze5 Mins Read
    Druga edycja Aerofestivalu już za nami. Tegoroczne pokazy bez wątpienia zapisały się w pamięci poznaniaków oraz wszystkich którzy przyjechali w weekend do stolicy Wielkopolski. Było głośno i efektownie, a na niebie można było podziwiać znakomitych pilotów (i pilotki). Zapraszamy na relację z pokazów lotniczych Aerofestival 2016.

    Tegoroczny Aerofestival bez wątpienia był bardzo udaną imprezą. Organizatorzy zadbali o to, aby nikt się nie nudził, a bardzo dobrze zorganizowana współpraca z lotniskiem pozwoliła na intensywne wykorzystanie nieba nad Poznaniem. Pokazy rozpoczęły się w sobotę, ale już od czwartku nad lotniskiem ćwiczyli piloci, którzy dali popis swoich umiejętności w weekend (zdjęcia z treningów znajdziecie w TEJ galerii).

    Saab Viggen - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Saab Viggen – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)

    Odbyły się praktycznie wszystkie zaplanowane występy. Jedynie kilka mniej istotnych maszyn nie dotarło do Poznania, ale chyba nikt nie odczuł ich braku. Największe wrażenie na wszystkich zrobiły pokazy samolotów F-16 z Belgii, Turcji i Polski. Ryk silników był ogłuszający, zwłaszcza w pewnej odległości od lotniska, co niestety niektórym mieszkańcom okolicznych terenów przeszkadzało. Ale właśnie o to chodzi na pokazach lotniczych – ma być głośno!

    Pogoda nie była idealna – chociaż ostatecznie i tak wypadła lepiej niż przewidywały niektóre prognozy pogody. W pierwszy dzień trochę padało, przez co część pokazów nie prezentowała się tak dobrze jak powinna. Drugi i trzeci blok odbyły się natomiast w słońcu, dzięki czemu samoloty wyglądały świetnie. W niedzielę sytuacja była podobna, ale tym razem obyło się bez deszczu.

    Baltic Bees - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)

    Niestety warunki atmosferyczne mają spore znacznie, ponieważ pokazy ustawione są pod słońce, w związku z czym przy zachmurzeniu ciężko zrobić udane zdjęcia. Niezbyt dobrze ułożona jest również rampa spotterska, którą umieszczono po lewej stronie, przez co zdjęcia robiło się często pod słońce. Nie dziwi więc stosunkowo mały tłok w tym miejscu.

    Pod względem doboru samolotów i zespołów organizatorzy postawili na sprawdzone i ciekawe maszyny. Zabrakło nieco rodzynków w postaci np. śmigłowców Mi-24 albo maszyn bojowych z państw NATO (tak jak w zeszłym roku), ale miłośnicy akrobacji powietrznych dostali za to wszystko co najlepsze.

    Grupy rekonstrukcyjne - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Grupy rekonstrukcyjne – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)

    W tym roku, podobnie jak podczas pierwszej edycji, na niebie pojawili się łotewscy piloci z grupy Baltic Bees, którzy zaprezentowali swoje umiejętności i nowy program. Oprócz nich swoje pokazy mieli piloci z grup akrobacyjnych Żelazny, Orlik Team czy też 3AT3 oraz The Victors.

    Wśród pokazów indywidualnych można było podziwiać takich znanych pilotów jak Uwe Zimmermann i Jerzy Makula. Nie zabrakło również samolotów historycznych. Na niebie pojawiły się T-6 Texan, TS-8 Bies, TS-11 Iskra, Saab Viggen, Saab Sk-105, RWD-5, Piper Cub o Aviat Husky. Mimo trudności doleciał również Jak-18.

    RyanAir startuje, a na ziemi czekają samoloty które rozpoczną pokaz - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    RyanAir startuje, a na ziemi czekają samoloty które rozpoczną pokaz – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)

    Z bardziej nietypowych pokazów warto wspomnieć o Scandinavian Catwalk – czyli pokazie chodzenia po skrzydle. Zespół wystąpił w składzie – pilot  Jacob Hollander i kocice czyli Cornelia Carlstrand i Lisa Henriksson. Szkoda tylko, że ta część pokazów w oba dni odbyła się przy zachmurzonym niebie.

    Ogólnie w powietrzu nie zabrakło atrakcji – każdy blok wykonano w pełni i kiedy jedna maszyna lądowała, druga albo była już powietrzu, albo czekała na start. Nieco gorzej wyglądała jednak sytuacja na ziemi. Ekspozycja statyczna była raczej mała i nie zawsze umieszczona w dobrych miejscach (część samolotów stała na tyle blisko, że przy bliższych przelotach mogła zasłaniać.

    Spadochroniarze rozpoczęli Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Spadochroniarze rozpoczęli Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)

    Mimo znacznego zmniejszenia powierzchni na której odbywała się impreza w porównaniu z zeszłym rokiem, dalej wszystkie atrakcje były od siebie znacznie oddalone. W przyszłym roku śmiało można poprzestawiać wszystko tak, aby zwiększyć ilość miejsca dla osób chętnych na rozłożenie koców i pikników, ale zebrać wszystkie namioty, atrakcje i punkty gastronomiczne w jednym miejscu.

    O ile organizatorzy kreatywnie i bardzo dobrze zadbali o wyżywienie dla gości – głównie za sprawą foodtrucków, tak nieco gorzej prezentowała się oferta handlowa. Poza pojedynczymi namiotami zespołów, gdzie można było kupić gadżety lotnicze oraz firm związanych z lotnictwem, dronami itp., reszta to typowe gadżety dla dzieci – kiepskie i drogie.

    Catwalk - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Catwalk – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)

    Jest to jedna z rzeczy, które warto poprawić, zwłaszcza jeśli organizatorzy planują w kolejnych edycjach dodać do Aerofestivalu element targowy i wystawowy. Ważne jest również dobre rozplanowanie ekspozycji statycznej, tak aby po pierwsze było co oglądać, a po drugie, aby nie trzeba było wędrować zbyt daleko.

    Od strony fotograficznej impreza wypadła dobrze, ale nie idealnie. Podest spotterski był nieco za bardzo ustawiony pod słońce (chociaż ciężko znaleźć dla niego lepsze miejsce przy takim układzie lotniska), a poza strefą dla VIP-ów można było zapomnieć o podejściu do barierek. Na szczęście piloci latali wysoko i wykonywali tylko kilka niskich przelotów.

    F-16 Belgia - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 Belgia – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)

    Śmiało można powiedzieć, że Aerofestival 2016 wypadł bardzo dobrze. Zwłaszcza w porównaniu z zeszłym rokiem. Widać, organizatorzy wyciągnęli wnioski, więc można liczyć na to, że za rok Aerofestival będzie jeszcze lepszy. My już nie możemy się doczekać!

    Poniżej znajdziecie kilka co ciekawszych zdjęć z pokazów. Pełną galerię można znaleźć TUTAJ.

    Catwalk - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Catwalk – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Catwalk - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Catwalk – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Catwalk - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Catwalk – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Uwe Zimmermann - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Uwe Zimmermann – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    3AT3 - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    3AT3 – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    3AT3 - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    3AT3 – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Żelazny vs. Skoda - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Żelazny vs. Skoda – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Żelazny - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Żelazny – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    T-6 Texan – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    The Victors - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    The Victors – Aerofestival 2016
    F-16 SoloTurk - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 SoloTurk – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 SoloTurk - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 SoloTurk – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Jak-18 - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Jak-18 – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Jak-18 - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Jak-18 – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Jak-18 - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Jak-18 – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Baltic Bees – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Saab Viggen - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Saab Viggen – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Saab Viggen - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Saab Viggen – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Saab Viggen - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Saab Viggen – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-8 Bies - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-8 Bies – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-8 Bies - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-8 Bies – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Orlik Team – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 Demo Team Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 Demo Team Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 Demo Team Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 Demo Team Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Su-22 Demo Team - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Su-22 Demo Team – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 Belgia - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    F-16 Belgia – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    CASA C-295 - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    CASA C-295 – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL M28 Bryza - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    PZL M28 Bryza – Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Tecnam P2006T - Aerofestival 2016 (fot. Michał Banach)
    Tecnam P2006T – Aerofestival 2016
    Mercedes-Benz LAF 1113 (fot. Michał Banach)
    Mercedes-Benz LAF 1113 (fot. Michał Banach)
    Aerofestival (fot. Michał Banach)
    Aerofestival (fot. Michał Banach)
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułAerofestival 2016 – treningi – galeria
    Następny artykuł Pioruny zarejestrowane z prędkością 7000 klatek na sekundę
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    Hala widowiskowo-sportowa Arena w Poznaniu

    25 marca 20223 Mins Read

    Szwedzki samolot wielozadaniowy Saab JA37 Viggen

    8 lutego 20226 Mins Read

    Powstanie wielkopolskie – 1918-1920

    27 grudnia 20216 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    4 czerwca 20220

    Ostatnie działo nadbrzeżne 16 inch M1919

    Obecnie obronę wybrzeża oprócz okrętów wojennych zapewniają wyrzutnie rakiet oraz samoloty. Zanim jednak te dwa…

    Artykuły
    13 maja 20212

    Stracona szansa – EM-10 Bielik

    Historia polskich konstrukcji lotniczych to kilka ciekawych konstrukcji, które weszły do eksploatacji oraz bardzo dużo…

    Artykuły
    27 lipca 20190

    Edmund Fitzgerald – największy wrak Wielkich Jezior

    W momencie zbudowania w 1958 roku, SS Edmund Fitzgerald był największym statkiem pływającym po Wielkich…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    29 czerwca 2022

    Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

    29 czerwca 2022

    Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

    28 czerwca 2022

    HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

    27 czerwca 2022

    Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

    26 czerwca 2022

    Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    4 maja 20200

    Pompy Varisco. Profesjonalne rozwiązania dla przemysłu!

    Automatyzacja procesów przemysłowych i stosowanie nowoczesnych rozwiązań do transportu cieczy wymaga użycia komponentów, które odznaczają…

    Artykuły
    22 czerwca 20220

    Jedyny w swoim rodzaju Fokker F.XXXVI Arend

    Zbudowany w 1934 roku Fokker F.XXXVI Arend miał stać się wiodącym samolotem pasażerskim w ofercie…

    Artykuły
    20 stycznia 20210

    HMS Delhi – od krążownika po krążownik przeciwlotniczy

    Zbudowany w 1919 roku HMS Delhi był jednym z okrętów typu Danae (należały do niego…

    Artykuły
    25 czerwca 20150

    Boeing B-50 Superfortress – cichy następca B-29

    Podczas II wojny światowej amerykańskie lotnictwo wprowadziło do eksploatacji bardzo udany i nowoczesny bombowiec strategiczny…

    Artykuły
    16 października 20200

    SS Californian – świadek katastrofy i tragedii Titanica

    Istnieje wiele teorii sugerujących, że gdyby w pobliżu Titanica znajdował się jakiś statek, możliwe byłoby…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.