SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    • Miasiszczew M-4 – nieudany bombowiec strategiczny
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      27 stycznia 2023

      Wschodnia Brama Belgradu

      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Rowery elektryczne – przyszłość na dwóch kołach
    Rowery elektryczne - przyszłość na dwóch kołach
    Rowery elektryczne - przyszłość na dwóch kołach
    Artykuły

    Rowery elektryczne – przyszłość na dwóch kołach

    Artykuł PartneraBy Artykuł Partnera4 października 2018Updated:8 października 2018Brak komentarzy3 Mins Read
    Tradycyjny rower w odmianie jaką znamy dzisiaj, wszedł do masowej produkcji pod koniec XIX w. Od samego początku podejmowane były próby mechanizacji jednośladów, tak aby połączyć, a nawet zastąpić siłę ludzkich mięśni maszyną. Pomysłów było co niemiara, próbowano z silnikami parowymi, spalinowymi i elektrycznymi.

    Dzięki podejmowanym próbom, jedna z linii rozwojowych jednośladów wyewoluowała do motocykli, ale historia rowerów szła swoim torem. Dosyć szybko zorientowano się, że doskonałym rozwiązaniem wspomagającym wysiłek kolarza jest mała i lekka, w porównaniu z innymi napędami, piasta z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Takie rozwiązanie dostępne było już kilkadziesiąt lat temu, ale problemem było lekkie i wydajne źródło magazynowania energii elektrycznej.

    Bateria – najważniejszy komponent napędu

    Rozwój technologiczny jakiego doświadczamy obecnie, a szczególnie postępy w chemii akumulatorów i produkcji mikroprocesorów pozwoliły na zminiaturyzowanie wszystkich komponentów napędu elektrycznego. Dobry trekkingowy rower elektryczny waży nieco ponad 20 kg, około 6 kg więcej niż jego tradycyjny odpowiednik. Dodatkowa masa rozkłada się na silnik elektryczny, baterię, komputer sterujący pracą całego układu i wyświetlacz na kierownicy.

    Współczesne rowery elektryczne są niewiele cięższe od tradycyjnych rowerów
    Współczesne rowery elektryczne są niewiele cięższe od tradycyjnych rowerów

    W zależności od stopnia technicznego zaawansowania napędu silnik roweru może być wbudowany w piastę tylnego koła, lub może znajdować się w pomiędzy pedałami roweru, w miejscu suportu. Rola silnika w rowerze elektrycznym jest inna niż np. w samochodzie Tesla. Tutaj motor tylko wspomaga rowerzystę, który musi samodzielnie pedałować. Na wyświetlaczu komputera pokładowego można sobie wybrać siłę wspomagania, zazwyczaj mieści się ona w zakresie od 60% do nawet 300% siły z jaką pedałujemy samodzielnie.

    Wyświetlacz pokazuje także liczbę przejechanych kilometrów i wszystkie parametry dostępne w klasycznym liczniku rowerowym. Najdroższe modele mają nawet wbudowaną nawigację GPS. Jeden z najważniejszych komponentów napędu roweru elektrycznego to bateria o dużej pojemności. Zazwyczaj waży ona około 2 kg, ma pojemność od 400 do 500 Wh i pozwala na przejechanie około 60 do 100 km po mieście i nieco więcej w trasie (po asfalcie).

    Dzięki wbudowanemu zasilaniu, rowery elektryczne coraz częściej wyposażane są w wyświetlacze
    Dzięki wbudowanemu zasilaniu, rowery elektryczne coraz częściej wyposażane są w wyświetlacze

    Na razie nowe baterie do rowerów to dosyć kosztowne komponenty, choć wraz ze zwiększeniem produkcji samochodów elektrycznych ceny nośników energii powinny szybko spadać. Niemniej kupując e-bike warto zwracać uwagę na taki parametr jak żywotność akumulatora wyrażona w liczbie ładowań, po których pojemność naładowanego akumulatora spadnie np. do 60% wartości pierwotnej.

    Obecnie liderem jest Shimano i baterie systemu Steps, które mogą wytrzymać, aż do 1000 cykli ładowania, przy średniej branżowej na poziomie 500. W tym miejscu warto wspomnieć o kosztach użytkowania roweru elektrycznego, które są naprawdę niskie. Po jednorazowym wydatku na zakup jednośladu koszty serwisu są praktycznie takie same jak w tradycyjnym rowerze. Koszt prądu zużywanego na przejechanie jednego kilometra w zależności od typu roweru wynosi od 1 do około 3 groszy/km.

    Podsumowując

    Jak pokazują statystyki sprzedaży, od jakiegoś czasu roczna wartość sprzedaży e-bike`ów jest większa niż rowerów tradycyjnych. Trend jest stały, a z czasem pojawi się także w Polsce. Po prostu rower wspomagany silnikiem jest bardzo uniwersalnym i wygodnym środkiem transportu. Producenci widząc popyt oferują już nie tylko elektryczne rowery miejskie i trekkingowe, ale także elektryczne rowery MTB z pełną amortyzacją, a nawet elektryczne rowery szosowe. Warto samemu przejechać się na e-bike`u i sprawdzić na czym będą śmigać nasze dzieci za kilkanaście lat.

    Chociaż baterie rowerów elektryczny cały czas są jednymi z najdroższych, ich ceny systematycznie spadają
    Chociaż baterie rowerów elektryczny cały czas są jednymi z najdroższych, ich ceny systematycznie spadają

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMalcolm McLean i jego Ideal X – pierwszy kontenerowiec
    Next Article Pancerniki typu Littorio – ostatnie i największe włoskie pancerniki
    blank
    Artykuł Partnera

    Related Posts

    Włoski monitor Faà di Bruno – pierwszowojenny składak

    23 września 20223 Mins Read

    5 argumentów dlaczego warto przesiąść się na rower

    11 września 20224 Mins Read

    Sport to zdrowie, czyli 4 powody, dla których warto uprawiać sport

    15 lipca 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    23 stycznia 2023

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    8 sierpnia 20152

    Największy bombowiec świata – B-36 Peacemaker

    Bombowiec strategiczny B-36 Peacemaker był największym i pierwszym w historii międzykontynentalnym bombowcem świata. Był to…

    Artykuły
    9 września 20200

    Tangalooma Wrecks – cmentarzysko statków na wyspie Moreton

    Wyspa Moreton znajduje się 58 kilometrów od północno-wschodniego wybrzeża Australii i ma powierzchnię 186 km².…

    Artykuły
    9 czerwca 20170

    Airsoft – co, gdzie i jak?

    Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. Ale nie każda wojna jest toczona na poważnie. Jako…

    Artykuły
    4 maja 20220

    Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    Świat online przez zaledwie nieco ponad 20 lat istnienia zdążył wytworzyć coś w rodzaju alternatywnej…

    Artykuły
    6 września 20160

    Operation Sandy – wystrzelenie rakiety V2 z pokładu lotniskowca

    Po zakończeniu II wojny światowej naukowcy z państw zwycięskich szturmem rzucili się do badania zdobytych…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.