SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Zapomniany Gaylord Gladiator Sports Touring
    Zapomniany Gaylord Gladiator Sports Touring
    Zapomniany Gaylord Gladiator Sports Touring
    Artykuły

    Zapomniany Gaylord Gladiator Sports Touring

    Michał BanachBy Michał Banach2 marca 2018Updated:21 sierpnia 2019Brak komentarzy3 Mins Read
    W latach 50. powstało sporo nietypowych samochodów, zaprojektowanych przez niezależnych konstruktorów, które miały odmienić branżę motoryzacyjną. Większość z nich nigdy jednak nie weszła do produkcji, na zawsze zatrzymując się na pojedynczych prototypach. Gaylord Gladiator Sports Touring jest tego dobrym przykładem.

    Na początku lat 50. pochodzący z bogatej rodziny bracia Edward i James Gaylord wpadli na pomysł stworzenia samochodu marzeń. Mając odpowiednie pieniądze, potrzebowali jedynie kogoś, kto taki samochód by zaprojektował, a następnie wyprodukował.

    Początkowo stworzeniem projektu samochodu miał zająć się Alex Tremulis, jednak z powodu jego zobowiązań wobec koncernu Ford, musiał odmówić. Tremulis pomógł jednak braciom znaleźć projektanta, który mógł stworzyć projekt samochodu. Był nim niezależny projektant, Brooks Stevens z Milwaukee. Po wysłuchaniu oczekiwań braci, przystąpił do prac nad pierwszym z samochodów.

    Gaylord Gladiator Sports Touring
    Gaylord Gladiator Sports Touring

    Zaprezentowany pojazd technologicznie prezentował się dosyć standardowo pod względem konstrukcji – zarówno podwozie jak i skrzynia biegów miały typową dla lat 50. konstrukcję, a pod maską znalazł się ośmiocylindrowy silnik Chryslera o pojemności 6 litrów. Najważniejszą cechą samochodu był jednak składany dach, wyposażony w silnik elektryczny i system, dzięki któremu dach składał się automatycznie do specjalnego schowka z tyłu samochodu. System ten był znacznie prostszy od podobnych konstrukcji stosowanych w innych ówczesnych samochodach. Ponadto auto wyposażono w wiele drobnych elementów, które miały ułatwiać eksploatację – np. system opuszczania zapasowego koła na ziemie, bez potrzeby przenoszenia go z bagażnika.

    Kolejną cechą auta, które otrzymało nazwę Gaylord Gladiator Sports Touring były… przednie, olbrzymie wręcz lampy. W połączaniu z czarno-białym nadwoziem o nietypowych kształtach, tworzyły one jedyny w swoim rodzaju „wyraz maski”. Samochód zaprezentowano w Paryżu w 1955 roku, gdzie wzbudził sporo uwagi. Zaczęły również spływać zapytania o możliwość kupienia seryjnych egzemplarzy samochodu.

    Gaylord Gladiator Sports Touring
    Gaylord Gladiator Sports Touring

    Bracia Gaylord postanowili wówczas znaleźć firmę, która podjęłaby się produkcji seryjnej oraz dopracować projekt samochodu. Kontrakt na produkcję otrzymała niemiecka firma Luftschiffbau Zeppelin, jednak ostatecznie nie była w stanie wypełnić postanowień kontraktu. W międzyczasie w 1957 roku powstały jeszcze dwa kolejne prototypu Gladiatora, różniące się przede wszystkim szczegółami nadwozia, oraz silnikiem – pod maską umieszczono lżejszy silnik V8 Cadillaca o pojemności 6 litrów i mocy 305 KM.

    Niestety produkcji samochodu nigdy nie rozpoczęto. Problemy z dostarczeniem pojazdów wzorcowych przez Luftschiffbau Zeppelin sprawiły, że kontrakt zerwano, a bracia pozwali firmę. Długa batalia sądowa sprawiła, że James Gaylord przeszedł załamanie nerwowe i ostatecznie zrezygnował z prac nad samochodem.

    Gaylord Gladiator Sports Touring
    Gaylord Gladiator Sports Touring

    Pierwszy prototyp Gaylord Gladiator Sports Touring został w późniejszych latach zniszczony, a drugi egzemplarz zaginął gdzieś w Europie – jego los jest zupełnie nieznany. Do naszych czasów przetrwał tylko trzeci egzemplarz, który trafił do muzeum na Florydzie. Jedną z przyczyn fiaska całego przedsięwzięcia była również przewidywana cena samochodu, która początkowo oscylowała wokół 10 000 dolarów, a ostatecznie sięgnęła 17 500 dolarów (współcześnie około 155 tys. dolarów).

    Gaylord Gladiator Sports Touring
    Gaylord Gladiator Sports Touring
    Gaylord Gladiator Sports Touring
    Gaylord Gladiator Sports Touring

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleNajwyższy na świecie maszt radiowy – KVLY-TV mast
    Next Article 3 Park Avenue – biurowiec i szkoła średnia w jednym
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Zapomniany Vultee XP-54 Swoose Goose

    15 stycznia 20233 Mins Read

    McDonnell XP-67 – nieudany supermyśliwiec

    6 stycznia 20235 Mins Read

    GM Aerotrain

    5 stycznia 20233 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    31 października 20210

    10 ciekawostek o dyniach

    Jak wygląda dynia, każdy wie, przynajmniej w teorii, ponieważ do rodziny dyniowatych należy ponad 1000…

    Artykuły
    4 stycznia 20170

    Ural-5920 (Nami-0157) – nietypowy pojazd gąsienicowy

    Eksploracja znajdujących się na północy i dalekim wschodzie Rosji pól naftowych to spore wyzwanie. Pomijając…

    Artykuły
    21 października 20200

    Port lotniczy Skiatos – greckie Sint Maarten

    Port lotniczy Princess Juliana na wyspie Sint Maarten na Karaibach słynnie z charakterystycznego położenia i…

    Artykuły
    29 czerwca 20210

    Linke-Hofmann R.I – (prawie) niewidzialny bombowiec z I wojny światowej

    Podczas I wojny światowej powstało wiele niecodziennych samolotów. Specjalizująca się w produkcji tramwajów firma Linke-Hofmann…

    Artykuły
    17 lutego 20170

    Buzłudża – symbol bułgarskiego socjalizmu

    Socjalizm pozostawił po sobie w Europie Środkowej i Wschodniej wiele pamiątek – zwłaszcza budynków i pomników.…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.