Na początku lat 20. we Włoszech opracowano oryginalny, lekki samochód pancerny, mający być alternatywą dla pojazdów gąsienicowych. Pojazd otrzymał nazwę Pavesi 35 PS i wyróżniał się olbrzymimi, szprychowymi kołami o średnicy 1,55 m.
Prace nad pojazdem prowadzono w firmie Pavesi Tolotti. Jako bazę wykorzystano podwozie ciężarówki Pavesi P4, opracowanej pod koniec I wojny światowej. W celu dostosowania go do zabudowy na samochód pancerny, znacząco zmodyfikowano koła pojazdu, aby zapewnić możliwość jazdy w trudnym terenie.

Pojazd otrzymał oznaczenie Pavesi 35 PS i miał 4 m długości, 2,2 m szerokości i aż 2,2 m wysokości. Jego masa wynosiła około 5 ton, a napęd zapewniał czterocylindrowy benzynowy silnik Pavesi o mocy 35 KM, zapewniający prędkość maksymalną 30 km/h. Nie są znane inne parametry napędu. Dzięki zainstalowaniu potężnych szprychowych kół o średnicy 1,55 mm możliwe było pokonywanie rowów o szerokości 1,4 m.
W pierwszej wersji pojazdu w obrotowej wieży zainstalowano pojedynczy karabin maszynowy kalibru 8 mm, który w trakcie prób pojazdu zamieniono na krótkolufowe działko kalibru 57 mm (sądząc po zdjęciach, zainstalowane w kadłubie). Oprócz przezbrojenia pojazdu, zmieniono również jego silnik, instalując jednostkę napędową o mocy 45 KM.

Niestety o samym pojeździe niewiele wiadomo. Brakuje informacji o liczbie wyprodukowanych pojazdów – prawdopodobnie oprócz prototypu mogła powstać niewielka liczba seryjnych egzemplarzy, które różniły się zainstalowanym uzbrojeniem. Brakuje również informacji o opancerzeniu pojazdu. Patrząc jednak na nieliczne zdjęcia, można uznać, że Pavesi 35 PS nie był zbyt udanym pojazdem. Olbrzymie koła mimo prostej konstrukcji były łatwe do uszkodzenia, a bardzo wysoka sylwetka ułatwiała wykrycie pojazdu. Również zainstalowane uzbrojenie nie było zbyt silne.
Według dostępnych informacji pojazd (pojazdy?) wykorzystywano do końca lat 20., po czym zastąpiono je nowszymi konstrukcjami.