SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Hiszpańskie lotniskowce – Dédalo i Principe de Asturias
    • Republic XF-84H Thunderscreech – najgłośniejszy samolot w historii
    • Jaką kurtkę przeciwdeszczową wybrać na rower?
    • Iljuszyn Ił-12 i Ił-14 – następcy Lisunowów
    • Wrocławski Trzonolinowiec
    • Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1
    • Jak zachować świeżość żywności na dłużej?
    • Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      22 maja 2022

      Hiszpańskie lotniskowce – Dédalo i Principe de Asturias

      21 maja 2022

      Republic XF-84H Thunderscreech – najgłośniejszy samolot w historii

      19 maja 2022

      Iljuszyn Ił-12 i Ił-14 – następcy Lisunowów

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      22 maja 2022

      Hiszpańskie lotniskowce – Dédalo i Principe de Asturias

      21 maja 2022

      Republic XF-84H Thunderscreech – najgłośniejszy samolot w historii

      19 maja 2022

      Iljuszyn Ił-12 i Ił-14 – następcy Lisunowów

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      6 maja 2022

      Dlaczego VPN-y są dziś tak popularne?

      5 maja 2022

      Najlepsze powerbanki do smartfonów

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      20 maja 2022

      Jaką kurtkę przeciwdeszczową wybrać na rower?

      17 maja 2022

      Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1

      17 maja 2022

      Jak zachować świeżość żywności na dłużej?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

      12 kwietnia 2022

      Pierwszy satelita Spark -1TM już w kosmosie

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

      17 listopada 2020

      CEWE FOTOKSIĄŻKA – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Gdynia Aerobaltic 2019 – fotorelacja
    Gdynia Aerobaltic 2019 - fotorelacja
    Gdynia Aerobaltic 2019 - fotorelacja
    Artykuły

    Gdynia Aerobaltic 2019 – fotorelacja

    Michał BanachBy Michał Banach22 sierpnia 2019Brak komentarzy4 Mins Read
    Pokazy lotnicze w Gdyni na stałe zapisały się już w kalendarzu imprez lotniczych w Polsce. Trzecia edycja Gdynia Aerobaltic odbyła się w dniach 16-18 sierpnia 2019 roku i tylko potwierdziła, że są to wyjątkowe pokazy lotnicze.

    Tegoroczna edycja pokazów w Gdyni miała dokładnie taką samą formułę jak w 2018 roku. W piątek odbyły się pokazy nocne na plaży miejskiej w Gdyni, w sobotę w ciągu dnia pokazy odbywały się na lotnisku Gdynia-Kosakowo, a wieczorem mieliśmy drugą część pokazów nocnych, natomiast w niedzielę zorganizowano tylko dzienne pokazy.

    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)
    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)

    Lotos Gdynia Aerobaltic 2019 (bo taką nazwę otrzymała tegoroczna edycja, z racji bardzo widocznego sponsora, jakim był Lotos) były największymi pokazami lotniczymi w Polsce w 2019 roku. Chociaż niektórzy uważali, że jest to określenie nieco na wyrost, nie ma wątpliwości, że w ciągu tych trzech dni działo się dużo i żadna inna tegoroczna impreza lotnicza w Polsce nie może się poszczycić taką skalą.

    W tym roku do Gdyni przybyli znani już wcześniej goście z Szwecji – Swedish Air Force Historic Flight, ale w okrojonym składzie – Hawker Hunter w sobotę i Viggen w niedzielę. Nie zabrakło również grupy Aerosparx, która była chyba najważniejszym punktem nocnych pokazów (dzienne pokazy chociaż ciekawe, nie należały do zbyt dynamicznych), a także Johana Gustafssona i Jurgisa Kairysa.

    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)

    Najważniejszymi gośćmi był jednak zespół Saudi Hawks, dla którego były to jedyne pokazy poza Arabią Saudyjską w tym roku i pierwsze w Polsce, a także Ukraińcy z Su-27 (oraz Su-24 i Ił-76MD na statyce). Polskie Siły Powietrzne reprezentował Zespół Akrobacyjny Orlik (wraz z Harvardem i Texanem w charakterystycznych żółtych barwach), Su-22M4 oraz śmigłowiec PZL W-3WARM Anakonda, oraz kilka maszyn, które znalazły się na statyce. Zabrakło uziemionych MiG-ów-29 oraz F-16, który miesiąc wcześniej odwiedził lotnisko w Kosakowie przy okazji święta znajdującej się obok bazy.

    W powietrzu zaprezentowali się również piloci grupy „Żelazny”, Artur Kielak, który po raz kolejny wykonał wyjątkowo efektowny pokaz, Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła z TS-11 Iskra (w tym roku oklejona w barwy Lotosu wykonała bardzo widowiskowe lowpassy) oraz kilka innych maszyn i zespołów, które jednak nie były aż tak efektowne.

    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)

    Część pokazowa wypadła bardzo dobrze, a program został zrealizowany bez większych zmian – jedynie zmieniała się kolejność maszyn i zespołów. Najciekawszy był pokaz Su-27, zwłaszcza dzięki niespodziance w postaci flar oraz przede wszystkim dzięki dopalaczom. Gorzej wyglądał pokaz grupy Saudi Hawks. Saudyjscy Red Arrows w sobotę dali dosyć zachowawczy pokaz i dopiero w niedzielę pozwolili sobie na nieco efektowniejsze ewolucje. Nie był to jednak najbardziej emocjonujący pokaz – zwłaszcza, że podczas większości manewrów, Saudyjczycy latali bardzo daleko i szeroko.

    Pogoda ogólnie dopisała, chociaż w piątek podczas treningów deszcz mocno pokrzyżował plany (ale też pozwolił na wykonanie efektownych zdjęć tym, którzy byli na lotnisku w Kosakowie). W sobotę i niedzielę w ciągu dnia warunki były zmienne, ale bez deszczu. Niestety przez większość czasu na niebie unosiły się ciężkie i monotonne chmury, przez co z fotograficznego punktu widzenia nie było zbyt komfortowo. Na szczęście nie było za gorąco, więc nie było problemu z termiką nad pasem startowym.

    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)

    Sporo działo się również na ziemi, chociaż wystawa statyczna była dosyć ograniczona – najwięcej uwagi przykuwał dominujący nad lotniskiem w Kosakowie Ił-76 oraz amerykańskie śmigłowce Apache, które były przez cały dzień oblegane przez wszystkich. Organizatorzy zadbali również o sporo atrakcji dla rodzin i dzieci, więc każdy znalazł coś dla siebie.

    Część nocna pokazów wypadła bardzo dobrze i wyjątkowo efektownie. Szkoda tylko, że w sobotę trzeba było zrezygnować z części pokazów w Kosakowie, aby dostać się do Gdyni, ponieważ pomiędzy pokazami były tylko dwie godziny przerwy. W sobotę również bardzo słabo wyszła organizacja ruchu wokół lotniska w Kosakowie, zarówno przed rozpoczęciem imprezy, jak i po jej zakończeniu. Na szczęście organizatorzy w niedzielę wyeliminowali wszelkie problemy.

    Artur Kielak - XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)
    Artur Kielak – XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)

    Jeszcze dobrze nie opadł dym po tegorocznych pokazach, a już wiadomo, że w przyszłym roku planowana jest kolejna edycja (jej termin nie jest znany, ale zapewne będzie podobnie jak dotychczas, w okolicach 15 sierpnia). Nie pozostaje więc nic innego jak nacieszyć się tegorocznymi zdjęciami i czekać na kolejną edycję.

    Poniżej standardowo galeria najciekawszych zdjęć z pokazów – Michał Banach.

    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Hawker Hunter F.58 (fot. Michał Banach)
    Hawker Hunter F.58 (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV (SP-YIX) (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV (SP-YIX) (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Johan Gustafsson - Throp T.18 Tiger (SE-XGA) (fot. Michał Banach)
    Johan Gustafsson – Throp T.18 Tiger (SE-XGA) (fot. Michał Banach)
    PZL W-3WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    PZL W-3WARM Anakonda (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV & North American AT-6 Texan (fot. Michał Banach)
    Canadian Car and Foundry T-6 J Harvard Mk.IV & North American AT-6 Texan (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 G Super Seasprite (163544) (fot. Michał Banach)
    Kaman SH-2 G Super Seasprite (163544) (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Ilyushin Il-76MD (fot. Michał Banach)
    Ilyushin Il-76MD (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-24M (08) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-24M (08) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    PZL TS-11 Iskra (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)
    Gdynia Aerobaltic 2019 (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Saab Sk37E Viggen (fot. Michał Banach)
    Antonov An-2 (SP-KSA) (fot. Michał Banach)
    Antonov An-2 (SP-KSA) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-27P (39) (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Aerosparx Grob G-109B (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-22M4 (3816) (fot. Michał Banach)
    Sukhoi Su-22M4 (3816) (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Saudi Hawks (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Orlik Aerobatic Team (fot. Michał Banach)
    Artur Kielak - XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)
    Artur Kielak – XtremeAir Sbach 300 (SP-EED) (fot. Michał Banach)
    Hatz Classic (fot. Michał Banach)
    Hatz Classic (fot. Michał Banach)
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułGimbel’s Skybridge – nowojorski most między budynkami
    Następny artykuł Podstawowa garderoba modnego mężczyzny, czyli czego nie może zabraknąć w męskiej szafie
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    15 maja 20228 Mins Read

    Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

    13 maja 20222 Mins Read

    Przełomowe momenty w historii lotnictwa

    12 października 20214 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 maja 20220

    Wrocławski Trzonolinowiec

    Znajdujący się we Wrocławiu przy ulicy Tadeusza Kościuszki 72 blok mieszkalny na pierwszy rzut oka…

    Artykuły
    15 maja 20160

    Bojowa stacja kosmiczna Polus

    W latach 80. Amerykanie i Rosjanie prowadzili prace nad budową bojowych satelitów i stacji kosmicznych.…

    Artykuły
    8 maja 20172

    Dwuprzegubowy autobus Ikarus 293

    Typowe autobusy miejskie dzielą się na jedno i dwuczłonowe. Te ostatnie, wyposażone w przegub mają…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    22 maja 2022

    Hiszpańskie lotniskowce – Dédalo i Principe de Asturias

    21 maja 2022

    Republic XF-84H Thunderscreech – najgłośniejszy samolot w historii

    20 maja 2022

    Jaką kurtkę przeciwdeszczową wybrać na rower?

    19 maja 2022

    Iljuszyn Ił-12 i Ił-14 – następcy Lisunowów

    18 maja 2022

    Wrocławski Trzonolinowiec

    Reklama




    Losowe
    Biznes
    21 września 20200

    Czym jest harmonogram projektu i jak go napisać?

    Harmonogram projektu to zbiór planu, kalendarza i organizera, pozwalający rozdzielić między pracowników konkretne czynności, a…

    Artykuły
    25 września 20170

    Ciężki Schron Bojowy „Sęp” – Mierzeja Helska

    Mierzeja Helska była przez lata była miejscem o strategicznym znaczeniu dla bezpieczeństwa polskiego wybrzeża. W…

    Lifestyle
    30 grudnia 20200

    Zimowy relaks w Białce Tatrzańskiej

    Białka Tatrzańska to położona nieopodal Zakopanego niewielka wioska, w której możemy miło spędzić zimowy czas,…

    Artykuły
    22 lutego 20200

    Jak zainwestować swoje pieniądze?

    Trzymasz oszczędności na koncie oszczędnościowym? Czy nie wolisz na nich zarabiać? Konta oszczędnościowe może chronią…

    Artykuły
    27 stycznia 20160

    Apollo 1 – tragiczny początek programu Apollo

    Rozpoczęty w latach 50. podbój kosmosu wszedł w swoją decydującą fazę w drugiej połowie lat…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.