SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Tajniacy – recenzja
    • Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.3
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Carroll A. Deering i tajemnicze zaginięcie jego załogi
    Carroll A. Deering i tajemnicze zaginięcie jego załogi
    Carroll A. Deering i tajemnicze zaginięcie jego załogi
    Artykuły

    Carroll A. Deering i tajemnicze zaginięcie jego załogi

    Michał BanachBy Michał Banach26 listopada 2022Brak komentarzy4 Mins Read
    Historie statków widmo zawsze wzbudzają dużo emocji i rozbudzają wyobraźnię. Nie inaczej jest w przypadku szkunera Carroll A. Deering, który został odnaleziony na mieliźnie 31 stycznia 1921 roku bez załogi, dokumentów i jakichkolwiek informacji o tym co się z nią stało.

    Historia jednostki zaczęła się w 1918 roku w USA w mieście Bath, w stoczni G.G. Deering Company Yards. Wodowanie szkunera miało miejsce 4 kwietnia 1919 roku. Statek otrzymał nazwę Carroll A. Deering i wszedł do służby jako jednostka transportowa, przeznaczona do przewożenia towarów. Kadłub miał 77 m długości, a tonaż wynosił 1879 ton. Był to pięciomasztowy szkuner, którego załogę liczyło 11 osób.

    Carroll A. Deering
    Carroll A. Deering

    Kariera statku była spokojna i nie obfitowała w żadne emocjonujące wydarzenia. Sytuacja zmieniła się w lipcu 1920 roku, gdy Carroll A. Deering wyruszył w swój ostatni jak się później okazało rejs. 19 lipca 1920 roku statek wyruszył z Puerto Rico do Newport News, gdzie zabrał ładunek węgla, który miał zabrać do Rio de Janeiro.

    Kapitanem był William H. Merritt, a jego syn pierwszym oficerem. Załogę stanowili głównie Duńczycy. 26 sierpnia statek wypłynął z Virginia Capes, kierując się do Rio de Janeiro, ale musiał zawinąć do Lawes w stanie Delawere, gdzie z pokładu zszedł kapitan i jego syn. Powodem była choroba kapitana. W tej sytuacji nowym kapitanem został Willis B. Wormell a pierwszym oficerem Charles B. McLellan.

    8 września 1920 roku Carroll A. Deering wyruszył do Brazylii. Rejs przebiegł bez problemów. Kapitan pozwolił załodze na odpoczynek w porcie, a sam podczas spotkania z znajomym bardzo negatywnie ocenił swoją załogę. Jedyną osobą którą szanował i ufał jej, był inżynier Herbert Bates.

    Carroll A. Deering
    Carroll A. Deering

    2 grudnia 1920 roku Carroll A. Deering wypłynął z Rio de Janeiro, kierując się przez Barbados do USA. Podczas pobytu na Barbadosie pierwszy oficer po pijanemu zaczął skarżyć się na swoją załogę i problemy z dyscypliną, oraz na kapitana i jego słabe umiejętności. Został aresztowany, ale kapitan pomógł mu wyjść z aresztu.

    9 stycznia szkuner wyruszył w ostatni etap swojego rejsu powrotnego do Hampton Roads. 28 stycznia jednostkę zauważono na latarniowcu Cape Lookout. Ktoś z pokładu szkunera przekazał załodze latarniowca informację, że stracili kotwicę, z prośbą o przekazanie tej informacji właścicielowi jednostki. Z powodu problemów z radiem nie udało się jednak przekazać tej informacji.

    Kolejny raz jednostkę zauważono 29 stycznia. Tym razem Carroll A. Deering płynął wprost na płyciznę Diamond Shoals. Nikogo nie było na pokładzie, więc nie nawiązano kontaktu. 31 stycznia 1921 roku szkuner został zauważony przez straż przybrzeżną na mieliźnie Diamond Shoals.

    Carroll A. Deering
    Carroll A. Deering

    Dopiero 4 lutego udało się wejść na pokład statku. Na pokładzie nie było załogi, dziennika pokładowego, sprzętu nawigacyjnego, osobistych rzeczy załogi i szalup. Z drugiej strony w mesie znaleziony ślady przygotowywania posiłku, którego nie podano. Dodatkowo ster i koło sterowy były uszkodzone. Podjęto próbę uwolnienia statku, ale bez powodzenia. W tej sytuacji 4 marca wrak wysadzono w powietrze.

    Rozpoczęte śledztwo prowadzone było przez kilka departamentów i samego Herberta Hoovera. Ostatecznie zakończono je w 1922 roku bez raportu końcowego. W toku śledztwa rozważano wiele teorii na temat przyczyn zaginięcia załogi. Rozważano bunt, piractwo, wypadek bądź porwanie albo przez komunistów albo przez przemytników, którzy wykorzystywali szkuner do nielegalnego transportu rumu.

    Jako najbardziej prawdopodobną, ale dalej nie potwierdzoną teorię przyjęto ewakuację załogi z powodu uszkodzenia steru podczas sztormu. Załoga mogła trafić na pokład parowca SS Hewitt, który zatonął w tym samym czasie wraz z całą załogą. W związku z tym wszelkie dowody na potwierdzenie tej teorii znalazłyby się na dnie Atlantyku.

    Resztki wysadzonego dziobu szkunera Carroll A. Deering
    Resztki wysadzonego dziobu szkunera Carroll A. Deering

    Historia Carroll A. Deering rozbudziła wiele dyskusji na temat zjawisk paranormalnych oraz później Trójkąta Bermudzkiego. Zwolennicy teorii spiskowych nakręcali kolejne teorie, ale żadnej nigdy nie potwierdzono. Prawdopodobnie nigdy nie dowiemy się jaka była prawda.

    Jako ciekawostkę na koniec można dodać, że 11 kwietnia 1921 roku odnaleziono butelkę z wiadomością pochodzącą prawdopodobnie od Herberta Batesa. Według jej treści załoga została porwana przez niezidentyfikowany parowiec. Autor wiadomości prosił o przekazanie jej właścicielowi statku. W toku śledztwa najpierw potwierdzono, że pismo należało do Batesa, ale ostatecznie okazało się, że wiadomość była spreparowana przez Christophera Columbusa Graya. Co jednak ciekawe, potwierdzeniem tej teorii miało być zauważenie niezidentyfikowanego parowca przez latarniowiec Cape Lookout mniej więcej w tym samym czasie gdy widziano szkuner.

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleJeden szczęśliwiec wśród trójki pechowców – lotniskowce klasy Courageous
    Next Article HMS L55 – okręt, który wrócił z zaświatów
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

    7 lutego 20235 Mins Read

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    4 lutego 20236 Mins Read

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    30 stycznia 20233 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    6.3
    8 lutego 2023

    Tajniacy – recenzja

    7 lutego 2023

    Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 maja 20190

    „Zatopiona dzwonnica” w Kalazinie

    Obok miasta Kalazin, w obwodzie twerskim w Rosji znajduje się utworzone w 1939 roku jezioro…

    Biznes
    10 czerwca 20210

    Jak inwestować w Bitcoin w 2021 roku?

    Specjaliści twierdzą, że Bitcoin wciąż ma przed sobą obiecujące perspektywy. Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi,…

    Militaria
    12 września 20140

    Wojsko Polskie – zdjęcia cz.1

    W ostatnim czasie wiele się mówi o Wojsku Polskim i jego możliwościach w kontekście wydarzeń…

    Artykuły
    9 kwietnia 20221

    Obiekt 279 – UFO-tank

    Radziecki czołg ciężki Obiekt 279 jest jednym z najbardziej niecodziennych pojazdów pancernych jakie kiedykolwiek zbudowano.…

    Fotografia
    10 listopada 20165

    Leica Rifle Camera na sprzedaż

    Na aukcji sprzętu fotograficznego 30th WestLicht, która odbędzie się 19 listopada wystawione zostaną dwa bardzo…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.