SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

      20 marca 2023

      PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

      19 marca 2023

      Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

      20 marca 2023

      PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

      19 marca 2023

      Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read61 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read23 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

      12 marca 2023

      Malowniczy Hotel Belvédère

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read156 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

      11 marca 2023

      Eksplozja w Oppau (1921)

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read7 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » 31. Baza Lotnictwa Taktycznego (19.10.2022) – galeria
    Artykuły

    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (19.10.2022) – galeria

    Michał BanachBy Michał Banach27 października 2022Updated:27 października 2022Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (19.10.2022) – galeria
    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (19.10.2022) – galeria
    Jesienne słońce, piękny zachód oraz kolory liści, ciepły wieczór i huk dopalaczy startujących F-16. Tak można podsumować moją ostatnią wizytę w 31. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Krzesinach z 19.10.2022. Po rocznej przerwie spowodowanej najpierw pandemią, a potem sytuacją na Ukrainie wreszcie mogłem wrócić na Krzesiny i zrobić nowe zdjęcia. Wyjątkowe, bo warunki pogodowe były po prostu niesamowite.

    Od poprzedniej mojej wizyty w Krzesinach minęło dużo czasu bo ponad rok. Różne przeciwności losu i wydarzenia sprawiały, że po prostu nie było kiedy i jak zajrzeć do 31. BLT. Dlatego też nagła informacja, że wchodzimy i to jeszcze na popołudnie sprawiła, że bez wahania pozmieniałem plany tak, aby na pewno mieć czas.

    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)

    Wizyta w bazie rozpoczęła się o 16. Cały poranek pogoda była fatalna i padał deszcz, ale chwilę przed wejściem do bazy rozpogodziło się i wyszło przepiękne słońce. Już na wstępie miłym zaskoczeniem było również grono w jakim miało odbyć się wejście, ponieważ tym razem weszliśmy w małej grupie w całości z ekipy EPKS Spotters.

    Po wszystkich formalnościach, otrzymaliśmy przepustki i pojechaliśmy na parking, gdzie zostawiliśmy samochody. Na miejscówkę do zdjęć musieliśmy dojść już pieszo, ponieważ mieliśmy działać między płytą postojową a pasem startowym, tak aby złapać przygotowania do lotu jak i starty oraz lądowania. Na lotnisku przywitała nas para Orlików, które wylądowały równo z naszym przyjściem. Była to ciekawa atrakcja, ponieważ nie często widuje się je w Poznaniu.

    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)

    Gdy tylko Orliki przekołowały na swoje miejsce, silniki zaczęły grzać F-16, które po chwili wytoczyły się z swoich hangarów i ustawiły na płycie tuż obok nas. Pierwsze zdjęcia jakie robiliśmy pokazywały głównie obsługę naziemną, sprawdzającą samoloty tuż przed startem. Następnie seria startów i chwila przerwy do powrotów, na zakończenie których Orliki opuściły Krzesiny w pięknym blasku zachodzącego słońca.

    Kolejna przerwa była dłuższa, ponieważ po zachodzie słońca czekaliśmy na nocne loty. Dla wszystkich była to nowa przygoda, ponieważ na Krzesinach nie często jest okazja do nocnych zdjęć. Uzbrojeni w statywy zaczęliśmy robić zdjęcia maszyn sprawdzanych na płycie, a potem szybkim pędem pobiegliśmy w okolice pasa, na wyznaczone miejsce, aby złapać nocne dopalacze – bo ciężko cokolwiek innego było dostrzec. Z bazy wyszliśmy jakoś przed 21.00, a uśmiechy na naszych twarzach były idealnym podsumowaniem tego dnia.

    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)

    Zdecydowanie to była jedna z najlepszych wizyt w Krzesinach. Pogoda dopisała perfekcyjnie, startów było sporo, a co za tym idzie okazji do zrobienia ciekawych zdjęć nie brakowało. Najlepszym dowodem jest 3000 zrobionych zdjęć. Poniżej znajdziecie galerię najlepszych z nich.

    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4052) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4052) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4059) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4059) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4055) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4055) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4055) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4055) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4040) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4078) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4055) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4055) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4076) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16D Jastrząb (4076) (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    PZL-130TC-II Orlik (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16C Jastrząb (4050) (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Lockheed Martin F-16 Jastrząb (fot. Michał Banach)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticlePortfel damski – jaki wybrać?
    Next Article Oprogramowanie CRM – kompendium wiedzy
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    22 lutego 20236 Mins Read2K Views

    PZL.50 Jastrząb – niespełniona nadzieja polskiego lotnictwa

    By Michał Banach6
    4 stycznia 20233 Mins Read371 Views

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    By Michał Banach0
    29 października 20222 Mins Read22 Views

    Retro Motor Show 2022 – relacja

    By Michał Banach0
    25 marca 20223 Mins Read16 Views

    Hala widowiskowo-sportowa Arena w Poznaniu

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    23 lutego 20239 Mins Read12K Views

    PZL I-22 Iryda – szansa, nadzieje i kontrowersje

    Historia samolotu szkolno-bojowego PZL I-22 Iryda chyba zawsze będzie budzić emocje i burzliwe dyskusje. Samolot…

    Artykuły
    25 lutego 20233 Mins Read6K Views

    Strzała i Reduta – radzieckie mobilne bunkry

    Jednym z problemów na współczesny polu walki jest ochrona punktów dowodzenia, które zawsze są priorytetowymi…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    23 marca 2023

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    22 marca 2023

    Bracia Lumiere i kinematograf

    21 marca 2023

    Jak dbać o tulipany?

    20 marca 2023

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    19 marca 2023

    Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    19 października 20212 Mins Read8 Views

    Yacht Express – statek do transportu jachtów

    Na świecie powstaje coraz więcej prywatnych jachtów. Wiele z nich powstaje w Europie na zamówienia…

    Gadgety
    3 grudnia 20223 Mins Read76 Views

    Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    Licznik Geigera, a w zasadzie Geigera Mullera to urządzenie, które pozwala zmierzyć wielkość promieniowania jonizującego.…

    Artykuły
    6 kwietnia 20193 Mins Read

    Porównuj albo przepłacaj – masz wybór

    Drogie OC spędza sen z powiek niejednemu kierowcy. Wysokie ceny obowiązkowego ubezpieczenia stały się szczególnie…

    Artykuły
    1 lipca 20192 Mins Read8 Views

    Aeroklub Poznański i lotnisko w Kobylnicy – galeria

    Lotnisko w Kobylnicy pod Poznaniem jest obecnie domem Aeroklubu Poznańskiego im. Wandy Modlibowskiej. Niedługo jednak…

    Artykuły
    10 sierpnia 20155 Mins Read3 Views

    Bailey Bridge – cud brytyjskiej inżynierii

    Pokonywanie przeszkód wodnych zawsze było dużym wyzwaniem dla wojska. Przed II wojną światową jedynym sposobem…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.