SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Legendarny włoski CANT Z.506 Airone
    • Prototypowa wywrotka Terex 33-19 Titan
    • Bull Sand Fort – fort broniący estuarium Humber
    • Najlepsze zegarki sportowe i smartwatche dla sportowców
    • Jedyne w swoim rodzaju brytyjskie pancerniki typu Nelson
    • SS Imperator – transatlantyk trzech bander
    • Kentucky – pierwszy statek oceaniczny w Gdyni
    • Kanonierka Koriejec – ze Szwecji do Rosji
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      1 sierpnia 20220

      Powstanie Warszawskie (1944)

      Najnowsze
      19 sierpnia 2022

      Legendarny włoski CANT Z.506 Airone

      18 sierpnia 2022

      Prototypowa wywrotka Terex 33-19 Titan

      15 sierpnia 2022

      Jedyne w swoim rodzaju brytyjskie pancerniki typu Nelson

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      1 sierpnia 20220

      Powstanie Warszawskie (1944)

      Najnowsze
      19 sierpnia 2022

      Legendarny włoski CANT Z.506 Airone

      18 sierpnia 2022

      Prototypowa wywrotka Terex 33-19 Titan

      17 sierpnia 2022

      Bull Sand Fort – fort broniący estuarium Humber

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      16 sierpnia 2022

      Najlepsze zegarki sportowe i smartwatche dla sportowców

      11 sierpnia 2022

      Jak obecnie wygląda rynek kart graficznych? Ceny i dostępność

      9 sierpnia 2022

      Jaki dron kupić? Wybierz model idealny dla siebie

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      4 sierpnia 2022

      5 najważniejszych atrakcji Egiptu

      31 lipca 2022

      6 najdroższych potraw na świecie

      30 lipca 2022

      Dania idealne na upały! Co jeść w te najgorętsze dni w roku?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      18 sierpnia 2022

      Prototypowa wywrotka Terex 33-19 Titan

      28 lipca 2022

      Agencja pracy tymczasowej – sprawdź, dlaczego warto z niej korzystać

      13 lipca 2022

      Jak działa kalkulator pożyczki?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Włoska haubica obice 305/17 De Stefano
    Włoska haubica obice 305/17 De Stefano
    Włoska haubica obice 305/17 De Stefano
    Artykuły

    Włoska haubica obice 305/17 De Stefano

    Michał BanachBy Michał Banach1 stycznia 2018Brak komentarzy2 Mins Read
    W 1908 roku Włoska Marynarka Wojenna złożyła zamówienie na nowe nadbrzeżna działa kalibru 305 mm, zaprojektowane przez brytyjską firmę Armstrong Whitworth, współpracującą z włoskimi zakładami Manifattura dell’Arsenale di Pozzuoli. Wyprodukowano zaledwie 44 działa tego typu, w tym kilka na specjalnym, kołowym podwoziu.

    Analizując przebieg wojny rosyjsko-japońskiej, włoskie dowództwo marynarki wojennej uznało, że dotychczas wykorzystywane w artylerii nadbrzeżnej działa kalibru 280 mm mają za małą siłę ognia, aby skutecznie zwalczać nowsze okręty wojenne. Potrzebne były nowe działa większego kalibru. W toku przeprowadzonych analiz uznano, że optymalne będzie wykorzystanie armat kalibru 305 mm.

    obice 305/17
    obice 305/17

    Zapytania ofertowe zostały wysłany do kilku firm, w tym Armstrong Whitworth, Krupp, Schneider oraz Saint Chamond. Ostatecznie wybór padł na pierwszą z firm, która we współpracy z włoską firmą Manifattura dell’Arsenale di Pozzuoli opracowała haubicę obice 305/17. Prace projektowe trwały do 1914 roku. Ostatecznie, w latach 1914-1919 wyprodukowano zaledwie 44 działa tego typu (niektóre źródła sugerują, że produkcja była większa, ale nowe działa zastępowały egzemplarze utracone w walkach).

    Większość z nich wykorzystywano na stanowiska stacjonarnych na wybrzeżu zgodnie z pierwotnym zamówieniem. Najciekawsze były jednak wyprodukowane na zamówienie wojsk lądowych obice 305/17 De Stefano. Cechowały się one specjalnym, kołowym podwoziem ułatwiającym ich przemieszczanie. Co istotne, podczas prowadzenia ognia koła nie były blokowane, przez co po strzale działo cofało się i trzeba było je ponownie ustawiać na stanowisku ogniowym.

    obice 305/17 De Stefano
    obice 305/17 De Stefano

    Wszystkie armaty obice 305/17, które przetrwały I wojnę światową pozostawiono w służbie aż do II wojny światowej. Wykorzystywano je w 1940 roku w trakcie walk we Francji, oraz w początkowym etapie walk w Afryce Północnej, mimo, iż konstrukcja była wówczas całkowicie przestarzała. Egzemplarze będące uzbrojeniem stanowisk nadbrzeżnych pozostawiono w służbie przez cały okres II wojny światowej, a te, które nie uległy zniszczeniu w trakcie walk, pozostały w uzbrojeniu do 1959 roku, po czym wszystkie zezłomowano.

    obice 305/17 De Stefano
    obice 305/17 De Stefano
    obice 305/17 De Stefano
    obice 305/17 De Stefano
    obice 305/17 De Stefano
    obice 305/17 De Stefano

    Related

    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułBingham Canyon Mine – kopalnia, którą widać z kosmosu
    Następny artykuł Podsumowanie roku 2017
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    Legendarny włoski CANT Z.506 Airone

    19 sierpnia 20224 Mins Read

    Bull Sand Fort – fort broniący estuarium Humber

    17 sierpnia 20222 Mins Read

    Monteriggioni – malownicze miasteczko w twierdzy

    20 czerwca 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    2 sierpnia 20220

    Pechowy lot numer 191

    Przesądy, zwłaszcza te dotyczące liczb na stałe wpisały się w naszą kulturę. Pechowa 13, szczęśliwa…

    Artykuły
    2 sierpnia 20171

    Katastrofa na pokazach lotniczych na lotnisku Skniłów (2002)

    Podczas pokazów lotniczych zorganizowanych 27 lipca 2002 roku na lotnisku Skniłów pod Lwowem doszło do…

    Artykuły
    22 maja 20190

    Zatonięcie rosyjskiego okrętu podwodnego K-141 Kursk (2000)

    Zatonięcie rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego K-141 Kursk w sierpniu 2000 roku było jedną z największych…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    19 sierpnia 2022

    Legendarny włoski CANT Z.506 Airone

    18 sierpnia 2022

    Prototypowa wywrotka Terex 33-19 Titan

    17 sierpnia 2022

    Bull Sand Fort – fort broniący estuarium Humber

    16 sierpnia 2022

    Najlepsze zegarki sportowe i smartwatche dla sportowców

    15 sierpnia 2022

    Jedyne w swoim rodzaju brytyjskie pancerniki typu Nelson

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 września 20190

    Gąsienicowe autobusy z Kanady

    Poruszanie się po lodzie pojazdami kołowymi nie jest zbyt łatwe. Znacznie lepiej radzą sobie pojazdy…

    Artykuły
    13 września 20180

    Crawler-transporter – transportowiec rakiet i promów kosmicznych

    Wraz z rozpoczęciem programów Apollo i Skylab, NASA stanęła przed problemem dostarczania coraz większych rakiet…

    Film
    28 kwietnia 20160

    Balance – film

    Film Balance to efekt współpracy firm Brooklyn Aerials i Freefly Systems oraz Brandona Braya i…

    Artykuły
    23 listopada 20180

    Port lotniczy Madera i jego wyjątkowy pas startowy

    Znajdujący się w zachodniej części Madery, Port lotniczy Madera, noszący imię Cristiano Ronaldo przez lata…

    Biznes
    28 lipca 20220

    Agencja pracy tymczasowej – sprawdź, dlaczego warto z niej korzystać

    Pracodawcy coraz częściej decydują się na skorzystanie z agencji pracy tymczasowej zamiast samodzielnego poszukiwania i…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.