Praca zdalna z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Aby móc pracować komfortowo z domu, należy przede wszystkim zakupić odpowiedni sprzęt. Może to być laptop lub po prostu komputer stacjonarny. Na co należy zwrócić uwagę przy jego zakupie? Podpowiadamy.

Laptop czy komputer do pracy zdalnej?

Komputery stacjonarne cieszą się dużą popularnością ze względu na ich niewielki koszt, zwłaszcza w porównaniu do laptopów. Są świetnym wyborem dla osób, które wykonują pracę głównie z domu, a więc nie mają potrzeby zabierania sprzętu na różnego rodzaju wyjazdy służbowe. Ogromną ich zaletą jest to, że można je z łatwością dopasować do własnych potrzeb, zarówno pod względem wydajności, jak i ergonomii pracy. W komputerze stacjonarnym można wymienić niektóre komponenty, aby w razie potrzeby zwiększyć wydajność sprzętu. Można także dobrać do niego odpowiednie głośniki, klawiaturę i duży monitor ułatwiający wykonywanie codziennych obowiązków.

Laptop to równie popularne rozwiązanie do pracy zdalnej. Świetnie sprawdzi się zwłaszcza w przypadku osób, które wykonują swoje obowiązki w formie hybrydowej, a więc zarówno z domu, w firmie, jak i w trakcie wyjazdów służbowych. Na rynku znaleźć można szeroką ofertę urządzeń przystosowanych kompleksowo do potrzeb prac zdalnych. Wyróżniają się one na tle innych sprzętów przede wszystkim kompaktowymi wymiarami i są w standardzie wyposażone w mikrofon i kamerę do komunikacji ze współpracownikami. Markowe urządzenia, wysokiej jakości można znaleźć między innymi w ofercie firmy amso.pl.

Na jaki sprzęt warto postawić podczas pracy zdalnej?

Na co zwrócić uwagę wybierając sprzęt do pracy zdalnej?

Wybierając sprzęt komputerowy lub laptop do pracy zdalnej, należy zwrócić uwagę na poszczególne jego parametry. Mowa tutaj między innymi o mocy procesora, dostępnej karcie graficznej oraz ilości pamięci RAM. Warto także wybrać model wyposażony w nowoczesny i szybki dysk twardy SDD. Poszczególne parametry powinny odpowiadać w pełni naszym potrzebom pod kątem codziennie wykonywanych obowiązków.

Należy także zwrócić uwagę na ergonomię użytkowania danego sprzętu. Komputer lub laptop powinien pracować cicho. Głośny szum wiatraczków z pozoru nie ma znaczenia. Jednak w trakcie ośmiogodzinnego systemu pracy może z czasem zacząć irytować i działać rozpraszająco.

Kolejną kwestią jest ilość wejść w formie łączy w danym urządzeniu. Jeśli planujemy podłączać do niego wszystkie niezbędne urządzenia peryferyjne, w tym myszkę, klawiaturę, monitor, słuchawki i dyski zewnętrzne to warto wybrać sprzęt wyposażony w dużą ilość portów USB. W innym przypadku będą potrzebne dodatkowe przejściówki, które mogą zwiększyć chaos i nieporządek na biurku.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.