SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Detroit dawniej i dziś – zdjęcia
    Zakłady Packarda dawniej i dziś (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda dawniej i dziś (fot. DetroitUrbex)
    Artykuły

    Detroit dawniej i dziś – zdjęcia

    Michał BanachBy Michał Banach7 kwietnia 2014Updated:14 stycznia 2016Jeden komentarz3 Mins Read
    Detroit było swojego czasu stolicą amerykańskiej motoryzacji. To tam budowano najwięcej samochodów, to tam powstawały najciekawsze projekty. Miasto żyło dzięki motoryzacji. Otaczające miasto fabryki zapewniały miejsca pracy dla tysięcy ludzi, oraz zapewniały stały dopływ gotówki do miejskiej kasy. Niestety jak mówi stare powiedzenie, „nic nie może trwać wiecznie”.

    Tak właśnie stało się z motoryzacyjnym królestwem jakim było Detroit. Napływ nowych tanich samochodów z Azji, kryzysy paliwowe lat 70-tych, oraz zmiany stylu życia amerykanów sprawiły, że z czasem popyt na amerykańskie samochody zaczął spadać. Kolejne fabryki upadały, a firmy przenosiły się w inne regiony. Miasto zaczęło podupadać. Bezrobocie osiągnęło olbrzymie wartości, a niegdyś pełne życia ulice zaczęły świecić pustkami. W czasach swojej świetności w mieście mieszkało blisko 2 mln ludzi. Dzisiaj, populacja wynosi jedynie nieco ponad 600 tysięcy.

    Obecnie w wielu miejscach Detroit wygląda jak miasto duchów. Puste fabryki są tylko niewielką częścią opuszczonych terenów. Puste wieżowce, biurowce, hotele, czy nawet kina i teatry. O mieście zaczęło się robić głośno w związku z kryzysem finansowym amerykańskiej branży motoryzacyjnej, oraz pomocą finansową udzieloną przez rząd kilku firmom – Chryslerowi i General Motors. Nie uratowało to niestety miasta.

    Coraz częściej można zobaczyć w internecie zdjęcia z Detroit przedstawiające opuszczone miasto. Jednym z projektów, którego celem jest pokazanie tego jak zmieniło się miasto jest DetroitUrbex. W ramach projektu zestawiane są stare zdjęcia z nowymi – wpisuje się to w nową modę na fotografię historyczną. Niektóre zdjęcia przedstawiają Detroit w latach swojej świetności, niektóre zrobiono całkiem niedawno. Zestawiono te zdjęcia z najnowszymi, zrobionymi w 2013 roku. Niektóre z nich robią przytłaczające albo nawet przerażające wrażenie i pokazują jak miasto zmieniło się przez te lata.

    Poniżej znajdziecie małą galerię przedstawiającą zdjęcia tworzone w ramach tego projektu. Wszystkie zdjęcia znajdziecie na stronie DetroitUrbex.

    Linia montażowa samochodów Packard - 1941/1942 rok (fot. DetroitUrbex)
    Linia montażowa samochodów Packard – 1941/1942 rok (fot. DetroitUrbex)
    Linia montażowa samochodów Packard - stan obecny - 2013 rok (fot. DetroitUrbex)
    Linia montażowa samochodów Packard – stan obecny – 2013 rok (fot. DetroitUrbex)

    Linia montażowa samochodów Packard

    Zakłady Packarda w 1939 roku (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 1939 roku (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 2013 roku (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 2013 roku (fot. DetroitUrbex)

    Zakłady Packarda. Firma była jedną z największych w USA, produkowała luksusowe samochody. Firma powstała w 1899 roku z inicjatywy braci Jamesa Warda i Williama Douda Packardów oraz George’a Lewisa. Lata świetności firmy przypadły na okres międzywojenny. Po zakończeniu II wojny światowej było już tylko gorzej.

    W 1958 roku firma ostatecznie zbankrutowała. Głównym powodem upadku firmy był zły dobór samochodów. Packard skupiał się na produkcji luksusowych i drogich samochodów, które po wojnie nie cieszyły się zbyt dużą popularnością w związku z pojawieniem się wielu nowych samochodów o podobnej jakości, ale mniejszej cenie.

    Zakłady Packarda w 1911 roku (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 1911 roku (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 2013 roku (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 2013 roku (fot. DetroitUrbex)
    Budynek Metropolitan (fot. DetroitUrbex)
    Wnętrze kościoła St. Agnes (fot. DetroitUrbex)
    Wnętrze kościoła St. Agnes (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 1930 roku (fot. DetroitUrbex)
    Zakłady Packarda w 1930 roku (fot. DetroitUrbex)
    Michigan Central Station – zamknięty w 1988 roku (fot. DetroitUrbex)

    Michigan Central Station powstał w 1913 roku. Dworzec kolejowy powstał w dosyć dużej odległości od miasta, ponieważ projektanci chcieli, aby budynek wpłynął na rozwój pobliskich osiedli. W związku z tym, że na początku wieku samochody nie były jeszcze popularne, nie zbudowano przy dworcu parkingu dla nich.

    Początkowo dworzec był bardzo ważnym punktem komunikacyjnym miasta. Wraz z wybuchem II wojny światowej węzeł komunikacyjny zlokalizowany przy nim był jednym z najważniejszych w kraju. Po zakończeniu wojny dobra passa się skończyła. Ruch kolejowy zaczął zamierać, na rzecz transportu samochodowego. W kolejnych latach coraz mniej osób korzystało z stacji.

    Budynek zaczął podupadać. W 1988 roku zdecydowano o jego zamknięciu. Był to gwóźdź do trumny dla dworca. Miejsce jego lokalizacji doprowadziło do szybkiej dewastacji budynku. W latach 90-tych obiekt przeszedł w ręce prywatne i ogrodzony murem. To uchroniło go przed dalszym zniszczeniem. Mimo licznych prób odbudowy, ciężko było znaleźć stosowne przeznaczenie dla tak dużego i nietypowego budynku. W 2009 roku podjęto decyzję o jego wyburzeniu (jak i wielu innych znanych lecz opuszczonych budynków w Detroit). Na szczęście decyzja została zaskarżona i nie doszło do wyburzenia. Być może budynek zostanie uznany za zabytek, co uchroni go przed zniszczeniem.

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleTargi Motor Show 2014
    Next Article Pogromcy prędkości – samoloty cz. 1
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Pancerniki typu Iowa

    29 stycznia 202323 Mins Read

    Star Jet – roller coaster zabrany przez morze

    21 stycznia 20232 Mins Read

    USS Arizona – największa ofiara ataku na Pearl Harbor

    17 stycznia 20236 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.