SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read63 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read63 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read74 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read26 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read169 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read9 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Prelude FLNG – największy obiekt pływający na świecie
    Artykuły

    Prelude FLNG – największy obiekt pływający na świecie

    Michał BanachBy Michał Banach26 kwietnia 2020Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Prelude FLNG - największy obiekt pływający na świecie
    Prelude FLNG - największy obiekt pływający na świecie
    Największym kiedykolwiek zbudowanym statkiem na świecie cały czas pozostaje Seawise Giant, ale olbrzymi tankowiec już dawno temu został zezłomowany. W czerwcu 2017 roku do służby weszła jednak znacznie większa jednostka wodna – platforma Prelude FLNG, będąca największym obiektem wodnym na świecie.

    Prelude FLNG to platforma Floating Liquefied Natural Gas należąca do firmy Shell. Jednostka będzie wykorzystywana do pozyskiwania gazu z podmorskich złóż u wybrzeży Australii. Ze względu na swoją rolę, Prelude nie posiada napędu, a do miejsca pracy jest holowany przez kilka potężnych holowników.

    Prelude FLNG podczas budowy (fot. Shell)
    Prelude FLNG podczas budowy (fot. Shell)

    Budowę platformy rozpoczęto 18 października 2012 roku. Wodowanie miało miejsce w grudniu 2013 roku, a prace wykończeniowe trwały aż do lipca 2017 roku. Koszt projektu budowy olbrzymiej platformy wyniósł około 12 mld dolarów. Prelude ma 488 m długości (przykładowo Seawise Giant miał 458,45 m długości), 74 m szerokości, 105 m wysokości i wyporność 600 000 ton.

    Załoga liczy około 240 osób. Ze względu na brak napędu, Prelude będzie wykorzystywany jako jednostka stacjonarna, utrzymywana w miejscu przez 16 potężnych kotwic. Chociaż na pierwszy rzut oka znajdujące się na pokładzie konstrukcje wyglądają na kruche, platforma jest bardzo solidna i w razie czego powinna wytrzymać uderzenie huraganu (chociaż zapewne z przyczyn bezpieczeństwa załogę ewakuowano by wcześniej). Prelude posiada kilka łodzi ratunkowych oraz dwa lądowiska dla helikopterów.

    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)

    Po zakończeniu budowy, 29 czerwca 2017 roku Prelude wyruszyła z stoczni Samsung Heavy Industries, Geoje w Korei Południowej do Australii. Do celu u północnego wybrzeża Australii jednostka dotarła 25 lipca. Eksploatację rozpoczęto oficjalnie po zakończeniu prób i odbiorów, 26 grudnia 2018 roku.  Według założeń, platforma ma rocznie produkować 3,6 mln ton LNG, a jej żywotność ma wynieść 25 lat (po tym czasie ma zostać wyremontowana i przeniesiona na inne złoże). Jest to pierwsza tego typu jednostka, ale na pewno nie ostatnia.

    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)
    Prelude FLNG (fot. Shell)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleTajemnica ucieczki z Alcatraz – czy zbiegowie jednak przeżyli? – film
    Next Article FSM Beskid – niespełniona nadzieja polskiej motoryzacji
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    13 marca 20234 Mins Read878 Views

    5 największych katastrof morskich w historii

    By Michał Banach0
    11 marca 20233 Mins Read2K Views

    Eksplozja w Oppau (1921)

    By Michał Banach0
    27 grudnia 20226 Mins Read933 Views

    Najgłębsze odwierty w historii

    By Michał Banach11
    20 grudnia 20224 Mins Read142 Views

    Zatonięcie promu MV Doña Paz – największa katastrofa morska w czasie pokoju

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    18 marca 20233 Mins Read6K Views

    Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

    Budowane w latach 1923-1934 parowozu Ty23 były najliczniej produkowanymi polskimi parowozami. Zbudowano łącznie 612 lokomotyw…

    Artykuły
    20 marca 20237 Mins Read5K Views

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    W latach 30. transport lotniczy, zwłaszcza pasażerski przeszedł rewolucyjną przemianę. Małe samoloty krótkodystansowe zaczęły być…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    28 marca 2023

    Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

    27 marca 2023

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    26 marca 2023

    Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    25 marca 2023

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    24 marca 2023

    Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    13 grudnia 20175 Mins Read12 Views

    Brazylijskie pancerniki Riachuelo i Aquidabã

    Pod koniec XIX wieku Brazylia zamówiła w Wielkiej Brytanii dwa pancerniki – Riachuelo i Aquidabã.…

    Artykuły
    19 października 20172 Mins Read13 Views

    Brutalistyczny wieżowiec Torre Velasca w Mediolanie

    W centrum Mediolanu znajduje się nietypowy, ponad 100-metrowy brutalistyczny wieżowiec Torre Velasca, zbudowany pod koniec…

    Artykuły
    7 września 20173 Mins Read29 Views

    Pożar lasu koło Kuźni Raciborskiej (1992)

    Pożar lasu koło Kuźni Raciborskiej, który wybuchł 26 sierpnia 1992 roku uznawany jest za największy…

    Artykuły
    5 lipca 20213 Mins Read11 Views

    Okrąglak – jedna z ikon Poznania

    W Poznaniu znajduje się kilka bardzo charakterystycznych budynków, które są wręcz ikonami miasta. Jedną z…

    Artykuły
    26 stycznia 20223 Mins Read48 Views

    Vernon C. Bain Correctional Center – największe na świecie pływające więzienie

    Czasami w filmach pojawiają się nietypowe, olbrzymie, często futurystyczne statki więzienne. Mało kto wie, że…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.