SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Zapomniany Bréguet 460 Vultur
    Zapomniany Bréguet 460 Vultur
    Zapomniany Bréguet 460 Vultur
    Artykuły

    Zapomniany Bréguet 460 Vultur

    Michał BanachBy Michał Banach31 lipca 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Zaprojektowany w 1935 roku Bréguet 460 Vultur oraz jego wersja rozwojowa oznaczona jako Bréguet 462 powstały według koncepcji szybkiego, uniwersalnego bombowca dla francuskich sił powietrznych. Ostatecznie ze względu na słabe osiągi nie weszły do eksploatacji, a prototypy trafiły do Hiszpanii.

    W latach 30. we Francji rozpoczęto prace nad kilkoma typami bombowców, które miały zastąpić starsze konstrukcje, które cechowały się często bardzo oryginalną i niezbyt aerodynamiczną konstrukcją, a co za tym idzie słabymi osiągami. Według założeń, nowe samoloty miały być przystosowane do pełnienia różnych zadań – zarówno w roli bombowców, jak i samolotów rozpoznawczych, a czasami również i ciężkich myśliwców.

    Bréguet 460 Vultur
    Bréguet 460 Vultur

    Połączenie tak wielu różnych ról w jednej maszynie było bardzo trudne (a wręcz niewykonalne), czego efektem było powstanie wielu prototypowych konstrukcji, które po kilku lotach próbnych były wycofywane z eksploatacji. W 1931 roku zbudowano bombowiec Bréguet 410, który ze względu na swoje słabe osiągi nie spełnił oczekiwań sił powietrznych. W związku z tym w zakładach Bréguet rozpoczęto prace nad jego zmodyfikowaną, ulepszoną wersją.

    Maszyna otrzymała oznaczenie Bréguet 460 Vultur i znacząco różniła się od swojego poprzednika, głównie bardziej aerodynamicznym kształtem kadłuba i układem skrzydeł. Zachowano po poprzedniku ogon, ale zastosowano mocniejsze silniki, co miało pomóc w zwiększeniu prędkości maksymalnej maszyny.

    Bréguet 460 Vultur
    Bréguet 460 Vultur

    Bombowiec miał 12,8 m długości, 20,6 m rozpiętości skrzydeł i masę 8200 kg. Napęd stanowiły dwa czternastocylindrowe silniki Gnome-Rhône 14Kdrs o mocy 804 KM każdy, zapewniające prędkość maksymalną około 400 km/h oraz zasięg 2000 km. Uzbrojenie obronne składało się z zamontowanego na stałe i strzelającego do przodu działka kalibru 20 mm oraz dwóch karabinów maszynowych, po jednym na stanowisku grzbietowym i podkadłubowym. Ładunek bomb wynosił 1076 kg.

    Prototyp oblatano w 1935 roku, ale już podczas pierwszego lotu okazało się, że samolot nie jest w stanie osiągnąć prędkości 400 km/h. W zaistniałej sytuacji, dowództwo francuskich sił powietrznych zrezygnowało z dalszych prac nad maszyną i skupiło się na rozwoju bardziej perspektywicznych konstrukcji z zakładów Amiota i Lioré-et-Olivier.

    Bréguet 460 Vultur
    Bréguet 460 Vultur

    Nieprzydatny prototyp Vultura trafił wówczas do Hiszpanii w ramach pomocy dla sił Republikańskich. Maszyna przeszła prawdopodobnie modyfikację, w ramach której zmieniono ogon i statecznik pionowy. Według dostępnych informacji maszyna rozbiła się.

    Na podstawie doświadczeń z prac nad Vulturem, Bréguet  opracował jeszcze jeden prototyp modelu 460, oraz trzy znacznie zmodernizowane prototypy oznaczone jako Bréguet  462 wyposażone w mocniejszy silnik Gnome-Rhône 14NO, które oblatano w 1936 roku. Te ostatnie pozostały we Francji aż do zajęcia kraju przez Niemcy w 1940 roku. Następnie trafiły do sił powietrznych Vichy, które wykorzystywały je do 1942 roku. Z powodu małej przydatności, zezłomowano je, kończąc historię tych zapomnianych, wielozadaniowych bombowców.

    Bréguet 460 Vultur
    Bréguet 460 Vultur

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleElektrownia Bełchatów – największa elektrownia w Polsce
    Next Article ORP Wicher – pierwszy nowoczesny okręt II RP
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    26 stycznia 20237 Mins Read

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    25 stycznia 20232 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    2 lutego 2023

    Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    10 kwietnia 20160

    Polski karabinek modułowy MSBS

    Karabinek MSBS „Grot” stworzony przez Fabrykę Broni „Łucznik” jest najnowocześniejszym zaprojektowanym w Polsce karabinkiem. Broń…

    Artykuły
    27 lipca 20190

    Edmund Fitzgerald – największy wrak Wielkich Jezior

    W momencie zbudowania w 1958 roku, SS Edmund Fitzgerald był największym statkiem pływającym po Wielkich…

    Artykuły
    20 listopada 20200

    Prezenty dla Żeglarza, dekoracje marynistyczne, morskie upominki

    Nie ważne, czy pływacie na rejsy dalekomorskie, oceaniczne czy pod żaglami na wodach śródlądowych. Spędzacie…

    Artykuły
    15 września 20180

    Niszczyciele typu Daring – ostatnie artyleryjskie niszczyciele Royal Navy

    Wprowadzone do służby w latach 50. niszczyciele typu Daring były ostatnimi okrętami tej klasy służącymi…

    Artykuły
    22 grudnia 20210

    Ił-86 – pierwszy radziecki szerokokadłubowy samolot pasażerski

    Zaprojektowany w drugiej połowie lat 70. Iljuszyn Ił-86 był pierwszym radzieckim szerokokadłubowym samolotem pasażerskim. Samolot…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.