SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      7 grudnia 2023

      Atak na Pearl Harbor (1941)

      6 grudnia 2023

      Jedyny w swoim rodzaju USS M-1

      3 grudnia 2023

      Jermak – pierwszy arktyczny lodołamacz

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      7 grudnia 2023

      Atak na Pearl Harbor (1941)

      6 grudnia 2023

      Jedyny w swoim rodzaju USS M-1

      3 grudnia 2023

      Jermak – pierwszy arktyczny lodołamacz

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      23 listopada 2023

      Różnice między zestawami do monitoringu IP a analogowymi – który wybrać?

      22 listopada 2023

      W Orange możesz liczyć na pomoc serwisanta sprzętu

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      5 grudnia 2023

      Faworyci do wygrania Ligi Mistrzów 2023/24

      2 grudnia 2023

      Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

      23 listopada 2023

      Paznokcie na Święta i Sylwestra 2024 – najmodniejsze kolory lakierów

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      4 grudnia 2023

      Opuszczona Armenia – filmy

      20 listopada 2023

      Dlaczego ewidencja czasu pracy jest ważna?

      13 listopada 2023

      Facebookowe oświadczenie, czyli wiecznie żywy łańcuszek

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      31 października 2023

      Carcassonne – recenzja

      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Schwellenpflug – niemiecki sposób na niszczenie torów kolejowych
    Artykuły

    Schwellenpflug – niemiecki sposób na niszczenie torów kolejowych

    Michał BanachBy Michał Banach31 sierpnia 2016Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Schwellenpflug - niemiecki sposób na niszczenie torów kolejowych
    Schwellenpflug - niemiecki sposób na niszczenie torów kolejowych
    W trakcie każdego konfliktu zbrojnego kolej jest jednym z najważniejszych środków transportu, ponieważ pozwala na przewożenie dużych ilości sprzętu i ludzi na znaczne odległości. Z tego samego powodu jest to również istotny cel dla wycofujących się wojsk, które starają się spowolnić marsz przeciwnika. W trakcie II wojny światowej Niemcy stworzyli ciekawe urządzenie, służące do niszczenia torów kolejowych – Schwellenpflug.

    Schwellenpflug (po polsku można to przetłumaczyć jako „pług podkładowy”), nazywany również Schienenwolf , był specjalnym pługiem, składającym się z haka zamontowanego na wagonie kolejowym, który opuszczano na tory tak, aby zrywał drewniane podkłady kolejowe. Zniszczenia dokonywane w ten sposób sprawiały, że tory były kompletnie nieprzejezdne. Dodatkowo nakład środków i czasu potrzebny do zniszczenia torów był bardzo mały.

    Schwellenpflug
    Schwellenpflug

    Haki jak i wagony do których je montowano wytwarzano od 1942 roku w zakładach Kruppa. Zwykle do ciągnięcia Schwellenpflug wykorzystywano dwie lokomotywy, dzięki czemu możliwa była jazda z prędkością około 7-10 km/h. Proces opuszczania haka na tory trwał około 6-8 minut, a cały zestaw obsługiwało 10 żołnierzy.

    Schwellenpflug
    Schwellenpflug
    Schwellenpflug
    Schwellenpflug

    Był to bardzo wydajny sposób na niszczenie torów kolejowych. Pług miał jednak wadę – jeśli tory położono na betonowych lub stalowych podkładach, był praktycznie bezużyteczny. W takich sytuacjach jedynym wyjściem było rozkręcanie torów lub po prostu ich wysadzanie. Schwellenpflug stosowano głównie na froncie wschodnim do niszczenia radzieckich linii kolejowych, w których stosowano tylko drewniane podkłady.

    Wesprzyj nas: buycoffe.to SmartAge.pl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleLockheed XM808W Twister – zapomniany pojazd rozpoznawczy
    Next Article Polskie myśliwce PZL P.7, P.11 i P.24
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    7 grudnia 202314 Mins Read179 Views

    Atak na Pearl Harbor (1941)

    By Michał Banach4
    26 listopada 20237 Mins Read95 Views

    MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

    By Michał Banach0
    19 listopada 20237 Mins Read2 Views

    Junkers G.38 – od samolotu pasażerskiego do tajnego bombowca

    By Michał Banach0
    18 listopada 20235 Mins Read74 Views

    A39 Tortoise – brytyjski ciężki czołg szturmowy

    By Michał Banach2
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    29 listopada 20238 Mins Read

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    Bojowe wozy piechoty są podstawowym środkiem transportu dla żołnierzy na współczesnym polu walki. Pojazdy te…

    Artykuły
    10 listopada 20233 Mins Read

    Wraki japońskich okrętów podwodnych I-201 i I-401

    Wraz z zakończeniem II wojny światowej, Amerykanie przejęli japońskie okręty wojenne, które przetrwały wojnę. Część…

    Artykuły
    11 listopada 202312 Mins Read

    Amerykańskie atomowe okręty podwodne typu Ohio

    Jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym elementem strategicznych sił nuklearnych USA są atomowe okręty podwodne…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    7 grudnia 2023

    Atak na Pearl Harbor (1941)

    6 grudnia 2023

    Jedyny w swoim rodzaju USS M-1

    5 grudnia 2023

    Faworyci do wygrania Ligi Mistrzów 2023/24

    4 grudnia 2023

    Opuszczona Armenia – filmy

    3 grudnia 2023

    Jermak – pierwszy arktyczny lodołamacz

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    14 kwietnia 20204 Mins Read

    CASA 2.111 – hiszpański Heinkel He 111

    W 1945 roku Hiszpańskie Siły Powietrzne wprowadziły do eksploatacji zbudowane na licencji niemieckie bombowce Heinkel…

    Artykuły
    28 listopada 20193 Mins Read

    Zamawianie gadżetów przez Internet – jak to działa

    Spersonalizowane gadżety mogą być ciekawym pomysłem na prezent, który będzie dopasowany do obdarowywanej osoby. Taki…

    Artykuły
    18 lutego 20177 Mins Read

    80 cm Kanone 5 Gustav – największe działo kolejowe w historii

    Podczas II wojny światowej w Niemczech panowała megalomania. Projektowano największe czołgi, okręty, budynki i działa.…

    Artykuły
    23 kwietnia 20182 Mins Read

    58 Joralemon Street – budynek skrywający tajemnicę

    Nowojorskie metro ma 394 km długości i liczy 27 linii pokrywających całe miasto. Skomplikowana sieć…

    Artykuły
    6 czerwca 20237 Mins Read

    Operacja Deadstick i zdobycie mostów Pegaza i Horsa (1944)

    W ramach operacji Overlord, Alianci przeprowadzili wiele dodatkowych operacji, które miały wspomóc lądowanie na plażach…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, relacje, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.