SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      25 marca 2023

      M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

      20 marca 2023

      PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      25 marca 2023

      M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read66 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read25 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read163 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read8 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Hudson Italia – niespełnione marzenie Franka Springa
    Artykuły

    Hudson Italia – niespełnione marzenie Franka Springa

    Michał BanachBy Michał Banach19 września 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Hudson Italia - niespełnione marzenie Franka Springa
    Hudson Italia - niespełnione marzenie Franka Springa
    W latach 50.w USA rozpoczęła się rewolucja motoryzacyjna. Kolejni producenci powiększali swoją ofertę o coraz bardziej sportowe i często ekstrawaganckie modele. Również Hudson Motor Car Company chciała dodać takie auto do swojej oferty. Za sprawą projektanta, Franka Springa powstał wyjątkowy Hudson Italia, który jednak zakończył swoją karierę po zbudowaniu około 26 egzemplarzy.

    Hudson Motor Car Company w latach 50. nie wyróżniała się na tle konkurencji, oferując dosyć typowe i mało oryginalne samochody. W związku z tym zarząd firmy podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad nowym samochodem opartym o sprawdzone podzespoły modelu Hudson Jet. Projekt powierzono Frankowi Springowi, który nie był usatysfakcjonowany efektami prac nad modelem Jet.

    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby's)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby’s)

    Spring stworzył rysunki nowej karoserii opartej na podwoziu modelu Jet, które przekazał następnie włoskiej firmie Carrozzeria Touring, specjalizującej się w budowie nadwozi. Według założeń, samochód miał otrzymać nowoczesne i nietypowe nadwozie, które miało wnieść sporo świeżości i stylu, dzięki czemu nowy samochód, nazywany tymczasowo Super Jet miał konkurować z Chevroletem Corvette, Nashem Healey, Kaiserem Darrin albo nawet będącym wtedy na wczesnym etapie prac, Fordem Thunderbirdem.

    Włoscy styliści opracowali nowoczesne i nietypowe nadwozie, które zamontowali na przekazanym przez firmę Hudson podwoziu modelu Jet. Koszt prac wyniósł 28 000 dolarów (współcześnie około 268 tys. dolarów). Nowe nadwozie wyróżniało się charakterystyczną przednią szybą, nieco ukrytymi kołami i staranie zaprojektowanym wnętrzem. Nowością było nie będące jeszcze w tamtych latach standardem radio.

    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby's)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby’s)

    Spring przyjechał do Włoch i przez pewien czas testował samochód na lokalnych trasach. Pod koniec 1953 roku samochód sprowadzono do USA, gdzie zaprezentowano go na licznych imprezach motoryzacyjnych, na których wzbudził spore zainteresowanie. Przedstawiciele firmy Hudson uznali, że auto ma potencjał, więc skierowali je do produkcji, która odbywała się we Włoszech ręcznie. Równocześnie prowadzono kampanię marketingową w USA. Zmieniono również nazwę z Hudson Super Jet na Hudson Italia.

    Ze względu na bardzo wysoką cenę, wynoszącą aż około 4800 dolarów (współcześnie około 45 900 dolarów) Italia nie zyskała popularności. Gdy na początku 1954 roku doszło do połączenia Hudson Motor Company z Nash-Kelvinator Corporation, produkcja Italii została wstrzymana. Do USA dotarło według dostępnych informacji 20 samochodów seryjnych oraz prototyp. Wszystkie egzemplarze trafiły w ręce celebrytów i kolekcjonerów. Dodatkowe 5 egzemplarzy zostało prawdopodobnie we Włoszech, po czym zostały sprzedane na lokalnym rynku.

    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby's)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby’s)

    Hudson Italia mimo bardzo ciekawej stylistyki nadwozia oraz dopracowanej konstrukcji stał się zarówno ofiarą swojej jakości, która podnosiła jego cenę (samochód był droższy od wielu modeli Cadillaca z tamtych lat, uznawanych za jedne z najbardziej ekskluzywnych w USA), jak i samego rozwoju firmy Hudson, która po fuzji stała się częścią koncernu American Motors Corporation.

    Współcześnie Hudson Italia jest cennym samochodem kolekcjonerskim, który na aukcjach osiąga ceny w granicach 350-450 tys, dolarów. Egzemplarz na zdjęciach jest 10 wyprodukowanym i przez długie lata miała tylko jednego właściciela. Dopiero w 1998 roku trafił na sprzedaż. Obecnie ponownie wystawiono go na sprzedaż.

    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby's)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby’s)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby's)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby’s)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby's)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby’s)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby's)
    Hudson Italia (fot. Darin Schnabel/RM Sotheby’s)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleAvions Voisin C28 Aérosport (1935) – samochód w stylu Art Deco
    Next Article Jak poprawnie i sprawnie podjąć decyzję o zakupie nowego mieszkania?
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    25 marca 20238 Mins Read175 Views

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    By Michał Banach0
    19 marca 20233 Mins Read424 Views

    Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    By Artykuł Sponsorowany0
    16 marca 20233 Mins Read559 Views

    CSS Tennessee – bohater jednej bitwy i dwóch bander

    By Michał Banach0
    15 marca 20232 Mins Read3K Views

    Zapomniany karabin Cei-Rigotti

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    23 lutego 20239 Mins Read12K Views

    PZL I-22 Iryda – szansa, nadzieje i kontrowersje

    Historia samolotu szkolno-bojowego PZL I-22 Iryda chyba zawsze będzie budzić emocje i burzliwe dyskusje. Samolot…

    Artykuły
    25 lutego 20233 Mins Read6K Views

    Strzała i Reduta – radzieckie mobilne bunkry

    Jednym z problemów na współczesny polu walki jest ochrona punktów dowodzenia, które zawsze są priorytetowymi…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    25 marca 2023

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    24 marca 2023

    Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

    23 marca 2023

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    22 marca 2023

    Bracia Lumiere i kinematograf

    21 marca 2023

    Jak dbać o tulipany?

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    9 marca 20223 Mins Read33 Views

    Bristol Belvedere – jedyny brytyjski dwuwirnikowy śmigłowiec wojskowy

    Pionierami w dziedzinie budowy śmigłowców dwuwirnikowych były zakłady Boinga i Piaseckiego. Pojedyncze projekty podobnych maszyn…

    Artykuły
    21 lipca 20213 Mins Read

    Szukasz ubezpieczenia do Grecji? Wybierz najlepsze!

    Wybierasz się do Grecji? Nie zapomnij o kupnie ubezpieczenia turystycznego – w ten sposób zapewnisz…

    Artykuły
    18 maja 20187 Mins Read2 Views

    Pokazy lotnicze w Polsce 2018 – co warto wiedzieć

    Po całkiem udanym pod względem pokazów lotniczych roku 2017, bieżący rok zapowiada się jeszcze ciekawiej…

    Artykuły
    25 kwietnia 20192 Mins Read

    Prowadzenie firmy za granicą – jak poradzić sobie z lokalnym systemem podatkowym?

    Zastanawiasz się nad otwarciem nowej filii za granicą? A może prowadzisz działalność w innym państwie,…

    Artykuły
    6 lipca 20193 Mins Read51 Views

    Latarnia morska Cordouan – najstarsza latarnia morska we Francji

    W estuarium Żyronda – ujściu rzek Garonna i Dordogne znajduje się zdradliwa mielizna, znacząco utrudniająca…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.