SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      29 listopada 2023

      BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      27 listopada 2023

      RMS Baltic – pechowy ratownik z The Big Four

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      23 listopada 2023

      Różnice między zestawami do monitoringu IP a analogowymi – który wybrać?

      22 listopada 2023

      W Orange możesz liczyć na pomoc serwisanta sprzętu

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 grudnia 2023

      Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

      23 listopada 2023

      Paznokcie na Święta i Sylwestra 2024 – najmodniejsze kolory lakierów

      22 listopada 2023

      Czy Erik Ten Hag zostanie zwolniony z Manchesteru United?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 listopada 2023

      Dlaczego ewidencja czasu pracy jest ważna?

      13 listopada 2023

      Facebookowe oświadczenie, czyli wiecznie żywy łańcuszek

      12 listopada 2023

      Zasady odpowiedzialnego korzystania z kredytów: poradnik dla początkujących

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      31 października 2023

      Carcassonne – recenzja

      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Gdynia Aerobaltic 2019 – fotorelacja
    Artykuły

    Gdynia Aerobaltic 2019 – fotorelacja

    Michał BanachBy Michał Banach22 sierpnia 2019Brak komentarzy4 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Gdynia Aerobaltic 2019 - fotorelacja
    Gdynia Aerobaltic 2019 - fotorelacja
    Pokazy lotnicze w Gdyni na stałe zapisały się już w kalendarzu imprez lotniczych w Polsce. Trzecia edycja Gdynia Aerobaltic odbyła się w dniach 16-18 sierpnia 2019 roku i tylko potwierdziła, że są to wyjątkowe pokazy lotnicze.

    Tegoroczna edycja pokazów w Gdyni miała dokładnie taką samą formułę jak w 2018 roku. W piątek odbyły się pokazy nocne na plaży miejskiej w Gdyni, w sobotę w ciągu dnia pokazy odbywały się na lotnisku Gdynia-Kosakowo, a wieczorem mieliśmy drugą część pokazów nocnych, natomiast w niedzielę zorganizowano tylko dzienne pokazy.

    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)
    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)

    Lotos Gdynia Aerobaltic 2019 (bo taką nazwę otrzymała tegoroczna edycja, z racji bardzo widocznego sponsora, jakim był Lotos) były największymi pokazami lotniczymi w Polsce w 2019 roku. Chociaż niektórzy uważali, że jest to określenie nieco na wyrost, nie ma wątpliwości, że w ciągu tych trzech dni działo się dużo i żadna inna tegoroczna impreza lotnicza w Polsce nie może się poszczycić taką skalą.

    W tym roku do Gdyni przybyli znani już wcześniej goście z Szwecji – Swedish Air Force Historic Flight, ale w okrojonym składzie – Hawker Hunter w sobotę i Viggen w niedzielę. Nie zabrakło również grupy Aerosparx, która była chyba najważniejszym punktem nocnych pokazów (dzienne pokazy chociaż ciekawe, nie należały do zbyt dynamicznych), a także Johana Gustafssona i Jurgisa Kairysa.

    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)

    Najważniejszymi gośćmi był jednak zespół Saudi Hawks, dla którego były to jedyne pokazy poza Arabią Saudyjską w tym roku i pierwsze w Polsce, a także Ukraińcy z Su-27 (oraz Su-24 i Ił-76MD na statyce). Polskie Siły Powietrzne reprezentował Zespół Akrobacyjny Orlik (wraz z Harvardem i Texanem w charakterystycznych żółtych barwach), Su-22M4 oraz śmigłowiec PZL W-3WARM Anakonda, oraz kilka maszyn, które znalazły się na statyce. Zabrakło uziemionych MiG-ów-29 oraz F-16, który miesiąc wcześniej odwiedził lotnisko w Kosakowie przy okazji święta znajdującej się obok bazy.

    W powietrzu zaprezentowali się również piloci grupy „Żelazny”, Artur Kielak, który po raz kolejny wykonał wyjątkowo efektowny pokaz, Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła z TS-11 Iskra (w tym roku oklejona w barwy Lotosu wykonała bardzo widowiskowe lowpassy) oraz kilka innych maszyn i zespołów, które jednak nie były aż tak efektowne.

    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)

    Część pokazowa wypadła bardzo dobrze, a program został zrealizowany bez większych zmian – jedynie zmieniała się kolejność maszyn i zespołów. Najciekawszy był pokaz Su-27, zwłaszcza dzięki niespodziance w postaci flar oraz przede wszystkim dzięki dopalaczom. Gorzej wyglądał pokaz grupy Saudi Hawks. Saudyjscy Red Arrows w sobotę dali dosyć zachowawczy pokaz i dopiero w niedzielę pozwolili sobie na nieco efektowniejsze ewolucje. Nie był to jednak najbardziej emocjonujący pokaz – zwłaszcza, że podczas większości manewrów, Saudyjczycy latali bardzo daleko i szeroko.

    Pogoda ogólnie dopisała, chociaż w piątek podczas treningów deszcz mocno pokrzyżował plany (ale też pozwolił na wykonanie efektownych zdjęć tym, którzy byli na lotnisku w Kosakowie). W sobotę i niedzielę w ciągu dnia warunki były zmienne, ale bez deszczu. Niestety przez większość czasu na niebie unosiły się ciężkie i monotonne chmury, przez co z fotograficznego punktu widzenia nie było zbyt komfortowo. Na szczęście nie było za gorąco, więc nie było problemu z termiką nad pasem startowym.

    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)

    Sporo działo się również na ziemi, chociaż wystawa statyczna była dosyć ograniczona – najwięcej uwagi przykuwał dominujący nad lotniskiem w Kosakowie Ił-76 oraz amerykańskie śmigłowce Apache, które były przez cały dzień oblegane przez wszystkich. Organizatorzy zadbali również o sporo atrakcji dla rodzin i dzieci, więc każdy znalazł coś dla siebie.

    Część nocna pokazów wypadła bardzo dobrze i wyjątkowo efektownie. Szkoda tylko, że w sobotę trzeba było zrezygnować z części pokazów w Kosakowie, aby dostać się do Gdyni, ponieważ pomiędzy pokazami były tylko dwie godziny przerwy. W sobotę również bardzo słabo wyszła organizacja ruchu wokół lotniska w Kosakowie, zarówno przed rozpoczęciem imprezy, jak i po jej zakończeniu. Na szczęście organizatorzy w niedzielę wyeliminowali wszelkie problemy.

    Artur Kielak - XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)
    Artur Kielak – XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)

    Jeszcze dobrze nie opadł dym po tegorocznych pokazach, a już wiadomo, że w przyszłym roku planowana jest kolejna edycja (jej termin nie jest znany, ale zapewne będzie podobnie jak dotychczas, w okolicach 15 sierpnia). Nie pozostaje więc nic innego jak nacieszyć się tegorocznymi zdjęciami i czekać na kolejną edycję.

    Poniżej standardowo galeria najciekawszych zdjęć z pokazów – Michał Banach.

    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Hawker Hunter F.58 (fot. Michał Banach)
    Hawker Hunter F.58 (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV (SP-YIX) (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV (SP-YIX) (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Johan Gustafsson - Throp T.18 Tiger (SE-XGA) (fot. Michał Banach)
    Johan Gustafsson – Throp T.18 Tiger (SE-XGA) (fot. Michał Banach)
    PZL W-3WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W-3WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV & North American AT-6 Texan (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV & North American AT-6 Texan (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 G Super Seasprite (163544) (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 G Super Seasprite (163544) (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Ilyushin Il-76MD (fot. Michał Banach)
    Ilyushin Il-76MD (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-24M (08) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-24M (08) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)
    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Antonov An-2 (SP-KSA) (fot. Michał Banach)
    Antonov An-2 (SP-KSA) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-22M4 (3816) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-22M4 (3816) (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Artur Kielak - XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)
    Artur Kielak – XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)
    Hatz Classic (fot. Michał Banach)
    Hatz Classic (fot. Michał Banach)
    Wesprzyj nas: buycoffe.to SmartAge.pl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleGimbel’s Skybridge – nowojorski most między budynkami
    Next Article Podstawowa garderoba modnego mężczyzny, czyli czego nie może zabraknąć w męskiej szafie
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    15 listopada 20233 Mins Read2 Views

    ORP Sokół w drodze do Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni

    By Michał Banach0
    11 października 202314 Mins Read2 Views

    MS Batory i MS Piłsudski – pierwsze nowoczesne polskie liniowce

    By Michał Banach0
    25 września 20237 Mins Read2 Views

    Athens Flying Week 2023 – relacja

    By Michał Banach0
    16 sierpnia 20237 Mins Read9 Views

    Oshkosh AirVenture 2023 – relacja

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    29 listopada 20238 Mins Read

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    Bojowe wozy piechoty są podstawowym środkiem transportu dla żołnierzy na współczesnym polu walki. Pojazdy te…

    Artykuły
    10 listopada 20233 Mins Read

    Wraki japońskich okrętów podwodnych I-201 i I-401

    Wraz z zakończeniem II wojny światowej, Amerykanie przejęli japońskie okręty wojenne, które przetrwały wojnę. Część…

    Artykuły
    11 listopada 202312 Mins Read

    Amerykańskie atomowe okręty podwodne typu Ohio

    Jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym elementem strategicznych sił nuklearnych USA są atomowe okręty podwodne…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    2 grudnia 2023

    Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

    1 grudnia 2023

    Portugalski pancernik Vasco da Gama

    30 listopada 2023

    Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

    29 listopada 2023

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    28 listopada 2023

    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 sierpnia 201517 Mins Read

    Fallout: Krypty

    Uwolnienie energii atomowej nie stworzyło nowego problemu. Po prostu wymogło na nas konieczność rozwiązania już…

    Artykuły
    28 maja 20233 Mins Read

    Sopwith Triplane – brytyjski trójpłatowiec z I wojny światowej

    Najsłynniejszym trójpłatowcem w historii bez wątpienia będzie Fokker Dr.I, jednak zanim niemiecka maszyna wzbiła się…

    Artykuły
    24 marca 20141 Min Read

    Najstarsza obowiązująca ustawa w Polsce

    Polska przeżyła sporo zmian politycznych i wiele ustrojów. Zmieniały one prawo i zwykle całkowicie wymazywały…

    8.9
    Artykuły
    29 lipca 20235 Mins Read

    Wiedźmin: Stary Świat – recenzja

    Wiedźmin to marka zdecydowanie rozpoznawalna na całym świecie. Od serii książek Andrzeja Sapkowskiego, poprzez gry…

    Lotnictwo
    24 stycznia 20161 Min Read

    Zapomniany Concorde – zdjęcia

    Gdy w 2003 roku podjęto decyzję o uziemieniu wszystkich naddźwiękowych samolotów pasażerskich Concorde, wiele maszyn…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, relacje, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.