W 1945 roku Roy Weber zaprojektował dla Australijskich linii autobusowych Dysons Peninsula Motors nietypowy, sześciokołowy autobus o nazwie Landliner. Pojazd wyróżniał się dwuosiowym, skrętnym wózkiem z przodu. Zbudowano jeden egzemplarz, który po kilku latach eksploatacji przerobiono na przyczepę.
Autobus miał 13,7 m długości i wyposażony był w dwa ośmiocylindrowe silniki Forda, umieszczone po jednym z skrętnym wózku z przodu i z tyłu pojazdu. Początkowo Landliner mógł zabrać 30 pasażerów, ale z czasem układ siedzeń tak przerobiono, aby pomieścić 44 siedzenia.

Po raz pierwszy autobus zaprezentowano 28 listopada 1945 roku. Pierwszym użytkownikiem były linie Dysons Peninsula Motors ale już w 1947 roku Landliner trafił w ręce Western Australian Government Railways. W czerwcu 1948 roku zmodernizowano go, powiększając liczbę siedzeń z 30 do 44.
W listopadzie w związku z krytyczną opinią na temat hydraulicznego systemy sterowania przednim wózkiem podjęto decyzję o przebudowie autobusu na przyczepę. Do jej holowania wybrano ciężarówkę o nazwie Foden prime mover F1. W takiej konfiguracji zestaw wykorzystywano do 18 października 1963 roku, kiedy to oficjalnie wycofano go z eksploatacji.

Dalsze losy przyczepy/autobusu nie są znane, ale prawdopodobnie został zezłomowany. Linie Dysons Peninsula Motors wykorzystywały wiele nietypowych autobusów, budowanych na specjalne zamówienie.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.