SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      3 grudnia 2023

      Jermak – pierwszy arktyczny lodołamacz

      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      3 grudnia 2023

      Jermak – pierwszy arktyczny lodołamacz

      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      23 listopada 2023

      Różnice między zestawami do monitoringu IP a analogowymi – który wybrać?

      22 listopada 2023

      W Orange możesz liczyć na pomoc serwisanta sprzętu

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 grudnia 2023

      Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

      23 listopada 2023

      Paznokcie na Święta i Sylwestra 2024 – najmodniejsze kolory lakierów

      22 listopada 2023

      Czy Erik Ten Hag zostanie zwolniony z Manchesteru United?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      4 grudnia 2023

      Opuszczona Armenia – filmy

      20 listopada 2023

      Dlaczego ewidencja czasu pracy jest ważna?

      13 listopada 2023

      Facebookowe oświadczenie, czyli wiecznie żywy łańcuszek

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      31 października 2023

      Carcassonne – recenzja

      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Goliath Pioneer – niemiecki trójkołowiec z lat 30.
    Artykuły

    Goliath Pioneer – niemiecki trójkołowiec z lat 30.

    Michał BanachBy Michał Banach11 sierpnia 2018Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Goliath Pioneer - niemiecki trójkołowiec z lat 30.
    Goliath Pioneer - niemiecki trójkołowiec z lat 30.
    Trudna sytuacja gospodarcza w Niemczech po I wojnie światowej, oraz Wielki Kryzys, który odcisnął swoje piętno również na Europie sprawiły, że w Niemczech wzrosło zapotrzebowanie na tanie mikrosamochody. Jednym z takich aut był trójkołowy Goliath Pioneer z 1931 roku.

    Na początku lat 30. firma Carl F. Borgward wprowadziła do sprzedaży mały trójkołowy samochód dostawczy Blitzkarren, który szybko zdobył popularność. Na fali jego sukcesu firma postanowiła wprowadzić do sprzedaży podobny samochód, ale tym razem osobowy. Zaprezentowano go w 1931 roku na targach motoryzacyjnych w Berlinie i wkrótce rozpoczęto produkcję seryjną pod nazwą Goliath Pioneer.

    Goliath Pioneer (fot. NoRud/Wikimedia Commons)
    Goliath Pioneer (fot. NoRud/Wikimedia Commons)
    Goliath Pioneer (fot. NoRud/Wikimedia Commons)
    Goliath Pioneer (fot. NoRud/Wikimedia Commons)

    Samochód miał 3 m długości, 1,5 m szerokości i 1,4 m wysokości oraz masę 350 kg (wraz z pasażerami mogła dojść do 500 kg). Napęd stanowił jednocylindrowy silnik o pojemności 198 cm³ lub 247 cm³ o mocy odpowiednio 5 KM i 7 KM. Zapewniał on prędkość maksymalną około 50-60 km/h. Spalanie wynosiło około 5 l/100 km, a zbiornik paliwa mieścił 8 litrów benzyny.

    Do koca 1934 roku wyprodukowano 4000 egzemplarzy Pioneera w kilku wersjach – coupe i kabriolet, a w 1934 roku również hatchback. Co ciekawe, ze względu na niewielką masę, kierowcy nie musieli posiadać prawa jazdy do ich prowadzenia, oraz nie pobierano podatku od samochodów (który funkcjonował w Niemczech w latach 1906-1933).

    Goliath Pioneer (fot. Lothar Spurzem/Wikimedia Commons)
    Goliath Pioneer (fot. Lothar Spurzem/Wikimedia Commons)
    Goliath Pioneer (fot. Lothar Spurzem/Wikimedia Commons)
    Goliath Pioneer (fot. Lothar Spurzem/Wikimedia Commons)

    W momencie wejścia do sprzedaży Goliath Pioneer zyskał sporą popularność, jednak już w 1934 roku zapotrzebowanie na tak małe i tanie samochody (cena wynosiła wówczas 1500 marek) zaczęło spadać, w związku z czym Borgward zakończył produkcję modelu Pioneer i wprowadził do sprzedaży nieco większy, czterokołowy model Hansa 400.

    Wesprzyj nas: buycoffe.to SmartAge.pl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticlePionen Data Center – bunkier atomowy jako centrum danych
    Next Article Włoski ciężki bombowiec Caproni Ca.5
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    26 listopada 20237 Mins Read94 Views

    MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

    By Michał Banach0
    19 listopada 20237 Mins Read2 Views

    Junkers G.38 – od samolotu pasażerskiego do tajnego bombowca

    By Michał Banach0
    26 października 20234 Mins Read8 Views

    Parowozownia Gniezno – największa parowozownia w Polsce

    By Michał Banach0
    17 października 20233 Mins Read2 Views

    Zagato Zele – brzydki elektryczny ekscentryk

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    29 listopada 20238 Mins Read

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    Bojowe wozy piechoty są podstawowym środkiem transportu dla żołnierzy na współczesnym polu walki. Pojazdy te…

    Artykuły
    10 listopada 20233 Mins Read

    Wraki japońskich okrętów podwodnych I-201 i I-401

    Wraz z zakończeniem II wojny światowej, Amerykanie przejęli japońskie okręty wojenne, które przetrwały wojnę. Część…

    Artykuły
    11 listopada 202312 Mins Read

    Amerykańskie atomowe okręty podwodne typu Ohio

    Jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym elementem strategicznych sił nuklearnych USA są atomowe okręty podwodne…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    4 grudnia 2023

    Opuszczona Armenia – filmy

    3 grudnia 2023

    Jermak – pierwszy arktyczny lodołamacz

    2 grudnia 2023

    Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

    1 grudnia 2023

    Portugalski pancernik Vasco da Gama

    30 listopada 2023

    Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    27 lutego 20168 Mins Read

    Największe żaglowce świata

    Są 3 najpiękniejsze rzeczy na świecie – kobieta w tańcu, koń w galopie i żaglowiec…

    Historia
    29 sierpnia 20161 Min Read

    Radiolog w stroju ochronnym – 1918 rok – zdjęcie

    Nieco przerażające zdjęcie radiologa w stroju ochronnym, wykonane w trakcie I wojny światowej gdzieś we…

    Biznes
    12 sierpnia 20212 Mins Read

    Czy to czas na zakup Bitcoina?

    Bitcoin, czyli najstarsza i najpopularniejsza kryptowaluta na świecie bez wątpienia nie ma za sobą najlepszego…

    Biznes
    10 lipca 20223 Mins Read

    Szafa chłodnicza. Co warto wiedzieć przed jej zakupem?

    Szafy chłodnicze to bardzo częste zaopatrzenie wielu sklepów. Zazwyczaj przechowuje się w nich napoje oraz…

    Artykuły
    16 sierpnia 20212 Mins Read

    Koparka Czerpakowa Węgla Brunatnego w Kleczewie

    Gdy likwiduje się kopalnie odkrywkowe, często wykorzystywane w nich koparki czerpakowe (wielonaczyniowe) są zbyt duże…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, relacje, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.