SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    • Miasiszczew M-4 – nieudany bombowiec strategiczny
    • Bojowy wóz piechoty Marder 1
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Nissan Figaro – japońska „nowa syrenka”
    Nissan Figaro - japońska "nowa syrenka"
    Nissan Figaro - japońska "nowa syrenka"
    Artykuły

    Nissan Figaro – japońska „nowa syrenka”

    Michał BanachBy Michał Banach21 grudnia 2018Brak komentarzy3 Mins Read
    Na początku lat 90. w Japonii powstała seria niewielkich samochodów nawiązujących stylistyką do aut z lat 50. Pike cars, jak zaczęto je nazywać powstały w małych seriach, przeznaczonych głównie na rodzimy rynek, ale z czasem stały się częścią kolekcji motoryzacyjnych na całym świecie. Jednym z nich jest Nissan Figaro, który swoim wyglądem przypomina polską Nową Syrenę.

    Pomysł budowy małych samochodów zrodził się w głowie japońskiego projektanta Noaki Sakai w latach 80. Stworzył on dla Nissana kilka projektów samochodów, które swoją stylistyką nawiązywały do lat 50., a dzięki niewielkim rozmiarom idealnie nadawały się do jazdy po zatłoczonych i ciasnych japońskich miastach. Początkowo w formie samochodów koncepcyjnych zaczęto je prezentować na targach motoryzacyjnych, gdzie zdobyły sporą popularność.

    Nissan Figaro
    Nissan Figaro

    W związku z tym podjęto decyzję o wprowadzeniu ich do produkcji seryjnej w ramach specjalnej, limitowanej serii. Jednym z zaprojektowanych samochodów był Nissan Figaro, zaprezentowany na 1989 Tokyo Motor Show. Samochód miał 3,7 m długości, 1,6 m szerokości i 1,3 m wysokości oraz masę 810 kg. Pod maską znalazł się czterocylindrowy silnik MA10ET o pojemności 1 litra i mocy 76 KM. Płyta podłogowa K10 pochodziła z pierwszej generacji Nissana Micra, ale nadwozie było całkowicie nowe. Co ciekawe, samochód oferowany był w jednej wersji nadwozia – kabriolet z stałymi bocznymi szybami, w czterech kolorach.

    Wnętrze urządzono całkiem ciekawie, a dostępne dodatki sprawiały, że samochody te miały wszystko co potrzebne – skórzana tapicerka, klimatyzacja, odtwarzacz CD, duże zegary oraz za dodatkową opłatą specjalne uchwyty na kubki, pojemniki do bagażnika itp.

    Nissan Figaro (fot. Jeremy)
    Nissan Figaro (fot. Jeremy)

    Początkowo od 1991 roku wyprodukowano tylko 8000 egzemplarzy, ale popyt był tak duży, że Nissan zdecydował się na wyprodukowanie kolejnych 12 000 egzemplarzy, które można było nabyć poprzez udział w specjalnej loterii. Samochody mimo niewielkich rozmiarów i kiepskich osiągów cieszyły się sporą popularnością. Początkowo oferowane były tylko na rynek japoński, ale z czasem zaczęto je sprzedawać również do innych krajów, zwłaszcza tych, w których obowiązuje ruch lewostronny.

    Poza Japonią najwięcej Nissanów Figaro trafiło do Wielkiej Brytanii. Jako ciekawostkę warto dodać, że do Polski trafiło 9 lub 10 samochodów tego typu, a większość ich właścicieli należy do Klubu Figaro Polska. Używane Figaro kosztują obecnie około 20 tys. złotych. Chociaż samochód ten powstał na początku lat 90., ze względu na swój wygląd nawiązujący do lat 50. bardzo mocno przypomina polską Syrenkę, a zwłaszcza Nową Syrenę, które powstała kilka lat temu. Ciekawe czy twórcy tych samochodów inspirowali się nawzajem?

    Nissan Figaro
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro (fot. Oxfordian Kissuth)
    Nissan Figaro (fot. Oxfordian Kissuth)
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro
    Nissan Figaro

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMęski płaszcz na zimę – jaki model najlepiej wybrać?
    Next Article Mitsubishi A5M – pierwszy japoński jednopłatowy myśliwiec pokładowy
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    24 stycznia 20235 Mins Read

    USS Arizona – największa ofiara ataku na Pearl Harbor

    17 stycznia 20236 Mins Read

    Zaginiony koncepcyjny Oldsmobile Golden Rocket

    2 stycznia 20233 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    23 stycznia 2023

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    22 stycznia 2023

    Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 września 20210

    RMS Caronia – statek, który wyprzedzał swoją epokę

    Do lat 40. statki pasażerskie obsługiwały głównie ruch liniowy na trasach między Europą a Ameryką,…

    Artykuły
    26 grudnia 20210

    Jak wybrać samochody na akumulator dla dzieci?

    Twoje dziecko interesuje się motoryzacją? Auto na akumulator to często miniatura prawdziwego samochodu. To może…

    Artykuły
    18 września 20200

    Avions Voisin C28 Aérosport (1935) – samochód w stylu Art Deco

    Zaprezentowany w 1935 roku na Motor Show w Paryżu Avions Voisin C28 Aérosport był bez…

    Artykuły
    18 stycznia 20158

    Poradnik zakupowy gracza #1 – klawiatura mechaniczna

    Najprawdopodobniej już wiesz, czym są przełączniki mechaniczne. Być może rozróżniasz ich typy i wiesz dokładnie, czym…

    Artykuły
    13 stycznia 20220

    Innowacyjne maszyny myjące: klucz do podniesienia efektywności procesu mycia przemysłowego

    Współczesne procesy produkcyjne często wymuszają konieczność wdrożenia skutecznych rozwiązań z zakresu mycia przemysłowego. Warto podkreślić,…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.