SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Ramform Titan – najbrzydsze statki świata?
    Ramform Titan - najbrzydsze statki świata?
    Ramform Titan - najbrzydsze statki świata?
    Artykuły

    Ramform Titan – najbrzydsze statki świata?

    Michał BanachBy Michał Banach19 listopada 2021Updated:19 listopada 2021Brak komentarzy2 Mins Read
    Statki do badań sejsmicznych typu Ramform Titan uznawane są za jedne z najdziwniejszych i najbrzydszych na świecie. Niecodzienny kształt ich kadłubów związany jest z potrzebą holowania specjalnej aparatury badawczej. Obecnie w eksploatacji są 4 jednostki tego typu, wykorzystywane przez norweską firmę Petroleum Geo-Services.

    Firma ta zajmuje się szukaniem złóż gazu i ropy na dnie oceanów, ale wykorzystuje do tego bardzo nietypowe statki. Ich flota składa się z kilkunastu jednostek, z których wiele wyróżnia się niecodziennym jak na statki kształtem kadłuba, zbliżonym do trójkąta.

    Ramform Atlas (fot. PGS)
    Ramform Atlas (fot. PGS)

    Z wszystkich tych jednostek najbardziej niecodzienne są jednostki typu Ramform Titan – Ramform Titan, Ramform  Atlas, Ramform Tethys i Ramform Hyperion zwodowane odpowiednio w 2013, 2014, 2016 i 2017 roku. Statki te mają 104 m długości, a ich rufa ma aż 70 m szerokości. Tonaż wynosi natomiast aż 20 600 ton. Nietypowy kształt kadłuba pozwala na holowanie aż 24 kabli z czujnikami. Statki te wyposażone są w sześć silników diesla o łącznej mocy aż 31 300 KM (sic!). Prędkość maksymalna wynosi około 16 węzłów, a autonomiczność 150 dni. Załogę stanowi 80 marynarzy.

    Jednostki te ze względu na specyfikę swojej służby wyposażone są w wiele udogodnień dla załogi, takich jak sale sportowe, basen, sauna czy też sale telewizyjne. Ponadto na dziobie umieszczono lądowisko dla helikopterów. Warto dodać, że każdy z 4  statków kosztował około 250 mln dolarów. Obecnie jednostki zarejestrowane są na Bahamach.

    PGS posiada w swojej flocie jeszcze kilka statków o podobnej konstrukcji, ale nieco mniejszych (albo węższych od typu Ramform Titana). Są to Ramform Sovereign, Ramform Sterling, Ramform Viking, Ramform Vanguard, Ramform Valiant Ramform Challenger i Ramform Explorer.

    Ramform Titan (fot. Kees Torn)
    Ramform Titan (fot. Kees Torn)

    Ze względu na swój niecodzienny kształt statki te uznaje się za jedne z najbrzydszych na świecie. Na pewno są jednymi z najbardziej nietypowych (pozostają jeszcze rosyjskie popowki). Podobno ze względu na swój kształt kadłuba są bardzo trudne w manewrowaniu w porcie.

    Ramform Titan (fot. PGS)
    Ramform Titan (fot. PGS)
    Ramform Titan (fot. PGS)
    Ramform Titan (fot. PGS)
    Ramform Hyperion (fot. PGS)
    Ramform Hyperion (fot. PGS)
    Ramform Atlas (fot. PGS)
    Ramform Atlas (fot. PGS)
    Ramform Tethys (fot. PGS)
    Ramform Tethys (fot. PGS)
    Ramform Hyperion (fot. PGS)
    Ramform Hyperion (fot. PGS)
    Ramform Titan (fot. PGS)
    Ramform Titan (fot. PGS)
    Ramform Titan (fot. Kees Torn)
    Ramform Titan (fot. Kees Torn)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMonitoring z opcją sterowania – najważniejsze informacje, porady
    Next Article Zapomniany Berijew Be-10
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    30 stycznia 20233 Mins Read

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    26 stycznia 20237 Mins Read

    SS Southern Cross – niepozorny zwiastun przyszłości

    11 stycznia 20235 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.