SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      1 września 202319 Mins Read

      Kampania Wrześniowa 1939

      Recent
      25 września 2023

      Athens Flying Week 2023 – relacja

      24 września 2023

      Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

      22 września 2023

      Zapomniany Heinkel He 280

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      1 września 202319 Mins Read

      Kampania Wrześniowa 1939

      Recent
      24 września 2023

      Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

      22 września 2023

      Zapomniany Heinkel He 280

      21 września 2023

      Lech – pierwszy polski motocykl

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

      30 sierpnia 2023

      Studium Przypadku: Testowanie przewodów gumowych pod kątem szczelności przy wykorzystaniu podciśnienia

      29 sierpnia 2023

      Kreatywne propozycje upominków – Dzień Chłopaka

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 września 2023

      Hotel Forum – krakowski przykład brutalizmu

      10 września 2023

      Radithor – „lek”, który zabijał

      29 sierpnia 2023

      Kreatywne propozycje upominków – Dzień Chłopaka

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 września 2023

      Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

      3 września 2023

      Neft Daşları – pierwsza morska platforma wiertnicza

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      29 lipca 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – recenzja

      18 lipca 2023

      LEGO Zgredek (76421) – recenzja

      7.4
      30 czerwca 2023

      Bestia – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Sir Vival – prototyp przegubowego bezpiecznego samochodu
    Artykuły

    Sir Vival – prototyp przegubowego bezpiecznego samochodu

    Michał BanachBy Michał Banach18 lipca 2020Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Sir Vival - prototyp przegubowego bezpiecznego samochodu
    Pod koniec lat 50. w USA zaprojektowano wiele specjalnych bezpiecznych samochodów. Jednym z najbardziej znanych jest bez wątpienia Aurora, ale nie był to jedyny dziwoląg jaki wówczas powstał. W 1958 roku Walter C. Jerome zaprojektował Sir Vival, przegubowy bezpieczny samochód, który miał być odpowiedzią na rosnącą liczbę ofiar wypadków samochodowych.

    Sir Vival powstał dokładnie z tego samego powodu co Aurora. Walter C. Jerome chciał rozwiązać problem rosnącej liczby ofiar wypadków samochodowych – w latach 50. szacowano, że od początku XX wieku zginęło na drogach około miliona osób. Bezpieczne samochody miały wyeliminować albo maksymalnie zminimalizować liczbę ofiar.

    Sir Vival
    Sir Vival

    Pojazd zaprojektowany przez Jerome był pod każdym względem wyjątkowy. Jako bazę wykorzystano Hudsona z 1948 roku, jednak zamiast standardowego podwozia, Sir Vival otrzymał przegub łączący przednią część, w której znajdował się silnik z tylną zawierającą przedział kierowcy i pasażerski. Co ciekawe, napęd przenoszony był na tylną oś co zwiększało skomplikowanie konstrukcji.

    Tylna część samochodu podzielona była na dwa oddzielne przedziały. Pierwszy z charakterystyczną nadbudówką mieścił kierowcę, który dysponował wyjątkową widocznością i był oddzielony od przedziału pasażerskiego. Podzielenie przestrzeni na dwie części podyktowane było chęcią wyeliminowania kontaktu między pasażerami a kierowcą, dzięki czemu nikt by go nie rozpraszał. Dodatkowo przedział pasażerski otrzymał klatkę bezpieczeństwa, a wokół całego nadwozia rozciągnięto gumowe zderzaki.

    Sir Vival (fot. nieznany)
    Sir Vival (fot. nieznany)

    Prace nad autem trwały podobno 10 lat, a gotowy pojazd wyceniany na około 10 000 dolarów (współcześnie około 84 800 dolarów) Jerome zaprezentował na New York Auto Show 1959, licząc na znalezienie potencjalnych kupców jak i inwestorów gotowych do rozpoczęcia produkcji seryjnej (wynoszącej około 10-12 aut rocznie).

    Mimo zainteresowania mediów, Sir Vival okazał się totalną porażką i nie zdobył żadnego zainteresowania wśród klientów i firm. Głównym powodem była wysoka cena – w tym czasie Cadillac Series 62 kosztował około 5000 dolarów, oraz pokraczny i po prostu brzydki wygląd samochodu. Chociaż Sir Vival nie wszedł do produkcji seryjnej, Jerome uzyskał kilka patentów na zastosowane w nim rozwiązania, które następnie odsprzedał koncernom motoryzacyjnym.

    Jedyny zbudowany Sir Vival kilkukrotnie zmienił właściciela i obecnie znajduje się w prywatnej kolekcji, gdzie czeka na renowację.

    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Sir Vival (fot. Bellingham Auto Sales)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleKilamba – idealne miasto (duchów) w Angoli
    Next Article Worosia – opuszczony kurort na Cyprze
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    24 września 20234 Mins Read1 Views

    Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

    By Michał Banach0
    10 września 20234 Mins Read

    Radithor – „lek”, który zabijał

    By Michał Banach0
    8 września 20237 Mins Read159 Views

    Katastrofa liniowca SS Morro Castle (1934)

    By Michał Banach2
    7 września 20233 Mins Read1 Views

    Cliff House w San Francisco i jego długa historia

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    25 sierpnia 20234 Mins Read

    GM Aerotrain – pociąg, który miał odmienić kolej

    W latach 50. kolej w USA zaczęła przeżywać kryzys związany z rozwojem transportu samochodowego. W…

    Artykuły
    20 września 20232 Mins Read

    Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

    Ciągniki rolnicze marki Ursus przez lata były wizytówką polskiego przemysłu. W 1922 roku z taśm…

    Artykuły
    21 września 20232 Mins Read

    Lech – pierwszy polski motocykl

    Zaprojektowany w 1929 roku przez Władysława Zalewskiego motocykl Lech uznawany jest za pierwszy polski motocykl.…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    25 września 2023

    Athens Flying Week 2023 – relacja

    24 września 2023

    Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

    23 września 2023

    Pustynia Dasht-e Lut – najgorętsze miejsce na Ziemi

    22 września 2023

    Zapomniany Heinkel He 280

    21 września 2023

    Lech – pierwszy polski motocykl

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 listopada 20212 Mins Read

    Katastrofa MiG-a-23 pod Kortrijk (1989)

    Rankiem 4 lipca 1989 roku w belgijskiej miejscowości Kortrijk doszło do jednej z bardziej nietypowych…

    Artykuły
    16 listopada 20227 Mins Read

    RMS Mauretania – największy i najszybszy poprzednik Titanica

    Zbudowany w 1907 roku brytyjski liniowiec RMS Mauretania, należący do Cunard Line był w swoim…

    Artykuły
    3 stycznia 20235 Mins Read

    Isambard Kingdom Brunel – niewysoki tytan inżynierii

    Charakterystyczne zdjęcie niewysokiego mężczyzny z cygarem i wyjątkowo wysokim cylindrze, stojącego przed olbrzymią szpulą łańcucha…

    Artykuły
    5 listopada 20204 Mins Read

    Amerykański pancernik USS Texas (1892)

    Zapoczątkowany na przełomie lat 80. i 90 XIX wieku gwałtowny rozwój amerykańskiej floty sprawił, że…

    Artykuły
    16 stycznia 20232 Mins Read

    D-1 Cykacz – pierwszy projekt Jerzego Dąbrowskiego

    Jerzy Dąbrowski był jednym z najbardziej znanych polskich konstruktorów lotniczych. Jego pierwszym projektem był niewielki…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.