SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Zapomniany Heinkel He 46
    Zapomniany Heinkel He 46
    Zapomniany Heinkel He 46
    Artykuły

    Zapomniany Heinkel He 46

    Michał BanachBy Michał Banach13 listopada 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Na początku lat 30. Luftwaffe stopniowo zaczęło rozbudowywać swój potencjał. Wśród wielu zaprojektowanych w tym czasie samolotów większość miała charakter przejściowy i ich kariera była bardzo krótka. Jedną z takich konstrukcji był samolot rozpoznawczy i lekki bombowiec Heinkel He 46.

    W ramach programu odbudowy potencjału lotniczego, Luftwaffe złożyła u głównych producentów samolotów w Niemczech liczne zamówienia na samoloty bojowe, które miały z jednej strony pozwolić na rozbudowę sił powietrznych oraz przeszkolenie pilotów, a z drugiej pozwoliłyby na zdobycie doświadczenia w budowie nowoczesnych konstrukcji lotniczych przez przemysł.

    Heinkel He 46
    Heinkel He 46

    W zakładach Heinkla powstało kilka, często nowatorskich projektów, oraz równocześnie wiele typowo przejściowych konstrukcji. Jedną z nich był Heinkel He 46. Początkowo projektowano go jako dwupłatowiec, po czym zdecydowano się na zastosowanie układu półtorapłatowca, z szczątkowym dolnym płatem. Taką konfigurację otrzymał oblatany pod koniec 1931 roku prototyp, jednak w trakcie prób uznano, że dolny płat można usunąć. Górny płat pochylono dodatkowo pod kątem do tyłu, aby zrekompensować przesunięcie środka ciężkości po usunięciu dolnego płata.

    Próby He 46 przebiegły pomyślnie, w związku z czym samolot skierowano do produkcji seryjnej w kilku wersjach. Maszyny seryjnie różniły się od prototypów zastosowaniem modyfikacji, które stworzono na podstawie wniosków z prób (głównie szczegóły konstrukcji, jak np. zastosowanie płozy ogonowej zamiast kółka). Do służby weszło kilka wersji samolotów tego typu, przeznaczonych głównie do zadań rozpoznawczych oraz bliskiego wsparcia pola walki.

    Heinkel He 46
    Heinkel He 46

    Samolot miał 9,5 m długości i 14 m rozpiętości skrzydeł, a jego maksymalna masa wynosiła 2300 kg. Napęd stanowił dziewięciocylindrowy silnik Bramo SAM 22B lub Bramo 322B o mocy 661 KM, zapewniający prędkość maksymalną 250 km/h i zasięg około 1000 km.Uzbrojenie składało się z karabinu maszynowego MG 15 kalibru 7,92 mm na stanowisku za kokpitem, oraz ładunku bomb składającego się maksymalnie z 20 bomb o masie 10 kg każda.

    Swój chrzest bojowy He 46 przeszły podczas hiszpańskiej wojny domowej. Kilkadziesiąt egzemplarzy trafiło do Legionu Condor, oraz zostało przekazanych hiszpańskim siłom powietrznym. Ich udział w działaniach bojowych nie miał jednak dużego znaczenia. W Luftwaffe He 46 wykorzystywano w jednostkach liniowych do 1939 roku – ostatnie jednostki używały ich jeszcze podczas kampanii wrześniowej, ale nie brały aktywnego udziału w działaniach bojowych. Następnie przesunięto je do jednostek szkolnych, w których pozostały do 1943 roku, kiedy to część z nich przywrócono do służby w nietypowej roli tzw. nocnych bombowców nękających.

    Heinkel He 46
    Heinkel He 46

    Zadaniem maszyn było prowadzenie niezbyt dużych ataków na często przypadkowe cele, a ich głównym zadaniem było po prostu nękanie przeciwnika i zmuszanie żołnierzy do pozostawiania w stanie gotowości nawet w nocy. W tej samej roli samoloty tego typu używane były przez węgierskie siły powietrzne, które otrzymały pewną liczbę He 46 na początku wojny. Kolejnym użytkownikiem samolotów tego typu była Bułgaria, która wprowadziła do służby 18 maszyn wyprodukowanych lokalnie i wyposażonych w osłonę silnika, zmniejszającą opór powietrza.

    Heinkel He 46 nie był ani nowatorską konstrukcją, ani nie był specjalnie skuteczny podczas działań bojowych. Maszyna ta została szybko zapomniana, chociaż zbudowano około 480-500 egzemplarzy.

    Heinkel He 46
    Heinkel He 46

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleTajemnica zatonięcia K-141 Kursk. Krzyk z lodowatych głębin cz. 2 – film
    Next Article Seiko 5 – modele dla osób, które cenią niezawodność
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    30 stycznia 20233 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read

    Miasiszczew M-4 – nieudany bombowiec strategiczny

    20 stycznia 20234 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    31 października 20210

    10 ciekawostek o dyniach

    Jak wygląda dynia, każdy wie, przynajmniej w teorii, ponieważ do rodziny dyniowatych należy ponad 1000…

    Artykuły
    4 stycznia 20170

    Ural-5920 (Nami-0157) – nietypowy pojazd gąsienicowy

    Eksploracja znajdujących się na północy i dalekim wschodzie Rosji pól naftowych to spore wyzwanie. Pomijając…

    Artykuły
    21 października 20200

    Port lotniczy Skiatos – greckie Sint Maarten

    Port lotniczy Princess Juliana na wyspie Sint Maarten na Karaibach słynnie z charakterystycznego położenia i…

    Artykuły
    29 czerwca 20210

    Linke-Hofmann R.I – (prawie) niewidzialny bombowiec z I wojny światowej

    Podczas I wojny światowej powstało wiele niecodziennych samolotów. Specjalizująca się w produkcji tramwajów firma Linke-Hofmann…

    Artykuły
    17 lutego 20170

    Buzłudża – symbol bułgarskiego socjalizmu

    Socjalizm pozostawił po sobie w Europie Środkowej i Wschodniej wiele pamiątek – zwłaszcza budynków i pomników.…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.