SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    • Miasiszczew M-4 – nieudany bombowiec strategiczny
    • Bojowy wóz piechoty Marder 1
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » New Coke – tradycja rzecz święta, nie ruszać
    New Coke - tradycja rzecz święta, nie ruszać
    New Coke - tradycja rzecz święta, nie ruszać
    Artykuły

    New Coke – tradycja rzecz święta, nie ruszać

    Michał BanachBy Michał Banach23 kwietnia 2016Brak komentarzy3 Mins Read
    Dzień 23 kwietnia 1985 roku jest jednym z najważniejszych w historii marketingu. Zmagająca się z spadkami sprzedaży Coca-Cola Company wprowadziła na rynek zupełnie nowy napój – New Coke, który miał zastąpić dotychczas produkowaną Coca-Colę. Nowy produkt okazał się olbrzymią porażką, początkowo doprowadzając do katastrofy marketingowej, którą firma przekuła w olbrzymi sukces.

    Na początku lat 80-tych rynek napojów gazowanych w USA był areną wojny na śmierć i życie między Coka-Colą a Pepsi. Obie firmy sięgały w tej walce po najcięższe działa, w tym nawet po pozwy sądowe. Z rywalizacji zwycięsko wychodziła Pepsi, która dzięki udanej kampanii marketingowej znacząco dogoniła Coca-Colę, będącą od lat liderem rynku.

    Coca-Cola Classic i New Coke (fot. Charles Kelly)
    Coca-Cola Classic i New Coke (fot. Charles Kelly)

    Dodatkowo sprzedaż Coca-Coli osłabiały inne napoje produkowane przez firmę – Fanta i Sprite. Największym ciosem była jednak kampania Pepsi, w której w trakcie ślepych testów wszyscy testerzy wybierali Pepsi. Zwłaszcza młodsi konsumenci woleli słodszy napój konkurencji, którego sprzedaż wspierała bardzo udana kampania marketingowa. Obawiając się utraty dominującej pozycji na rynku, Roberto Gouizeta, prezes Coca-Cola Company zainicjował wspólnie z kilkoma członkami zarządu prace nad stworzeniem nowej receptury.

    Po serii ślepych testów przeprowadzonych przez Coca-Colę wytypowano nowy skład napoju. Był on słodszy i co najciekawsze… tańszy. Eliminując kilka składników z dotychczasowej receptury (nie zmienianej od lat 30-tych) udałoby się zaoszczędzić kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie.

    New Coke
    New Coke

    Premierę nowego napoju, nazwanego New Coke ustalono na 23 kwietnia 1985 roku. Uruchomiono olbrzymią kampanię marketingową z udziałem gwiazd (podobnie jak to robiła Pepsi), w której wychwalano nowy produkt jako rewolucyjny. Dodatkowo Coca-Cola poinformowała, że produkcja napoju według starej receptury zostanie wstrzymana, co jak się później okazało było największym błędem.

    Początkowo nowy napój został przyjęty dosyć pozytywnie a wyniki sprzedaży były zadowalające. Testy przeprowadzane wśród konsumentów również wskazywały na wyższość nowego napoju. Niestety już kilka tygodni po premierze efekt świeżości ustąpił miejsca tęsknocie za oryginalną Coca-Colą. Do firmy zaczęły przychodzić listy i petycje z żądaniami przywrócenia poprzedniego napoju. Dodatkowo Pepsi wykorzystało okazję i przygotowało serię akcji marketingowych i reklam w których wyśmiewała szaloną decyzję rywala.

    Krytyka była tak silna, że 11 lipca Coca-Cola poinformowała o przywróceniu do produkcji napoju według starej receptury, równolegle z New Coke. „Stary” napój otrzymał nazwę Coca-Cola Classic. Co ciekawe, działania te sprawiły, że sprzedaż Coca-Coli wzrosła, a firma umocniła się w roli lidera rynku napojów gazowanych. New Coke pozostawała w ofercie pod różnymi nazwami i z licznymi przerwami do 2002 roku.

    Według późniejszych analiz, zarząd Coca-Coli źle ocenił sytuację rynkową, zaniżając wartość i siłę marki. Dodatkowo przedstawiciele firmy zapomnieli o olbrzymiej ilości konsumentów, którzy od lat byli wierni Coca-Coli. Decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży nowego napoju i zastąpienia nim produkowanego od kilkudziesięciu lat produktu, który był swego rodzaju legendą była bardzo krótkowzroczna.

    Ostatecznie z całego zamieszczania Coca-Cola wyszła obronną ręką i odzyskała niekwestionowaną pozycję lidera na rynku napojów gazowanych, zwłaszcza w USA. Sama historia New Coke, do dnia dzisiejszego jest analizowana przez studentów marketingu jako przykład błędnego zaufania liczbom, zamiast sile marki.

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleZiemia w obiektywie kamery Iris umieszczonej na ISS
    Next Article Emergency Blow – awaryjne wynurzenie okrętu podwodnego
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Star Jet – roller coaster zabrany przez morze

    21 stycznia 20232 Mins Read

    USS Arizona – największa ofiara ataku na Pearl Harbor

    17 stycznia 20236 Mins Read

    Zapomniany Vultee XP-54 Swoose Goose

    15 stycznia 20233 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    23 stycznia 2023

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    22 stycznia 2023

    Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 września 20210

    RMS Caronia – statek, który wyprzedzał swoją epokę

    Do lat 40. statki pasażerskie obsługiwały głównie ruch liniowy na trasach między Europą a Ameryką,…

    Artykuły
    26 grudnia 20210

    Jak wybrać samochody na akumulator dla dzieci?

    Twoje dziecko interesuje się motoryzacją? Auto na akumulator to często miniatura prawdziwego samochodu. To może…

    Artykuły
    18 września 20200

    Avions Voisin C28 Aérosport (1935) – samochód w stylu Art Deco

    Zaprezentowany w 1935 roku na Motor Show w Paryżu Avions Voisin C28 Aérosport był bez…

    Artykuły
    18 stycznia 20158

    Poradnik zakupowy gracza #1 – klawiatura mechaniczna

    Najprawdopodobniej już wiesz, czym są przełączniki mechaniczne. Być może rozróżniasz ich typy i wiesz dokładnie, czym…

    Artykuły
    13 stycznia 20220

    Innowacyjne maszyny myjące: klucz do podniesienia efektywności procesu mycia przemysłowego

    Współczesne procesy produkcyjne często wymuszają konieczność wdrożenia skutecznych rozwiązań z zakresu mycia przemysłowego. Warto podkreślić,…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.