SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    Artykuły

    General Motors Le Sabre – 1951

    Michał BanachBy Michał Banach20 listopada 2016Updated:8 grudnia 20174 komentarze2 Mins Read
    Amerykański projektant samochodów, Harley Earl stworzył w swojej karierze wiele ciekawych i nietypowych aut. Zapewne jego najsłynniejszym samochodem pozostanie Buick Y-Job, ale w latach 50. Earl stworzył kilka nietypowych conceptów, w tym GM Le Sabre, inspirowany myśliwcami o napędzie odrzutowym.

    Historia Le Sabre sięga końcówki lat 40.. Udany pokaz Y-Joba na początku wojny sprawił, że General Motors postanowiło kontynuować prace nad samochodami concepcyjnymi. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1949 roku, a oficjalna prezentacja miała miejsce w 1950 roku.

    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951

    Podczas projektowania nadwozia, Earl inspirował się amerykańskim myśliwcem North American F-86 Sabre, oblatanym w 1947 roku i wprowadzonym do służby rok później. Samochód otrzymał więc opływową, dwuosobową karoserię z bardzo nietypowo umieszczonymi przednimi światłami i znajdującym się z tyłu imitowanym wylotem powietrza.

    Podobnie jak w przypadku Y-Joba, również i tym razem samochód nie tylko wyglądał niesamowicie, ale również wyposażony był w licznie nietypowe rozwiązania. Pod maską znalazł się turbodoładowany silnik V8 o pojemności 3,5 litra i mocy 335 KM. Co ciekawe silnik ten mógł korzystać zarówno z benzyny jak i metanolu. Le Sabre otrzymał również automatyczną skrzynię biegów, umieszczoną z tyłu. Początkowo zamontowano skrzynię Buick Dynaflow, ale później zamieniono ją na GM Hydramatic.

    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951

    Le Sabre otrzymał niespotykaną jak na tamte lata, 12-woltową instalację elektryczną, podgrzewane fotele, elektrycznie sterowane światła, czujnik deszczu automatycznie otwierający dach oraz wysuwane podpórki do podnoszenia samochodu w celu wymiany opon. Rozwiązanie to jest stosowane obecnie w samochodach Formuły 1.

    Od samego początku Le Sabre projektowany był jako concept, a nie samochód seryjny. Po prezentacji w 1950 roku auto rozpoczęło trwające dwa lata tournee po Stanach Zjednoczonych. Za kierownicą głównie zasiadał sam Harley Earl.

    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951

    Później samochód trafił do kolekcji General Motors Heritage Museum i do dnia dzisiejszego prezentowany jest na różnych pokazach. Samochód ten był też prawdopodobnie inspiracją dla twórców pociągu GM Aerotrain.

    Co ciekawe, na bazie Le Sabre General Motors wprowadził do produkcji nowy model Buicka – Buick LeSabre z 1959 roku. Samochód nie przypominał jednak conceptu z 1951 roku. Jedyne co łączyło oba samochody, był kształt karoserii inspirowany lotnictwem. Buick kontynuował produkcję kolejnych wersji tego samochodu aż do 2005 roku, ale z każdą kolejną wersją auto było coraz bardziej zwyczajne.

    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951
    General Motors Le Sabre - 1951
    General Motors Le Sabre – 1951

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePomiędzy historią a wyobraźnią – historyczność Trylogii
    Next Article XXV Targi Książki Historycznej – już w tym tygodniu!
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    GM Aerotrain

    5 stycznia 20233 Mins Read

    Zaginiony koncepcyjny Oldsmobile Golden Rocket

    2 stycznia 20233 Mins Read

    Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    30 października 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    2 lutego 2023

    Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    11 czerwca 20170

    Wielolufowe działka Hotchkiss M1873 i M1879

    W drugiej połowie XIX wieku wraz z rozwojem małych okrętów wojennych, tzw. torpedowców, w największych…

    Militaria
    15 kwietnia 20222

    BMP-64 – ciężki ukraiński BWP

    Konflikt ukraińsko-rosyjski, który wybuchł w 2014 roku wymusił modernizację ukraińskiej armii. Po wieloletniej przerwie powróciła…

    Artykuły
    19 września 20172

    Samoloty rolnicze w muzeum w Szreniawie

    W Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu rolno-spożywczego w Szreniawie znajduje się ciekawa kolekcja samolotów rolniczych…

    Artykuły
    30 marca 20160

    Podwodny krążownik Surcouf

    Pod koniec I wojny światowej oraz na początku lat 20. w Niemczech i Wielkiej Brytanii…

    Artykuły
    9 listopada 20190

    5 najczęstszych pytań dotyczących rollupów

    Prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa, ma duży wpływ na wyniki sprzedażowe firmy. Oprócz działań…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.