Jedną z rzeczy mających istotny wpływ na ruch na stronie, jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dzięki niej możliwe jest dotarcie do szerszego grona odbiorców, a tym samym zwiększenie szans, że więcej osób zdecyduje się na skorzystanie z oferowanej usługi czy zakupi dany produkt. Optymalizacja strony opiera się przede wszystkim na dobraniu odpowiednich słów kluczowych, choć to nie wszystko – aby osiągnąć pożądane efekty, należy wykonać jeszcze szereg innych zadań. Nie są to rzeczy trudne: wystarczy wdrożyć już 10 prostych kroków, by znacznie poprawić SEO strony.
1. Wykorzystaj metatagi
Wiele osób mających swoją stronę internetową decyduje się na najprostsze rozwiązanie, jakim jest ustawienie wszystkich tytułów stron jako nazwę firmy. Jest to duży błąd, gdyż nie pozwala skorzystać z pełnego potencjału title. Warto więc tak konstruować tytuły, by zawarte w nich były słowa kluczowe często wpisywane w wyszukiwarkę. Jednocześnie muszą być one związane z daną branżą, by nie wprowadzać czytelnika w błąd i jasno dawać do zrozumienia, czego może się spodziewać po stronie.
Drugą istotną kwestią jest tag meta description zachęcający do wejścia na stronę. Co prawda nie będzie on czynnikiem rankingowym, ale dzięki odpowiedniej optymalizacji może przyczynić się do wzrostu ilości osób, które po zobaczeniu wyniku w wyszukiwarce zdecydują się kliknąć w link.
2. Twórz oryginalne treści
Błąd, który bardzo często spotykany jest w SEO, to wykorzystywanie tych samych opisów nie tylko na stronie internetowej, ale też w takich miejscach jak aukcje, fanpage czy strona producenta. Brak unikalności tekstu szkodzi witrynie, dlatego warto przeredagować nieoryginalne treści, a jeszcze lepiej napisać je od nowa.
3. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych
Obecnie coraz więcej osób przegląda zasoby znajdujące się w sieci właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. Brak przystosowania strony tak, by działała w poprawny sposób na telefonie czy tablecie z góry skazuje właściciela strony na mniejsze grono odbiorców. Można nawet dobrać niektóre słowa kluczowe tak, by były dostosowane do wyszukiwań z urządzeń mobilnych – jest bowiem wiele fraz, które użytkownicy wpisują właśnie przy korzystaniu z telefonu, ale już rzadziej gdy używają komputera. Ważnym krokiem dla optymalizacji SEO jest więc przeanalizowanie ruchu na swojej witrynie pod kątem wejść z urządzeń mobilnych, a także stworzenie wersji mobilnej strony, w tym zastosowanie responsywnego szablonu.
4. Zadbaj o linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne odgrywa ogromną rolę szczególnie w przypadku dużych stron internetowych. Umiejscowienie podstron głęboko w strukturze witryny może powodować problem z indeksacją. Warto więc wspomóc się linkowaniem wewnętrznym i tworzyć powiązania między podobnymi artykułami czy produktami, a także dodać linki do najważniejszych podstron na stronie głównej.
5. Przeanalizuj słowa kluczowe
Pozycjonowanie strony w Google wymaga dokładnego przeanalizowania słów kluczowych, by wiedzieć, jak poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce. Koniecznie trzeba przyłożyć się do tego zadania, najlepiej zastanawiając się, jakie frazy mogą wpisywać w wyszukiwarkę osoby zainteresowane treścią zbliżoną do tej wyświetlanej na stronie oraz przeanalizować frazy pod względem konkurencyjności.
6. Zainstaluj Google Analytics
Efekty warto mierzyć, dlatego też koniecznie trzeba zainstalować Google Analytics na stronie i tym samym zyskać wiele przydatnych informacji dotyczących możliwości poprawy pozycji strony w Google. Najistotniejszy będzie ruch organiczny, który mówi o tym, jak duża liczba użytkowników odwiedza stronę za pośrednictwem Google. Nie bez znaczenia jest też raport o ruchu mobilnym, który dostarcza wiedzy o ilości osób, które na stronę trafiły, korzystając z urządzeń mobilnych. Warto też dowiedzieć się, jakie treści użytkownicy najczęściej otwierają na stronie – pozwoli na to przejrzenie raportu zawartość witryny.
7. Przygotuj dobrą mapę strony
Warto informować wyszukiwarki o tym, ile podstron zawiera dana witryna. Dzięki wygenerowaniu mapy roboty będą w stanie szybciej indeksować wskazane podstrony. Ponadto każda nowo stworzona podstrona będzie mogła być sprawniej dodana do indeksu. Mapa strony zawiera też cenne metadane dotyczące miedzy innymi tego, kiedy dana podstrona została zaktualizowana czy jak często wprowadzane są na niej zmiany.
8. Zadbaj o przejrzyste formatowanie treści
Istotne znaczenie ma także optymalizacja treści na stronie. Niezbędne są nagłówki H1, H2, H3. Słowa kluczowe powinny być naturalnie wkomponowane w treść tak, by z jednej strony umożliwiały wyszukiwanie strony, a z drugiej, by treść była ciekawa i by dobrze się ją czytało.
9. Pozyskuj dobre linki zwrotne
Pozycjonowanie strony internetowej w Google można też poprawić dzięki linkom zwrotnym. Są one paliwem, które pomaga osiągać wyższe pozycje. Warto wiedzieć, że idea wyszukiwarki Google od początku bazowała na linkach zwrotnych. Im więcej więc będzie ich do danej strony, tym więcej Google dostanie sygnałów, że dana witryna powinna figurować wyżej w wynikach wyszukiwania. Zadbaj jednak o ich jakość i pozyskuj tylko takie linki, które wyglądają naturalnie.
10. Wdróż dane strukturalne
Dane strukturalne to nic innego jak dodatkowe informacje udostępniane robotom, dzięki którym możliwe jest zinterpretowanie zawartości czy struktury strony. Może to być grafika, ocena w formie gwiazdek albo liczba opinii. Dane strukturalne mogą mieć wpływ na SEO oraz na wygląd wyników w wyszukiwarce ze względu na wyświetlane fragmenty rozszerzone. Warto dodać dane strukturalne do swojej strony, pamiętając, by każdorazowo weryfikować poprawność ich wdrożenia, co możliwe jest dzięki narzędziu do testowania od Google.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.