W 1896 roku Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach zbudowali pierwszą na świecie prawdziwą ciężarówką – Daimler Motor Lastwagen. Zbudowano kilkadziesiąt egzemplarzy tych pojazdów w ciągu kilku lat.
Dokładnie 10 lat po pojawieniu się pierwszego samochodu (Benz Patent-Motorwagen w 1886 roku) Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach zaprezentowali czterokołową ciężarówkę Daimler Motor Lastwagen. Pojazd miał 4,5 m długości i 1,5 m szerokości oraz masie 2,5 tony, a ładowność wynosiła 1500 kg. Napęd stanowił dwucylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 1,06 litra i mocy 4 KM zapewniający prędkość maksymalną 12 km/h. Kierownica miała formę obrotowego dysku. Hamulce mechaniczne zamontowano przy tylnych kołach. Same koła były stalowe.
Pojazd był pierwszą na świecie produkowaną seryjnie ciężarówką. Kosztowała 5200 marek, a pierwszy egzemplarz został sprzedany 1 października 1896 roku firmie British Motor Syndicate z Londynu. Pojazd miał zamontowany mocniejszy silnik o pojemności 1,53 litra i mocy 6 KM.
W kolejnych miesiącach Daimler-Motoren-Gesellschaft opracował kolejne wersje ciężarówki różniące się mocą silnika oraz ładownością od 1200 kg do 5000 kg. Dodatkowo różniły się również zabudową nadwozia. Do stycznia 1899 roku dostarczono 10 ciężarówek z nadwoziem skrzynkowym oraz 13 ciężarówek przystosowanych do transportu beczek z piwem.