SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?
    • TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk
    • Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51
    • Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship
    • Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę
    • HMS Vanguard – ostatni pancernik
    • France – ostatni francuski luksusowy transatlantyk
    • USS Gerald R. Ford vs. USS Langley – czyli jak zmieniły się amerykańskie lotniskowce
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

      13 maja 2022

      Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

      13 maja 2022

      Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      6 maja 2022

      Dlaczego VPN-y są dziś tak popularne?

      5 maja 2022

      Najlepsze powerbanki do smartfonów

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      16 maja 2022

      Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

      13 maja 2022

      Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

      6 maja 2022

      Jak rozpoznać naturalny żel pod prysznic? Co powinien mieć w składzie?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

      12 kwietnia 2022

      Pierwszy satelita Spark -1TM już w kosmosie

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

      17 listopada 2020

      CEWE FOTOKSIĄŻKA – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Linke-Hofmann R.I – (prawie) niewidzialny bombowiec z I wojny światowej
    Linke-Hofmann R.I - (prawie) niewidzialny bombowiec z I wojny światowej
    Linke-Hofmann R.I - (prawie) niewidzialny bombowiec z I wojny światowej
    Artykuły

    Linke-Hofmann R.I – (prawie) niewidzialny bombowiec z I wojny światowej

    Michał BanachBy Michał Banach29 czerwca 2021Brak komentarzy2 Mins Read
    Podczas I wojny światowej powstało wiele niecodziennych samolotów. Specjalizująca się w produkcji tramwajów firma Linke-Hofmann opracowała w 1917 roku wyjątkowy bombowiec Linke-Hofmann R.I, który dzięki swojej konstrukcji miał być… prawie niewidzialny w powietrzu. Ostatecznie maszyna okazała się totalną porażką.

    Założona w 1834 roku w Wrocławiu (ówcześnie Breslau) firma Linke-Hofmann specjalizowała się w produkcji wagonów kolejowych i tramwajów. Podczas I wojny światowej zarząd firmy podjął jednak szaloną decyzję o rozpoczęciu prac nad samolotami. Mimo braku doświadczenia, w 1917 roku zespół inżynierów pod kierownictwem Paula Stumpfa rozpoczął prace nad ciężkim bombowcem dla niemieckiej armii.

    Linke-Hofmann R.I
    Linke-Hofmann R.I

    Maszyna otrzymała nazwę Linke-Hofmann R.I i wyróżniała się bardzo oryginalną konstrukcją. Wykonany z drewna kadłub o długości 15,6 m pokryto materiałem wykonanym z octanu celulozy. Częściowo przezroczysty materiał miał zapewnić mniejszą widoczność samolotu z ziemi.

    Sam kadłub samolotu miał aż 3 pokłady i rozciągał się od górnego, aż do dolnego płata. Na górnym pokładzie znajdował się kokpit, na środkowym umieszczono 4 silniki, które napędzały śmigła zamontowane między skrzydłami i połączone wałami z silnikami w kadłubie, a na dolnym pokładzie znajdowało się stanowisko bombardiera, zbiorniki paliwa oraz luk bombowy.

    Linke-Hofmann R.I
    Linke-Hofmann R.I

    R.I miał 33,2 m rozpiętości skrzydeł, a masa samolotu wynosiła 11,2 tony. Napęd stanowiły 4 silniki Mercedes D.IVa o mocy 260 KM każdy, zapewniające prędkość maksymalną 130 km/h i zasięg pozwalający na trwający 5 godzin lot. Załoga liczyła ponad 6 osób.

    Pierwszy prototyp oblatano wiosną 1917 roku. Od początku maszyna sprawiała same problemy. Sterowanie było bardzo trudne z powodu ogólnej konstrukcji samolotu, a wysoko położony kokpit sprawiał, że piloci mieli trudności z lądowaniem. Kolejnym problemem był wysoko położony środek ciężkości pod koniec lotu, gdy na dolnym pokładzie nie było już paliwa i bomb.

    Linke-Hofmann R.I
    Linke-Hofmann R.I

    Również materiał, którym pokryto kadłub zamiast zmniejszać widoczność samolotu, odbijał światło, przez co bombowiec był jeszcze bardziej widoczny. Dodatkowo pod wpływem słońca zmieniał on barwę i marszczył się, co zwiększało opory powietrza.

    Pierwszy prototyp rozbił się w trakcie prób, a śmierć poniosła prawie cała załoga – przeżyła jedna osoba. Drugi prototyp rozbił się podczas lądowania i uległ poważnym uszkodzeniom, a naprawa była nieopłacalna. Los kolejnych dwóch prototypów pozostaje nieznany. Nie wiadomo czy kiedykolwiek wzbiły się w powietrze. Ostatecznie Linke-Hofmann R.I okazał się bardzo złą konstrukcją, mimo obiecujących prób modeli. Bombowce te nigdy nie weszły do służby operacyjnej.

    Linke-Hofmann R.I
    Linke-Hofmann R.I
    Linke-Hofmann R.I
    Linke-Hofmann R.I
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułHMS Tiger – najpiękniejszy z brytyjskich krążowników liniowych
    Następny artykuł Wodny Jetpack. Atrakcja rodem z gry dostępna dla każdego
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    Samolot pocztowy i pasażerski Boeing Monomail

    6 maja 20222 Mins Read

    PWS-24 – pierwszy polski seryjnie produkowany samolot pasażerski

    1 maja 20223 Mins Read

    Boeing XAT-15 – szkolno-treningowy samolot bombowy

    29 kwietnia 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 kwietnia 20220

    PL-01 Concept – czołg-makieta, który zawojował mediami

    Zaprezentowany w 2013 roku na targach MSPO w Kielcach projekt czołgu PL-01 Concept dosłownie zawojował…

    Artykuły
    4 kwietnia 20175

    Jagdtiger – najpotężniejszy niemiecki niszczyciel czołgów

    Wprowadzony pod koniec II wojny światowej niemiecki niszczyciel czołgów Sd.Kfz. 186 Jagdtiger, był największym, najcięższym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 201710

    Boeing B-52 Stratofortress – symbol zimnej wojny

    Jakie jest pierwsze skojarzenie z zimną wojną? Wyścig w kosmos, Gagarin i Apollo? Kryzys kubański?…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    16 maja 2022

    Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

    15 maja 2022

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    14 maja 2022

    Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

    13 maja 2022

    Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    13 maja 2022

    Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    27 sierpnia 20150

    Księga rekordów Guinnessa

    27 sierpnia 1955 roku wydano pierwszą edycję Księgi Rekordów Guinnessa. Licząca 198 stron i wydrukowana…

    Artykuły
    21 maja 20190

    Toyota 2000GT – pierwszy japoński supersamochód

    Z perspektywy czasu stare supersamochody produkowane np. w latach 60. nie robią już wrażenia pod…

    Artykuły
    25 maja 20210

    Antonow An-124-100M – Poznań Ławica 24.05.2021 – galeria

    Chociaż Antonowy An-124 pojawiają się w Polsce dosyć często, ich wizyty zawsze przyciągają uwagę i…

    Artykuły
    29 czerwca 20172

    Chiński czołg podstawowy Typ 96

    Obok Federacji Rosyjskiej i Stanów Zjednoczonych, Chińska Republika Ludowa (ChRL) posiada jedne z największych wojsk…

    Artykuły
    19 grudnia 20210

    Schron przeciwlotniczy na Winogradach w Poznaniu

    Zagłębiając się w zabudowania tworzące Osiedle Kosmonautów w Poznaniu można natrafić na około 21-metrowy betonowy…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.