SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Tajniacy – recenzja
    • Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.3
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Kanonierka USS Nashville (PG-7)
    Kanonierka USS Nashville (PG-7)
    Kanonierka USS Nashville (PG-7)
    Artykuły

    Kanonierka USS Nashville (PG-7)

    Michał BanachBy Michał Banach19 listopada 2020Updated:19 listopada 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Pod koniec XIX wieku US Navy zamówiła kilka kanonierek (ang. gunboat), które miały prowadzić głównie zadania patrolowe. Cechą charakterystyczną tych okrętów były bardzo wysokie kominy, górujące nad pokładem. Jedną z takich jednostek był USS Nashville (PG-7).

    Budowę okrętu rozpoczęto 9 sierpnia 1894 roku, wodowanie miało miejsce 19 października 1895 roku, a do służby okręt wszedł 19 sierpnia 1897 roku. Jednostkę zbudowano w stoczni Newport News Shipbuilding and Drydock Company, dla której był to pierwszy kontrakt dla US Navy. Nashville był jedynym okrętem swojego typu, chociaż inne budowane wówczas kanonierki miały podobny wygląd.

    USS Nashville (PG-7) - na drugim planie
    USS Nashville (PG-7) – na drugim planie

    Okręt miał wyporność 1393 ton i 71,2 m długości. Napęd stanowił silnik parowy o mocy 2500 ihp, zapewniający prędkość maksymalną 16,3 węzła. Uzbrojenie składało się z 8 dział kalibru 100 mm, dwóch dział sześciofuntowych, dwóch trzyfuntowych i dwóch jednofuntowych. Załoga liczyła 180 oficerów i marynarzy. Najważniejszą cechą wyróżniającą okręt były dwa wysokie kominy.

    Okręt otrzymał nazwę Nashville jako pierwszy w historii, w związku z tym matką chrzestną miała zostać córka burmistrza Nashville, ale wraz z rodzicami nie dojechała na ceremonię, ponieważ jej brat został zastrzelony w przypadkowej strzelaninie i rodzina zawróciła. Matką chrzestną została więc Emma Thompson, a towarzyszył jej członek Izby Reprezentantów, Joseph E. Washington.

    USS Nashville (PG-7)
    USS Nashville (PG-7)

    USS Nashville włączony został w skład floty północnoatlantyckiej, w której pozostawał aż do wybuchu wojny amerykańsko-hiszpańskiej. Następnie kanonierka została wysłana na Karaiby, gdzie oddała prawdopodobnie pierwszy strzał wojny, ostrzeliwując ślepą amunicją hiszpański statek towarowy Buena Ventura. Następnie okręt uczestniczył w przecięciu podwodnego kabla telegraficznego oraz zadaniach patrolowych u wybrzeży Kuby.

    Po wojnie okręt został wysłany na Filipiny, gdzie dotarł na początku 1900 roku. Załoga okrętu brała udział w wojnie filipińsko-amerykańskiej, a później w tłumieniu powstania bokserów w Chinach. Następnie okręt trafił na Morze Śródziemne, gdzie przez rok pełnił rolę jednostki patrolowej. Po powrocie do USA na początku 1903 roku skierowano go na Karaiby, gdzie wykorzystano go podczas ochrony amerykańskich wpływów w Panamie, dzięki czemu możliwe było zbudowanie później Kanału Panamskiego.

    USS Nashville (PG-7)
    USS Nashville (PG-7)

    30 czerwca 1904 roku USS Nashville został wycofany do rezerwy, ale już 8 sierpnia 1905 roku przywrócono go do służby i skierowano w rejon wybrzeża Kuby. Ponownie przeniesiono go do rezerwy 23 lipca 1906 roku. W 1909 roku okręt wrócił do służby w roli jednostki szkolnej na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Rolę tę pełnił do lipca 1911 roku. Następnie poddano go modernizacji i remontowi. Po zakończeniu prac okręt wrócił do zadań patrolowych na Karaibach.

    Na początku I wojny światowej okręt został skierowany do Meksyku, a później został częściowo wycofany z służby. Przywrócono go do służby i ponownie skierowano w rejon Meksyku w 1917 roku. Krótko później przeniesiono go na Morze Śródziemne, gdzie wykorzystywano go jako okręt eskortowy. Ostatecznie 21 października 1918 roku wysłużona kanonierka została wycofana z służby, a 20 października 1921 roku USS Nashville sprzedano na złom, kończąc jego historię.

    USS Nashville (PG-7)
    USS Nashville (PG-7)
    USS Nashville (PG-7)
    USS Nashville (PG-7)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleCo można zobaczyć w Wiśle? Bezpieczne podróże zimą
    Next Article Eksperymentalne samoloty Hurel-Dubois HD.31, HD.32 i HD.34
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

    7 lutego 20235 Mins Read

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    4 lutego 20236 Mins Read

    Pancerniki typu Iowa

    29 stycznia 202323 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    6.3
    8 lutego 2023

    Tajniacy – recenzja

    7 lutego 2023

    Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 maja 20190

    „Zatopiona dzwonnica” w Kalazinie

    Obok miasta Kalazin, w obwodzie twerskim w Rosji znajduje się utworzone w 1939 roku jezioro…

    Biznes
    10 czerwca 20210

    Jak inwestować w Bitcoin w 2021 roku?

    Specjaliści twierdzą, że Bitcoin wciąż ma przed sobą obiecujące perspektywy. Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi,…

    Militaria
    12 września 20140

    Wojsko Polskie – zdjęcia cz.1

    W ostatnim czasie wiele się mówi o Wojsku Polskim i jego możliwościach w kontekście wydarzeń…

    Artykuły
    9 kwietnia 20221

    Obiekt 279 – UFO-tank

    Radziecki czołg ciężki Obiekt 279 jest jednym z najbardziej niecodziennych pojazdów pancernych jakie kiedykolwiek zbudowano.…

    Fotografia
    10 listopada 20165

    Leica Rifle Camera na sprzedaż

    Na aukcji sprzętu fotograficznego 30th WestLicht, która odbędzie się 19 listopada wystawione zostaną dwa bardzo…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.