SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 września 202318 Mins Read

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      Recent
      28 września 2023

      Antonow An-225 Mrija – największy samolot transportowy na świecie

      26 września 2023

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      25 września 2023

      Athens Flying Week 2023 – relacja

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 września 202318 Mins Read

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      Recent
      28 września 2023

      Antonow An-225 Mrija – największy samolot transportowy na świecie

      26 września 2023

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      24 września 2023

      Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

      30 sierpnia 2023

      Studium Przypadku: Testowanie przewodów gumowych pod kątem szczelności przy wykorzystaniu podciśnienia

      29 sierpnia 2023

      Kreatywne propozycje upominków – Dzień Chłopaka

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      27 września 2023

      Kolejkowo – świat w miniaturze

      14 września 2023

      Hotel Forum – krakowski przykład brutalizmu

      10 września 2023

      Radithor – „lek”, który zabijał

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 września 2023

      Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

      3 września 2023

      Neft Daşları – pierwsza morska platforma wiertnicza

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      29 lipca 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – recenzja

      18 lipca 2023

      LEGO Zgredek (76421) – recenzja

      7.4
      30 czerwca 2023

      Bestia – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Eksperymentalny niemiecki czołg kołowy Treffas-Wagen
    Artykuły

    Eksperymentalny niemiecki czołg kołowy Treffas-Wagen

    Michał BanachBy Michał Banach27 stycznia 2021Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Eksperymentalny niemiecki czołg kołowy Treffas-Wagen
    Eksperymentalny niemiecki czołg kołowy Treffas-Wagen
    Podczas I wojny światowej Niemcy byli w tyle za Brytyjczykami i Francuzami w kwestii rozwoju czołgów. Dopiero w 1916 roku przystąpiono do prac nad tego typu pojazdami w Cesarstwie Niemieckim. Wśród różnych stworzonych projektów znalazł się oryginalny czołg kołowy Treffas-Wagen. Nie wszedł on jednak do eksploatacji.

    Kilka firm podjęło się prac nad pierwszymi niemieckimi czołgami. Jedną z nich były zakłady Hansa-Lloyd Werke A.G., założone w 1914 roku. Chociaż firma ta nie zajmowała się produkcją pojazdów opancerzonych, we wrześniu 1916 roku przystąpiła do prac nad czołgiem dla niemieckiej armii. Inżynierowie firmy wpadli na oryginalny pomysł zaprojektowania czołgu kołowego, z dwoma dużymi kołami z przodu i jednym, skręcanym z tyłu.

    Treffas-Wagen
    Treffas-Wagen

    Pojazd otrzymał nazwę Treffas-Wagen i został zaprezentowany na początku 1917 roku, po czym skierowano go na testy. Czołg miał 6 m długości i ważył 18 ton. Napęd zapewniał prędkość maksymalną 10 km/h. Pojazd posiadał dwa duże koła o średnicy 3 m z przodu i małe kółko z tyłu, w ogonie. Pomiędzy kołami znajdował się przedział bojowy mieszczący 4-osobową załogę – dowódcę, kierowcę, strzelca i ładowniczego. Jedyny zbudowany prototyp uzbrojony był w 2 karabiny przeciwpancerne nieznanego typu.

    Podczas testów wyszły na jaw liczne problemy konstrukcyjne czołgu. Przesunięty do przodu środek ciężkości i mały rozstaw kół sprawiały, że Treffas-Wagen miał tendencję do przewracania się – zdarzyło się to podczas testów. Dodatkowo problemem okazało się uzbrojenie. Karabiny przeciwpancerne miały tak potężny odrzut, że już po kilku strzałach strzelec był cały obolały. Obniżało to sprawność bojową pojazdu. Rozważano zainstalowanie armaty kalibru 57 mm, ale ostatecznie pomysł ten pozostał na papierze.

    Treffas-Wagen
    Treffas-Wagen

    Po testach projekt został odrzucony, zwłaszcza, że o wiele lepiej wypadł prototyp czołgu A7V. Dalszy los Treffas-Wagen nie jest znany. Pojazd został prawdopodobnie rozebrany. Co ciekawe, podczas II wojny światowej opracowany został pojazd Lauster Wargel LW 3, bardzo podobny do Treffas-Wagen, ale nie mający z nim nic wspólnego.

    Nie tylko Niemcy zaprojektowali czołg kołowy. Podobne pojazdy projektowano i budowano m.in. w Wielkiej Brytanii, USA oraz Rosji. Żaden z projektów nie zyskał popularności.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleChauchat – francuski ręczny karabin maszynowy
    Next Article Svalbard – Globalny Bank Nasion
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    22 września 20234 Mins Read130 Views

    Zapomniany Heinkel He 280

    By Michał Banach0
    21 września 20232 Mins Read

    Lech – pierwszy polski motocykl

    By Michał Banach0
    20 września 20232 Mins Read1 Views

    Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

    By Michał Banach0
    17 września 20233 Mins Read77 Views

    Junkers D.I – pierwszy niemiecki myśliwiec o metalowej konstrukcji

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    21 września 20232 Mins Read

    Lech – pierwszy polski motocykl

    Zaprojektowany w 1929 roku przez Władysława Zalewskiego motocykl Lech uznawany jest za pierwszy polski motocykl.…

    Artykuły
    20 września 20232 Mins Read

    Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

    Ciągniki rolnicze marki Ursus przez lata były wizytówką polskiego przemysłu. W 1922 roku z taśm…

    Artykuły
    25 sierpnia 20234 Mins Read

    GM Aerotrain – pociąg, który miał odmienić kolej

    W latach 50. kolej w USA zaczęła przeżywać kryzys związany z rozwojem transportu samochodowego. W…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    28 września 2023

    Antonow An-225 Mrija – największy samolot transportowy na świecie

    27 września 2023

    Kolejkowo – świat w miniaturze

    26 września 2023

    Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

    25 września 2023

    Athens Flying Week 2023 – relacja

    24 września 2023

    Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    3 kwietnia 20194 Mins Read

    Szklarska Poręba – perła Karkonoszy

    Szklarska Poręba to małe górskie miasteczko leżące na Dolnym Śląsku. Jej niezwykła historia, uzdrowiskowy klimat…

    Artykuły
    21 kwietnia 20234 Mins Read

    Edmund Roman Orlik – architekt i pierwszy as pancerny?

    Postać Edmunda Romana Orlika zapisała się już na stałe w polskiej historii, chociaż jego wojenny…

    Artykuły
    7 lutego 202012 Mins Read

    Concorde – naddźwiękowy luksus

    W latach 60. XX wieku w USA, ZSRR, Wielkiej Brytanii oraz Francji rozpoczęto prace nad…

    Artykuły
    13 września 20174 Mins Read

    UGears – niesamowite mechaniczne modele z drewna

    Założona w 2014 roku w Kijowie firma UGears jest jednym z najciekawszych i bardzo szybko…

    Artykuły
    24 września 20202 Mins Read

    Systemy magazynowe uczynią zakupy jeszcze szybszymi

    Czy wiesz, dlaczego Twoje zakupy przychodzą pod drzwi nawet w jeden dzień roboczy? Jednym z…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.